Nyuddannet der gerne vil flytte til Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Anita - Traum Berlin
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 14.04.2007, 11:10
Wohnort: Kopenhagen

Nyuddannet der gerne vil flytte til Berlin

Beitrag von Anita - Traum Berlin »

Hej alle sammen,

På nuværende tidspunkt er jeg stadig studerende men er færdig januar 2008. Jeg ville gerne flytte til Berlin, da jeg før har læst et semester i Berlin, og forhåbentligt finde et job hvor jeg kan udstationeres.

Jeg har et par spørgsmål:

Flytning:

Skal jeg søge lejlighed gennem en dansk ejendomsmægler? Sproget er lettere men udvalget ikke så stort..

Gennem en tysk ejendomsmægler? Kan opstå sprog barriere (selvom jeg kan tysk)

Skal man have pengene med fra DK. Tage lån i DK? eller I tyskland?

Jobsøgning:

Er der nogen der kender nogle gode links til danske virksomheder i Berlin og omegn. ( jeg læser til civilingeniør i international teknologiledelse, med speciale i eksport og ledelse).

Mange hilsner fra Anita
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Du påtænker at købe lejlighed i Berlin? (Sådan forstå jeg dit spørgsmål).
Se tråden: http://www.dk-forum.de/forum/ftopic4181.html
Om hvorvidt tysk eller dansk egendomsmæler er det sådan set op til dig. Jeg ville personligt egentlig vælge en tysk. Der hvor de fleste problemer opstår er sikkert når man skal til notar.

Øhh – danske virksomheder i og omkring Berlin? Jeg tror ikke du finder så mange af dem men jeg ved at man på ambassaden i Berlin har en liste over virsomheder i Tysland men det koster noget at få denne.

Ellers er arbejdsløsheden noget nær 17-18 % og det er svært at finde et job men man kan jo være heldig.

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."