Oprette konto i tysk bank ?

Handel, karriere, brancher, eksport, import, produkter, messer o.s.v.
Antworten
macnerd1965
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 18.07.2007, 00:00
Wohnort: Hellerup
Kontaktdaten:

Oprette konto i tysk bank ?

Beitrag von macnerd1965 »

Jeg skal bruge en konto i en tysk bank og det skal bare være et ganske almindeligt hævekort. Altså ingen kredit eller lignende.

Der skal være tilknyttet en netbank a la Jyske Bank med et kort med koder på. Alle transaktioner skal være gratis ligesom hos Jyske Bank.

Det ville være en stor fordel, hvis jeg kan oprette kontoen uden at skulle til Tyskland, men det gør ikke noget hvis jeg skal møde frem personligt.

Findes der deciderede internetbanker uden filialer og hvordan opretter man så ?
schneider
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 17.07.2007, 21:24
Wohnort: Hagen
Kontaktdaten:

Beitrag von schneider »

Hej. Du kan kun äbne en tysk konto i tyskland hvis du har fast bopäl hernede. Du kan eventuelt pröve at ringe til den danske bank i flensborg eller jyske bank. De burde kunne hjälpe dig.
Trust me. Jeg er dansk :-)
macnerd1965
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 18.07.2007, 00:00
Wohnort: Hellerup
Kontaktdaten:

Ikke korrekt

Beitrag von macnerd1965 »

schneider hat geschrieben:Hej. Du kan kun äbne en tysk konto i tyskland hvis du har fast bopäl hernede. Du kan eventuelt pröve at ringe til den danske bank i flensborg eller jyske bank. De burde kunne hjälpe dig.
Man kan sagtens åbne en konto uden at have bopæl i Tyskland. Jeg er netop kommet tilbage fra ferie og var inde i en tysk bank og der kunne jeg sagtens have åbnet en konto - problemet var bare at jeg skulle hente mit hævekort i samme bank senere og da banken lå i sydtyskland, så droppede jeg det. Samtidig skulle de have gebyrer for alt, hvilket jeg ikke vil betale, da jeg kun skal bruge den til internetbank.
Poul H
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 16.05.2007, 23:23
Wohnort: Bonn

Beitrag von Poul H »

Pröv
[url]http://www.ing-diba.de[/url]

Jeg ved ikke om der er bopälstvang men det er een af de billigste Internet banker.
Poul H.
Bonn
jesper 10
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 18.07.2007, 14:25

Beitrag von jesper 10 »

Prøv Sydbank.
De har en grænsekonto, hvor du har en konto i Danmark og i Tyskland. Jeg har selv sådan en konto og det fungere rigtig godt for mig. Internet bank både i DK OG i D, men kontakt Sydbank for mere info.
Med venlig hilsen
Jesper
macnerd1965
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 18.07.2007, 00:00
Wohnort: Hellerup
Kontaktdaten:

Jyske bank

Beitrag von macnerd1965 »

schneider hat geschrieben:Hej. Du kan kun äbne en tysk konto i tyskland hvis du har fast bopäl hernede. Du kan eventuelt pröve at ringe til den danske bank i flensborg eller jyske bank. De burde kunne hjälpe dig.
Jeg har haft kontakt med Jyske Bank i Tyskland, hvor jeg naturligvis allerhelst ville have min konto, men de vil kun have store erhvervskunder.

Jeg kender en som har en konto i en af Sparkasserne og han bor i Danmark, så jeg ved at det er muligt at få en konto i en tysk bank uden at have adresse i Tyskland.
--
Gruß
Mac Supporter & IT Konsulent
Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 & MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling
barthong
Mitglied
Beiträge: 190
Registriert: 30.12.2006, 21:40

Re: Oprette konto i tysk bank ?

Beitrag von barthong »

macnerd1965 hat geschrieben:Det ville være en stor fordel, hvis jeg kan oprette kontoen uden at skulle til Tyskland, men det gør ikke noget hvis jeg skal møde frem personligt.

Findes der deciderede internetbanker uden filialer og hvordan opretter man så ?
Der findes selvfølgelig internetbanker uden filialer. Problemet er: Bankene skal være sikker om din identitet, ellers er det ulovligt at oprette en konto. Normalt fremviser man enten sit pas hos en afdeling af en almindelig bank, eller man lave en "Postident". Til en Postident skal man hen til posthuset, hvor de kontrollerer dit pas. Derefter sender posten et brev til banken med bekræftelsen af dine oplysninger.

Jeg tror ikke, at der findes et internationalt alternativ til Postident.

Men jeg kan godt forestille mig, at du kan oprette en konto hos en internetbank og gå hen til et posthus i Tyskland og lave den Postident der.

Nogle internet-banker er:

www.1822direkt.de
www.ing-diba.de
www.dkb.de
www.comdirect.de

Jeg kan ikke anbefaler Sydbanken, fordi de er for dyrt. Det koster 10 Euro eller flere om måneden at have denne berømt-berygtet grænsekonto, det er vanvittigt!
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

@ barthong

det kan være du har ret, men når nu Sydbank har reelt set har monopol på ydelsen er det svært at finde et alternativ. Tønder Bank og Union Bank har også et lignende tilbud, som er endnu mere besværligt at administrere.

Så, hvad kan man ellers gøre? End at vælge Sydbank?

Muligvis ændre nogle af gebyrene sig snart, da EU også har indflydelse på det privat-økonomiske område (pengenes fri bevægelse over grænserne).
barthong
Mitglied
Beiträge: 190
Registriert: 30.12.2006, 21:40

Beitrag von barthong »

henningnielsen hat geschrieben:det kan være du har ret, men når nu Sydbank har reelt set har monopol på ydelsen er det svært at finde et alternativ. Tønder Bank og Union Bank har også et lignende tilbud, som er endnu mere besværligt at administrere.

Så, hvad kan man ellers gøre? End at vælge Sydbank?
Hvis man har mulighed for at tage hen til Tyskland fra Danmark, så er det forhåbentlig nemt. Så kan man oprette både et konto i Danmark og i Tyskland.

At overføre pengene mellem Tyskland og Danmark er faktisk ikke så dyrt. Fra min tyske konto hen til Skandiabanken koster det ingen gebyrer. Man få næsten den officielle kurs fra nationalbanken. (Faktisk lagde kursen omkring 0,1 % under den officielle kurs, da jeg prøvede det.)

I den anden retning betaler man ingen gebyrer, men man taber omkring 1% gebyr, fordi man få ikke den officielle kurs fra nationalbanken ved Skandiabanken. (Det er kun det, hvad jeg har læst på deres side. Jeg har ikke overført pengene fra DK til DE.)

Det kommer nu an på, hvor meget penge man vil overføre fra DK til DE. Hvis man overføre ikke mere end 1000 Euro hver måned, så betaler sig Sydbanken ikke, hvis det koster 10 Euro hver måned. (Og jeg ved heller ikke, om man få den officielle nationalbankkurs ved Sydbanken. Det kan godt være, at man må betale der også en skjult gebyr med kursen!)
mike_o
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 19.11.2009, 00:04
Wohnort: Gentofte, Dänemark

Beitrag von mike_o »

ing-diba vil ikke have danske kunder:


"Extra-Konto Vertrag

Hier können Sie online mit wenigen Angaben ein kostenloses Extra-Konto eröffnen. Bitte halten Sie die Bankleitzahl und die Kontonummer Ihres Girokontos bereit. (Dauer ca. 3 Minuten, SSL-verschlüsselt).
So einfach geht's:
Sie sind bereits Kunde der ING-DiBa? Ja Nein
Sie sind mindestens 18 Jahre alt
und Ihr Wohnsitz ist in Deutschland? Ja Nein
Eine Kontoeröffnung ist in diesem Fall online leider nicht möglich. Für Minderjährige finden Sie alle notwendigen Formulare und Informationen unter Extra-Konto junior. Außerdem stehen Ihnen unsere Kundenbetreuer 7 Tage die Woche unter 0180 2 / 78 45 78 (Festnetz der Dt. Telekom - 0,06 Euro pro Anruf, ggf. abweichende Mobiltarife) zur Verfügung.
Teilnahme am "Kunden werben Kunden"-Programm"
dassichvondich
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 29.09.2010, 08:29
Wohnort: herningikast

tyskebank er comdirect

Beitrag von dassichvondich »

javascript:emoticon(':idea:')ide tar kunder herfra - gebyrpol kendes ikke, dog skal man være primærkunde, det vil sige, at ens primære indtægt går ind på kontoen.en serieuse bank i .de tak fra danmark fra jan f p i 7400 herningogtaktakudeherfraigenigenigen.javascript:emoticon(':idea:')..ude
fejo.dk - Henrik

Beitrag von fejo.dk - Henrik »

Konto anlegen ist kein Problem vor Ort und mit Reisepas. Ich habe das mehrmals gemacht bei verschiedenen Banken (Deutsche, Commerz, Postbank). Erst als Unternehmen wir es komplexer.

Allgemein ist deutsches onlinebanking weniger komfortabel als dänisches, gefühlt 5 Jahre im Rückstand. Wenn also jemand eine deutsche Bank kennt mit top onlinebanking hätte ich gerne einen Hinweis. Wie ist es z.B. bei der Sparkasse?