Afmelding / Indregistrering af bil..

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Afmelding / Indregistrering af bil..

Beitrag von mr_danze »

Hej,

Jeg har lige købt en tysk bil, bor i tyskland, men den skal jo omregistreres i mit eget navn.

Hvad gør jeg og hvad skal jeg bruge?

Mvh. Lasse
:)
sab

Beitrag von sab »

Hej Lasse.

Du skal på KFZ-Meldestelle på "Rathaus".

Til omregistrering skal du have med: Kraftfahrzeugbrief, Kraftfahrzeugschein og Doppelkarte af bilforsikringen, dit ID-kort og PENGE (til plader, sammetider skal man også betale KFZ-Steuer med det samme), måske også købsbeviset/kontrakten (det kan jeg ikke huske).

Håber at jeg har ikke glemt noget

Hilsen Sabine
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Beitrag von mr_danze »

Okay, mange tak.

Men det vil sige at jeg skal have forsikring på bilen inden jeg indregistrerer?
:)
lasse9
Mitglied
Beiträge: 9
Registriert: 18.06.2007, 20:45
Wohnort: Marburg (Hessen)

Beitrag von lasse9 »

Ja, du skal havde en forsikringsaftale før du kan registrere bilen, men det burde ikke være det store problem, da du får denne direkte hos en forsikring eller per mail meget hurtigt (samme dag) hvis du tager en af de billige online forsikringsselskaber (f.ex. cosmos direkt eller huk24).
Til omregistrering skal du have med: Kraftfahrzeugbrief, Kraftfahrzeugschein og Doppelkarte af bilforsikringen, dit ID-kort og PENGE (til plader, sammetider skal man også betale KFZ-Steuer med det samme), måske også købsbeviset/kontrakten (det kan jeg ikke huske).
Det er ikke helt rigtigt. Du skal afgive en blanket til skat men du skal betale registreringsafgift på stedet. Desuden skal du også vise de sidste TÜV rapporter.

Desuden skulle jeg havde en "meldebestätigung" med som identifikation sammen med mit danske pas.

Måske burde du google efter "zulassungsstelle" samt bopæl for at finde detaljerede informationer der gælder hos dig, der er forskelle i de forskellige Bundesländer.

hilsen,

Lasse