Berlin - dit livs investering??!

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Mimsen
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 04.11.2006, 21:19

Berlin - dit livs investering??!

Beitrag von Mimsen »

Hejsa

Til dem der ikke har set det afholder (Slettet) på lørdag et
informationsmøde i Århus vedr. det at købe bolig i Berlin.

Har selv tilmeldt mig, og til dem det kunne have interesse for kan i se mere på (Slettet)

:wink: Mvh
Mimse

Slettet af moderator mhå, da dette firma, Berlin-Invest, op til utallige gange har spammet dette forum
lillebaek

Er dette ikke reklame?

Beitrag von lillebaek »

Er dette ikke reklame?

I øvrigt kan jeg godt more mig over alle de danskere der pt. køber bolig i Berlin med mere eller mindre irrationelle argumenter:

"Det er helt vildt - 120m2 lejlighed på Kudamm for kun 120.00 Euro"

"Berlin MÅ jo komme op på et tidspunkt - det er trods alt Tysklands hovedstad"

"Bare se hvor stærkt det pludselig gik i København"

...osv...osv...
Mimsen
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 04.11.2006, 21:19

Re: Er dette ikke reklame?

Beitrag von Mimsen »

Har intet at gøre med reklame. For jeg har intet at gøre med firmaet, synes bare andre skulle have muligheden.

Så fortæl mig da gerne hvorfor alle danske større ejendoms firmaer køber op i Berlin? og du må da også gerne fortælle mig hvorfor du mener at det ikke skulle være en god investering over de kommende 10 år??

mvh
mimsen
Danebod

Beitrag von Danebod »

I Tyskland advarer professionelle rådgiver for tiden imod at købe immobilier, når de skal tjene som alderdomssikring. I specielle tilfælde kan det selvfølgelig gøre sig betalt alligevel...Men da skal man have god indblik i markedet og synske evner over gennemsnittet...

Mange investeringsselskaber stikker de potentielle købere blår i øjnene angående forrentningsmuligheder. Man skal regne deres regnestykker efter...Det er aldeles usikkert og højspekulativ at forvente at der kommer en udvikling i Berlin lig med den i København.

De store investeringsselskaber, der p.t. angivelig køber i Berlin i stor målestok, handler spekulativ. Dem om det. Som privatmand ville jeg tænke mig grundig om. Når man vil tisse med de store hunde, skal man have en stor...
lillebaek

Enig med Danebod

Beitrag von lillebaek »

Enig med Danebod i store træk

Jeg vil da bestemt ikke afvise at det over 10 år kan blive en god investering med en lejlighed i Berlin - og jeg vil da håbe det for de mange danskere!

Men hvis jeg udelukkende gik efter at få mine penge forrentet bedst muligt kunne jeg nok finde noget bedre at investere i. Man må jo selvfølgelig heller ikke glemme at Berlin er et sted hvor der sker meget og at det generelt er dejligt at opholde sig der - hvis man regner sin egen "nytteværdi" af en (ferie)lejlighed i Berlin med, ser regnestykket selvfølgelig meget anderledes ud!
Mimsen
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 04.11.2006, 21:19

Beitrag von Mimsen »

Slet ikke enig! :D ja Berlin er meget uoverskuelig og man skal passe godt på når man skal finde sin investrerin/bolig.

Men hvis man har gjort sit forarbejde godt, mener jeg bestemt det vil være en god investering at købe ejendom i Berlin.

Jeg har blandt andre været i kontakt med svanen gruppen, som sælger ejendomme i Berlin, og de har flere eksempler på MEGET vellykkede investeringer. Ejendom købt i foråret, istandsat lavet nye udstykkede taglejligheder, købt i en gade som efter købet, er blevet gennemrenoveret.

Solgt i sidste måned med fortjenste på 9 millioner kroner.

Bare et eksempel.
runesfar

Beitrag von runesfar »

Jeg har ikke selv læst den; men ex-berliner (et engelsk-sproget blad her i Berlin) har en artikel om ejendomskøb i deres seneste nummer.

Ellers er jeg enig med Danebod. Der står pt mere end 100.000 ledige lejligheder i byen.

Og sådan som jeg har forstået kapitalismen, er udbud og efterspørgsel en vigtig del af makedet og af prisdannelsen. Hvis vi kigger på den demografiske udvikling i Tyskland, ville jeg ikke sætte mine sparepenge i en forventning om voldsomt stigende priser. Ikke i Berlin - og da slet ikke i Brandenburg - hvor hele byer lukker og slukker.

Jeg kan også blive forundret over, at folk vil købe lejligheder i Neukölln eller Kreuzberg, når de tyskere jeg kender der, flytter væk i disse år.
lillebaek

ARD Börse

Beitrag von lillebaek »

I øvrigt var der et glimrende tema om emnet hos ARD Börse for nyligt.

http://boerse.ard.de/content.jsp?go=analyse&key=dokument_193154

Men det er jo ikke sikkert, at man som udlænding, der gerne vil investere i Berlin behøver at beskæftige sig med den slags kedelige ting...fx statistik, demografi, økonomiske prognoser o.l....

Kom til Hamborg - her er ejendomspriser på et "normalt til højt" niveau, men her boomer økonomien jo også og der er stor befolkningstilvækst - så jeg ville hellere investere de Euro, som jeg ikke har her.

Eneste problem er vejret - men kan vel ikke afskrække nogen danskere!
Zuletzt geändert von lillebaek am 22.11.2006, 12:23, insgesamt 1-mal geändert.
George
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 04.12.2006, 14:35
Wohnort: Virum

Beitrag von George »

En kort bemærkning til emnet Berlin.

Jeg er meget lun på gode investeringsmuligheder især i fast ejendom - men Berlin?

Jeg har været på 1 uges ferie i Berlin og boet i Friedrichshein - Jeg synes at Berlin stædigvæk bærer præg af at byen har været ødelagt efter krigen og der findes store grimme åbne områder omkring U-/S- Bahn som hensætter en i denne tid.

Jeg ryster derfor også med hovedet når jeg læser private danske investorers historie om kærligheden til Berlin - og det at have en lejlighed stående til lejlighedvise besøg i byen - sikke en luksus!!

Hvis jeg skulle peje på en storby som virkelig er smuk og gennemført så er det Paris. Berlin minder derimod mere om Punk og Techno....
Gruss Georg
Plougsgaard

Beitrag von Plougsgaard »

Hallo!

Ich wäre vorsichtig mit den Verallgemeinerungen bezüglich dessen, woran Berlin erinnert. Die Stadt ist groß und vielfältig, jeder Bezirk hat seinen Kiez und seinen Charakter. Es gibt nicht nur Friedrichshain und Prenzl´Berg zu entdecken ;O)

Gruß,
Christine
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

Plougsgaard hat geschrieben:Hallo!

Ich wäre vorsichtig mit den Verallgemeinerungen bezüglich dessen, woran Berlin erinnert. Die Stadt ist groß und vielfältig, jeder Bezirk hat seinen Kiez und seinen Charakter. Es gibt nicht nur Friedrichshain und Prenzl´Berg zu entdecken ;O)
Gruß,
Christine
Wie wahr! 8)

/annika
thorbinoxx

Beitrag von thorbinoxx »

nicht ganz wahr! es giebt bezirke, in denen man unter renditegesichtspunkten nicht investieren sollte, kiez hin oder her oder man hat einen sehr laaaaaangen atem, dann koennen sich jedenfalls noch die erben darueber freuen ;-)
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

@George:
så har du nok ikke set hele Berlin!
Berlin er en mangfoldig by..og det er sikkert en grund til at den er interessant......og 1 uge er nok for lidt til at danne sig et indtryk af byens mange facetter.

Paris - smuk - måske :roll:


Maybritt
Zuletzt geändert von maybritt h am 05.12.2006, 10:54, insgesamt 1-mal geändert.
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Danebod

Beitrag von Danebod »

Berlin ist eine Reise wert:

Die Abreise. :mrgreen:
runesfar

Beitrag von runesfar »

Maybritt - der er nu ikke meget som slår en morgencafe au lait, en libe og en IHT + en gitane på en Rive Gauche-cafe. Eller et glas cremant om sommeren.