Hej Berndt,
Så hører jeg med blandt de konservative, da jeg også plejer at sende hils
ener.
Vdr.
” skulle jeg bare hilse og sige”, så vil jeg fremover huske det eksempel du gav mig og tage afstand fra at plapre efter noget jeg har hørt. Men mit tyskerhovedet fatter den altså ikke. Jeg kan ikke finde på det tilsvarende på tysk, andet end:
”das wollte ich dir/euch bloss gesagt haben” oder sowas ähnliches.
heide hat geschrieben:...Og til jer alle nordpå: Kør forsigtigt - hvis I absolut skal ud med bilen...
Ja, danke, Heide. Das meinte ich gestern schon, nur ist mir irgendwie der erste Abschnitt in meinem Text abhanden gekommen.
Also ich versuch’s noch mal:
Vi oplevede i starten af vinterudbruddet i Danmark at medierne bestemt overdriver. Så slemt skal det nok ikke blive- Det vil kun sige at
vi her i familien havde den opfattelse, fordi advarslerne kom meget tidlig ud. Nogen i familien valgte også at ikke at tage det så gravalvorligt og havnede derfor i trafikale vanskeligheder.
Men jeg forstår det altså stadig ikke. Hver år efter sommerferien, når man er udhvilet og har ressourcerne i orden, ja så siger mange at der nu skal andre boller på suppen og nu vil vi ikke mere haste rundt med tungen ud af munden, nu skal der tages farten ned osv. Men der går ikke længe så er åbenbart alle tilbage til hverdagen og "fætter dømmekraft" er hoppet af skinnerne, skulle man mene. Lever folk ikke længere tilværelsen med hensyn på årstiderne?
Hvordan ellers kan det være at der virkelig findes bilister i februarmåned som kører på sommerdæk?
Det vides ikke hvor mange af dem der blev standset af snekaos i trafikken havde sommerudstyr på bilen. Men der er allerede meninger ude om, at dem der har været ud for ulykke med sommerdæk på skal også betale selv.
Chefer som påklager at personale vælger at blive hjem under disse vejrforhold. Hvad er det for noget?
Jeg stammer altså fra et bjergområde, hvor man var dybt afhængig af vinterturismen, hvor man oplevede vintre uden sæson og hvor det var smadderærgerligt at have kørt nogle vinterdæk i 4 måneder pga. nogle få vinterlige dage. Men en enkelt dag med uventet isslag kostede vores nabo livet dengang; han ville spare på vinterdæk.
Jeg kom også til at skændes med nogen fra egnen i går. Alt udnødvendig udkørsel betyder for mig at det sker på mit eget ansvar og skal helst undgås at køre ud. Alt udkørsel frabedes definerer jeg som at blive hjem, basta. Det syntes manden nu ikke, fordi i begge tilfælde synes han at han må selv om.
Denne her kommentar fra mig:
God weekend til jer alle sammen
Og tak fordi jeg måtte læsse af her
Muldvarpen
P.S.: Ingen korrekturforslag fra mig i dag, men forhåbentlig en masse nye ord til jer i min tekst.
For resten hvor er troldmor blevet af?