Hej og god aften,
Hjertelig velkommen, Andrea!!! Vi prøver alle at forbedre vores dansk - så er du helt rigtig her og kan godt lære med os!!!
Ulli - du ville se at det bliver bedre og bedre med at forstår hvad vi snakker om. Og det er ikke så svært at skrive nogle linjer/linier.
Nullermand - jo, det var lidt mærkeligt med Marco/Johnnie Who. Det minder mig om noget jeg har læst eller hørt en eller anden gang: Når i America findes en død mand som ikke kan identificeres kalder man den "John Dow". Det var min første tanke da jeg har læst navnet
Jeg kendte Gartenwanzen heller ikker før. Men nu skal vi leve med dem...
Oh - og der er vores muldvarp igen!!! Kommet ud af all den sne!!
Jeg har hørt for mange år siden om A- eller B-mennesker (i Tyskland) Der var en exampel fra en dame. Hun stod op ca. kl. 2 eller 3 - om eftermiddagen! Først tog hun en brusebad, spiste "morgenmad", gjorde rent, så lidt fjernsyn og da hun ville gerne købe ind eller nå en lægetermin eller noget fra forskellige embeder (Ämter?) - der var alt lukket! Hun sagde hun kunne faktisk aldrig købe ind - butikker ville være jo stadigvæk lukket! Jeg spørgte mig selv, hvor de havde alle de ting til "morgenmad" fra....
Hun havde ingen job - hun kunne ikke klare at komme tidligt!!! Og så sagde hun: "Jeg kan ikke indstille mit vækkeur - jeg har ikke soved ud!"
Helt ærligt: Har I soved ud når vakkeuret "skriger" på nattebordet? Jeg ved at jeg har ikke.
I morgen går jeg med nogle kollegaer ud for at spise noget. Vi har endnu bestemt os hvad det skal være...måske China-mand...
Vi forsvinder tidligt på arbejdet - det bliver bestemt meget hyggeligt.
Har I måske en "Eselsbrücke" hvordan man kan huske forskellen fra "lange" og "længe"? Jeg har altid problemer hvornår man tager den en eller den anden...
Det var nok fra mig i dag!!!
Ha' an god aften
Gabi