Hej allesammen,
i dag har vi fint vejr med sol og blå himmlen, men masser af sne i haven og på engerne (?). Udgående fra vejrtjenesterne blive det forår fra i morgen med dagtemperaturer omkring 17 grader.
Min familie vil gå til en ishockeyspil i eftermiddags og så har jeg nogle timer til mig
Uschi,
der kom forklaringerne om „musselmalet porcellæn“ fra Vilmy til dig.
Undskyld, jeg tænkte at dit spørgsmål drejer sig kun om musselmalet i forbindelse med „bordplade“. Jo, jeg var så dum og mente, at enhver kender musselmalet porcellæn fra Royal Copenhagen
Vilmy,
tak for dine forklaringerne til Uschi.
Jeg kender ikke musselmalet i sort. Men i forskellinge udstillinger i butiksvinduerne har jeg allerde lagt mærke til, at der blive sort porcellæn presenteret. Festlige borde er dækket i sort-hvid. Det ser meget elegant ud.
Jeg kan hellere li’ blå-hvid, men enhver efter sin smag.
Desværre har jeg ingen chance at arve porcellæn fra Royal Copenhagen, så skal jeg fortsat lede efter på kræmmermarkederne.
Ralf,
det lyder slet ikke så tosset – “manden bag komfuret” (bedre sagt “foran” komfuret). Det kender jeg slet ikke i mit køkken. Min mand gider ikke at lave mad eller bage kage. Når jeg er ikke hjemme så skal han gå i kantinen eller spise smørrebrød.
Jeg har også mange dyr i haven, også en lille han-kat den gør så som han bo hos os.
En hjertelig søndagshilsen til alle her i sproghjørnet fra
Heide
- som skal strygge nogle skjorter og bluser nu