Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Uschi,
hvordan har du det ? Håber det vil blive nu hurtig bedre med din sundhed.
Jo, det er med "min musselmalede bordplade" er en længere historie.
Det begyndte med en oversættelsefejl fra min side og deraf følger en morsom samtale mellem Vilmy, Nullermand og mig. Når du gider, være så venlig og læse nogle sider tilbage. :wink:

> stakkels Maryleen, :wink:
du skal arbejde i dag. Men du har selfølgelig ret, du ved hvorfor du gør det. Håber du skal ikke blive på kontoret hele lørdagen.

kh
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Heide,

jeg har det bedre, tak! Jeg har sovet en smulle og den jeg har læset i min Harry Potter bog.
Jeg vil læse noglen sider med historien om "din musselmalede bordplade"
i morgen.

Jeg ønsker dig en god appetit jeg elsker varme vaffler med blommemus og flød.[img]http://www.smileygarden.de/smilie/Nahrung/16.gif[/img]

Ha´en dejlig eftermiddag og en hyggelig aften!
Vennige hilsner
Uschi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,

musselmalet er en bestemt serie porcellæn fra Royal Copenhagen, som har været på markedet i rigtig mange år.

Nyeste skud på stammen er musselmalet mega i sort, i denne uge på tilbud i isenkræmmerbutikken Inspiration til 449 kr. for en dyb tallerken, 575 for en flad tallerken og 700 (!) kr. for et krus (also einen Kaffeebecher).

Desuden er der vist nogen herinde, der har arvet den traditionelle variant...

Så, jeg skal hjælpe en ven i aften, og så skal jeg TIDLIG i seng i aften.

God nat,
vilmy
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej allesammen,

det er natholden igen.

@Uschi: Det er godt at høre du er bedre igen.

Jeg håber I har det alle godt.

I går Bettina og jeg lavde en påskefletbrød fyldt med birkes, marcipan og hakket mandel. Bettina lavde dejen og fyldninget, jeg lavde fyldte fletbrøden. Vi havde kaffe med varm kaget - lækker! Faktiskt bagede vi to kager. Anden er i dybfryseret til påske.

I dag vi tog til Hattingen, nyede gammle byen og købte blomster. Der var mange dyre i haven når jeg plantede blomsterne: En mus, en tyk humlebi, et grønspætte på søg til jordormer og vores havenkat. Katten er ikke vores katten men er meget tit I vores haven og sover I gammle havenhus. Han ignorerer os næst totalt. Jeg tror det er ikke vores havenkat men vi er handes havenmennesker :wink: .

I morgen vi er indbydet til en „Brunch“. En veninde havde henes 40. fødselsdag. Spiser godt uden køkkenarbejd – det kan jeg godt lid!

Jeg skal til senge nu.

Sov godt, drøm sød og har en god søndag allesammen!

Ralf
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,

i dag har vi fint vejr med sol og blå himmlen, men masser af sne i haven og på engerne (?). Udgående fra vejrtjenesterne blive det forår fra i morgen med dagtemperaturer omkring 17 grader.
Min familie vil gå til en ishockeyspil i eftermiddags og så har jeg nogle timer til mig :)

Uschi,
der kom forklaringerne om „musselmalet porcellæn“ fra Vilmy til dig.
Undskyld, jeg tænkte at dit spørgsmål drejer sig kun om musselmalet i forbindelse med „bordplade“. Jo, jeg var så dum og mente, at enhver kender musselmalet porcellæn fra Royal Copenhagen :oops:

Vilmy,
tak for dine forklaringerne til Uschi.
Jeg kender ikke musselmalet i sort. Men i forskellinge udstillinger i butiksvinduerne har jeg allerde lagt mærke til, at der blive sort porcellæn presenteret. Festlige borde er dækket i sort-hvid. Det ser meget elegant ud.
Jeg kan hellere li’ blå-hvid, men enhver efter sin smag.
Desværre har jeg ingen chance at arve porcellæn fra Royal Copenhagen, så skal jeg fortsat lede efter på kræmmermarkederne.

Ralf,
det lyder slet ikke så tosset – “manden bag komfuret” (bedre sagt “foran” komfuret). Det kender jeg slet ikke i mit køkken. Min mand gider ikke at lave mad eller bage kage. Når jeg er ikke hjemme så skal han gå i kantinen eller spise smørrebrød. :mrgreen:
Jeg har også mange dyr i haven, også en lille han-kat den gør så som han bo hos os.

En hjertelig søndagshilsen til alle her i sproghjørnet fra
Heide
- som skal strygge nogle skjorter og bluser nu
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Maryleen
Mitglied
En dejlig Søndag!

Beitrag von Maryleen »

Goddag allesammen!

Jeg håber I alle har en dejlig søndag!!

Det er min først dag med fri tid for mig.... jeg elsker det!! Og jeg have brug for fri tid! Efter mange dager på arbejde.

I morges jeg var udenfor, jeg laver jogging. Vejret er meget dejligt her. Jeg skal i brusebadet og nu jeg føle meget godt!

@Uschi:
På lørdag jeg arbejder til kl. tre og fire, i går det var en halv time over tre. Det var i orden.
Så besøger jeg min "family" og I laver mad for mig :-) Rigtig godt!
Men i dag jeg er meget træt...

Næste søndag jeg skal i lufthavn (Frankfurt) og tager min fly til København. Den er syv dager!! Sommetider det er meget svært for mig... men jeg klarer det!!

Okay, nu jeg vil gerne lære lidt og efter det læse en bog.

Har en gode søndag allesammen.

hej hej
Maryleen
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej allesammen,

har I tænkt på sommertiden?

Vi har fint vejr her. Formiddags arbejdede vi haven. Ellers gjorde jeg lidt i hushold - vaskede tøj, bagte brød, lavede mad, skrev nogle mails osv.

Heide - det er virkelig meget sjovt! Vi så "Willy, das Prachtstück".

Maryleen - det er virkelig en skam at du måtte arbejde i går. Men du har jo skrivet du ved hvorfor du gør det. Så er det i orden.
I øvrigst synes jeg også du skriver meget flot på dansk.
Vi har alle begyndt en skønne dag og ved at det er ikke så nemt at lære sproget. Så bliver bare ved med det.
Jeg laver mange gange det samme fejl men derfor kommer jeg i sproghjørnet. Man kan godt lære her med hinanden og fra hinanden.

Hilsen fra Gabi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej med jer,

en lille søndag-hilsen fra mig.
Jeg hader tids-omstillingen, det vil tage flere dage indtil jeg venne mig til det :oops: .
Vejret er også fint her, håber det vil også blive!
Maryleen, håber at du nyder din fri dag. Jeg kan godt forstår dig at du glæder dig så meget til rejsen! Min kæreste er også dansker som bor på Sjælland. Vi heller ikke ser hinanden ofte :( .
Men jeg skal rejse næste fredag igen :D .
Og Uschi, dit navn er rigtigt nu :wink: !!

Vi lavede ikke så meget i dag, men nu skal jeg rydde lidt op.

Ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Maryleen
Mitglied
...

Beitrag von Maryleen »

Hej Nicole,

det er sjovt :-)
Din kæreste er også dansker ?? :-)
Så forstår Du meget godt hvordan jeg føler mig sommetider.

Hvor meget kunne du ser ham?
Hvornår er dit fly i fredag? Hvor er din lufthavn? Düsseldorf? Hvor meget er prisen? Jeg har meget spørger...

Der er bare fem dager for dig!! Det skal gå meget flodt!!
Også for mig - til søndag :-)

Jeg ønsker Jer alle en dejlig nat, sov godt og drøm sød!!
hej hej
maryleen
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Maryleen, jeg ville aldrig flyve - jeg er meget bange for flyvning :shock: - jeg altid tager bilen. 650 km plus 1 time på færgen :roll: . Og han altid tager med tog (10 timer!) fordi han er også bange for flyvning :mrgreen: .
Vi ser hinanden hver skoleferie når vi tager nordpå og nogle gange imellem når han tager sydpå.

Ha´ en dejlig dag allesammen, håber at foråret er kommet nu :wink: .
Mange hilsener fra
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Maryleen
Mitglied
hej

Beitrag von Maryleen »

Godmorgen allesammen!

Hvor er I?

Her i Mannheim vi har et dejligt vejret!!! Det er solrig og omkring tolv grader. Jeg elsker det, men jeg elsker også meget regn og tåg og torden...
Derfor jeg ville gerne leve i Skandinavien :-)

@Nicola
Så, du tager bilen!
I januar tænker jeg også at tager tog og bil men så jeg ser prisen af flyveturen og beslutter mig at tager flyet :-) Og det er meget flodt, kun 1 time, nogle gange 1,5 time.
Men jeg kan forstår dig - mange mennesker er bange at tage flyet.

Jeg ønsker dig og selvfølgelig din kæreste dejlige dager sammen!!! Hvor lang er din ferie?

På alle her en meget dejlig tirsdag!!
Hej hej fra
Maryleen
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej med jer.

Jeg ved heller ikke hvor alle bliver dog af :roll: ?!?
Måske nyder I alle det dejligt vejr og foretrækker at sidde i haven.
Jeg er stadigvæk meget træt, måske er det forårstræthedet?? I går gik jeg i seng klokken halv ni og gik ikke til min dansk-kursus...
Ralf, jeg tænker at du var heller ikke der? Var Bettina helt alene med vores lærer :oops: ?

Maryleen, jeg svarede din email i går morges, håber at du har fået den??
Vi har to uger ferie, første uge rejser vi til Sverige og anden uge bliver vi på Stevns.

Vi vil starte rejsen på fredag lige efter skole og arbejdet, så har jeg begyndt at pakke kufferter - og det ser meget kaotisk ud her :shock: :mrgreen: .

Ønsker jer alle en dejlig forårs-aften,
ha´ det godt
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Nicola,
det er forårstræthed....
Lider selv af det.

Jeg håber dog at I alle har det godt; i weekenden plantede jeg nogle nye roser...nu venter jeg spændt på, at de gror.

kh. vilmy
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

vi have også fint vejr i Isny med en blå himmel, solskin og 22 gr og sneen er
næsten væg. :D

@ Nicola
jeg hader også tids-omstillingen men det tager ikke flere dage indtil jeg venne mig til det, et tager flere uger [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/g060.gif[/img]

@ Nicola og Maryleen
jeg ønsker jer begge en god rejse og dejlig ferie. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/s030.gif[/img]

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.
Venlige hilsner
Uschi
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej allsammen,

Jeg ønsker jer hyggelige påskedage,min søn og jeg flyve i 13 timer
på ferie :D

En deljlig dag ønsker jer
Andrea
Antworten