Sprachübung - sprogtræning II
-
- Mitglied
God morgen allesammen,
Hej Andrea velkommen tilbage.
Hvor mange sider har du læst fra din Harry Potter? Jeg læser hver pause
en smulle og så jeg er hos side 116 i mellemtiden.
Vi skal få ingen regnvejr i dag vores græsgang er meget tørt og så vores
hesterne have ikke noget til æder.
Jeg håber vi vil få regn snart. Selvfølgelig på natten.
Heide.
Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.
Venlige hilsner
Uschi
Hej Andrea velkommen tilbage.

Hvor mange sider har du læst fra din Harry Potter? Jeg læser hver pause
en smulle og så jeg er hos side 116 i mellemtiden.
Vi skal få ingen regnvejr i dag vores græsgang er meget tørt og så vores
hesterne have ikke noget til æder.

Jeg håber vi vil få regn snart. Selvfølgelig på natten.

Jeg ønsker jer alle en dejlig dag.
Venlige hilsner
Uschi
-
- Mitglied
Hej med jer,
så det skulle være skype
??
Ohoh
.
Jeg sender mit brugernavn til vilmy, Ralf, Nullermand og Gabi via pb. Hvis der vil være nogle andre, de kan have det selvfølgelig senere...
Jeg tror at jeg vil være meget nervøs
.
Sådan...jeg har meget travlt og vil skrive mere senere.
Kærlige hilsener,
Nicola
så det skulle være skype

Ohoh

Jeg sender mit brugernavn til vilmy, Ralf, Nullermand og Gabi via pb. Hvis der vil være nogle andre, de kan have det selvfølgelig senere...
Jeg tror at jeg vil være meget nervøs

Sådan...jeg har meget travlt og vil skrive mere senere.
Kærlige hilsener,
Nicola

Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
-
- Mitglied
jeg kan også godt ldie at snorkle og svømme; især i det Røde Hav.
Fint I havde en god ferie med masser af tid!
Her har du lidt hjælp med grammatikken:
Min søn og jeg snorklede meget og svømmede lidt.
Jeg læste min bog i solne, og blev godt solskoldet.
Jeg læste en hel Harry Potter i ferien,
da jeg havde ro og timer nok.
Hav det godt så længe.
vilmy
jeg kan også godt ldie at snorkle og svømme; især i det Røde Hav.
Fint I havde en god ferie med masser af tid!
Her har du lidt hjælp med grammatikken:
Min søn og jeg snorklede meget og svømmede lidt.
Jeg læste min bog i solne, og blev godt solskoldet.
Jeg læste en hel Harry Potter i ferien,
da jeg havde ro og timer nok.
Hav det godt så længe.
vilmy
-
- Mitglied
Hej allesammmen,
Andrea, velkommen tilbage. Håber du fryser ikke for meget efter 40 graders varme, nu hvor det er blevet koldt igen. Ro og tid til at læse, det lyder godt men jeg har ferie først i junimåneden.
Uschi, regn fik vi heller ikke, og nu er himlen helt blå igen.
Vilmy og Gabi, selv tak! Jeg købte et headset i dag, jeg havde ellers tænkt mig at købe noget, det ligner en telefon men det fandtes selvfølgelig kun for PC, ikke for Mac. Man kan bestille sådan en USB-telefon for Mac, men ekspedienten sagde, at et headset kan jo også bruges for at høre musik og det er jo også rigtigt.
Lige som Nicola er jeg lidt usikker angående vores første samtaler. Mon jeg overhovedet kan sige noget forståeligt? Det var allerede vanskeligt at skrive så hurtigt på dansk i chattet (chatten?). Det er noget helt andet end det her, hvor man kan tage sin tid (og ordbogen). Men vi vil se...
Nu skal katten få sin aftensmad, og det skal jeg også.
Vi ses,
Nullermand
Andrea, velkommen tilbage. Håber du fryser ikke for meget efter 40 graders varme, nu hvor det er blevet koldt igen. Ro og tid til at læse, det lyder godt men jeg har ferie først i junimåneden.
Uschi, regn fik vi heller ikke, og nu er himlen helt blå igen.
Vilmy og Gabi, selv tak! Jeg købte et headset i dag, jeg havde ellers tænkt mig at købe noget, det ligner en telefon men det fandtes selvfølgelig kun for PC, ikke for Mac. Man kan bestille sådan en USB-telefon for Mac, men ekspedienten sagde, at et headset kan jo også bruges for at høre musik og det er jo også rigtigt.
Lige som Nicola er jeg lidt usikker angående vores første samtaler. Mon jeg overhovedet kan sige noget forståeligt? Det var allerede vanskeligt at skrive så hurtigt på dansk i chattet (chatten?). Det er noget helt andet end det her, hvor man kan tage sin tid (og ordbogen). Men vi vil se...
Nu skal katten få sin aftensmad, og det skal jeg også.
Vi ses,
Nullermand
-
- Mitglied
@ Vilmy
Tak for denne hjælpe med mine grammatikken,det is min problem
@Nullermand
Ja,det is os her til kold,i ferie have jeg ved 40gr tak klimaanlæge få et
forkølse og Pierre begynde nu også,har hoste og få astmaanfald det ikke godt.
Vi ville også i der sidste juni uge på langeland.(hus anse og måske allerede køben)
Vi ses
Andrea
@ Vilmy
Tak for denne hjælpe med mine grammatikken,det is min problem

@Nullermand
Ja,det is os her til kold,i ferie have jeg ved 40gr tak klimaanlæge få et
forkølse og Pierre begynde nu også,har hoste og få astmaanfald det ikke godt.
Vi ville også i der sidste juni uge på langeland.(hus anse og måske allerede køben)
Vi ses
Andrea
Hej I alle,
Nicola - det skal være ikke bare Skype; selvfølgelig kommer vi også her igen!!! Vi har jo ny venner her og ikke hver af dem har Skype.
Jeg synes jeg er også nervøs når vi taler den første gang (Jeg talte med Nullermand men "kun" på tysk). I går chattede vi og det var meget morsomt. Og man kan virkelig ikke finde et tidspunkt hvor man siger "Stop nu". Det var svært for mig at sige farvel, da jeg blev træt. Hellere havde jeg siddet videre foran PCen.
Nullermand - måske er det mig der ikke sige et ord rigtig.
Det er fint at vi alle er usikkerte og ophidsede. Så er vi lige "made for each other".
Jeg har været sent hjem - heldigvis! Min mand begyndt med at bygge op vores lille drivhus. Det var uforståeligt for mig - han kan jo ikke arbejde rigtig og har stadigvæk smerter. Nej - det skal være i dag og nu!!!
Jeg ved ikke hvordan deter hos jer - men min mand bliver utålmodig og nervøs når det ikke passer som han ville gerne ha' det.
Øv øv - men nu står huset der i haven og ser meget flot ud.
Det var alt for i dag
Gabi
Nicola - det skal være ikke bare Skype; selvfølgelig kommer vi også her igen!!! Vi har jo ny venner her og ikke hver af dem har Skype.
Jeg synes jeg er også nervøs når vi taler den første gang (Jeg talte med Nullermand men "kun" på tysk). I går chattede vi og det var meget morsomt. Og man kan virkelig ikke finde et tidspunkt hvor man siger "Stop nu". Det var svært for mig at sige farvel, da jeg blev træt. Hellere havde jeg siddet videre foran PCen.
Nullermand - måske er det mig der ikke sige et ord rigtig.
Det er fint at vi alle er usikkerte og ophidsede. Så er vi lige "made for each other".
Jeg har været sent hjem - heldigvis! Min mand begyndt med at bygge op vores lille drivhus. Det var uforståeligt for mig - han kan jo ikke arbejde rigtig og har stadigvæk smerter. Nej - det skal være i dag og nu!!!
Jeg ved ikke hvordan deter hos jer - men min mand bliver utålmodig og nervøs når det ikke passer som han ville gerne ha' det.
Øv øv - men nu står huset der i haven og ser meget flot ud.
Det var alt for i dag
Gabi
Hej allesammen,
i aften kom jeg sent hjem, var hele dagen undervejs – derværre 4 timer i bilen.
Gabi,
hvad dryker du i dit drivehus – tomater? Vores venner i Hamborg har masser af tomater og squash i drivehuset. Og om vinteren alten-blomster.
Min mand er også! Han har stadigvæk problemer efter kravebenoperationen og sidste weekend var han helt vild med haven. Alt skulle være færdig den samme dag.
Andrea,
velkommen tilbage. Jeg har allerede læst om dine ferie. Når det vil blive varmt kan i snart svømme i NRW.
Jeg selv venter på den 1. maj, der åbne vores Schwimmbad/Freibad og jeg vil gerne svømme hvert dag. Sidste år gik jeg derhen hver morgen meget tidlig og svømmede 1000 meter – så var jeg godt i form.
Vilmy og Gabi,
tak for i aften !!
God nat allesammen og sov god
Kh
Heide
- ophidset eftre chat(ten ?) med Gabi og Vilmy

i aften kom jeg sent hjem, var hele dagen undervejs – derværre 4 timer i bilen.

Gabi,
hvad dryker du i dit drivehus – tomater? Vores venner i Hamborg har masser af tomater og squash i drivehuset. Og om vinteren alten-blomster.
Min mand er også! Han har stadigvæk problemer efter kravebenoperationen og sidste weekend var han helt vild med haven. Alt skulle være færdig den samme dag.
Andrea,
velkommen tilbage. Jeg har allerede læst om dine ferie. Når det vil blive varmt kan i snart svømme i NRW.

Jeg selv venter på den 1. maj, der åbne vores Schwimmbad/Freibad og jeg vil gerne svømme hvert dag. Sidste år gik jeg derhen hver morgen meget tidlig og svømmede 1000 meter – så var jeg godt i form.

Vilmy og Gabi,
tak for i aften !!
God nat allesammen og sov god
Kh
Heide
- ophidset eftre chat(ten ?) med Gabi og Vilmy

Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
-
- Mitglied
-
- Mitglied
Hej vilmy,
hvordan kan man så sige „aufgeregt“, når man ikke mener det på en negativ måde? Kan man sige „opstemt“? Langenscheidt siger, det betyder: fig.: aufgekratzt. Heide, var det det, du mente?
God nat, I kære,
Nullermand
P.S.: har via Skype lige fundet en gammel veninde fra GB, som har boet hos mig nogle år for mange år siden. Hun arbejder i Entwicklungshilfe nu, og jeg ved aldrig, hvor hun er og hvordan jeg kan telefonere med hende. Nu er jeg spændt på, om hun melder sig, jeg tror hun tog til Ætopien i sidste år...
hvordan kan man så sige „aufgeregt“, når man ikke mener det på en negativ måde? Kan man sige „opstemt“? Langenscheidt siger, det betyder: fig.: aufgekratzt. Heide, var det det, du mente?
God nat, I kære,
Nullermand
P.S.: har via Skype lige fundet en gammel veninde fra GB, som har boet hos mig nogle år for mange år siden. Hun arbejder i Entwicklungshilfe nu, og jeg ved aldrig, hvor hun er og hvordan jeg kan telefonere med hende. Nu er jeg spændt på, om hun melder sig, jeg tror hun tog til Ætopien i sidste år...