Während wir noch auf die Entscheidung zu Fehmarn warten, hat das Direktorat für Straßenbau jetzt einen neuen Gesamtplan für die nächsten 20-30 Jahren vorgestellt:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4413404/
Darin wird vorgeschlagen:
1. Eine neue dritte Brücke zwischen Jütland und Fünen.
2. Eine Entlastung für die Nord-Süd Autobahn in Jütland. Entweder mit eine neue Brücke über Vejle-Fjord, oder ein ganz neuer Autobahn etwas weiter westlich als der jetzige.
3. Eine ganz neue Ringautobahn um Kopenhagen herum.
und dann wird noch die Brücke zwischen Århus und Kalundborg über Samsø als Möglichkeit erwähnt. Alles soll 2030 fertig sein.
Neue Brücken
- Lars J. Helbo
- Mitglied
- Beiträge: 7370
- Registriert: 23.06.2002, 22:08
- Wohnort: Sall
- Kontaktdaten:
Neue Brücken
[url=http://www.helbo.org]www.helbo.org[/url] - [url=http://www.sallnet.dk]www.sallnet.dk[/url] - [url=http://www.salldata.dk]www.salldata.dk[/url] - [url=http://friskole.netau.net]www.frijsendal.dk[/url]
Liv uden Bevægelse kan være godt nok for gulerødder og kålhoveder, som ikke er bedre vant. - N.F.S.Grundtvig
Liv uden Bevægelse kan være godt nok for gulerødder og kålhoveder, som ikke er bedre vant. - N.F.S.Grundtvig
Og iflg. DSB-presseklip beskrives i samme avis og i flere andre udgivelser,
Ritzau, epn.dk, (Jyllands-Posten,) DR Nyheder, Børsen, metroXpress,
samme dag, d. 16. maj:
"Mindst 100 milliarder til jernbanen over 30 år.
105 milliarder kroner over de næste 30 år er prisen, hvis det danske jernbanenet blot skal beholde sin nuværende stand med mindre udbygninger. Vil politikerne forsøge at udbygge banetrafikken med offensive investeringer og ambitiøse målsætninger, nærmer prisen sig 200 milliarder over 30 år.
Resultaterne står at læse i en rapport, som Trafikstyrelsen har udarbejdet for Infrastrukturkommissionen,
der skal komme med et oplæg til, hvordan den danske infrastruktur skal hænge sammen i fremtiden.
Det er Trafikstyrelsen, der koordinerer den kollektive trafik i Danmark. Styrelsen har i rapporten udarbejdet
tre modeller for fremtidens jernbane med priser, der bevæger sig fra 105 til 195 milliarder kroner.
70 milliarder kroner er ifølge rapporten grundbeløbet for vedligeholdelse og nødvendig fornyelse af det eksisterende jernbanenet."
Ritzau, epn.dk, (Jyllands-Posten,) DR Nyheder, Børsen, metroXpress,
samme dag, d. 16. maj:
"Mindst 100 milliarder til jernbanen over 30 år.
105 milliarder kroner over de næste 30 år er prisen, hvis det danske jernbanenet blot skal beholde sin nuværende stand med mindre udbygninger. Vil politikerne forsøge at udbygge banetrafikken med offensive investeringer og ambitiøse målsætninger, nærmer prisen sig 200 milliarder over 30 år.
Resultaterne står at læse i en rapport, som Trafikstyrelsen har udarbejdet for Infrastrukturkommissionen,
der skal komme med et oplæg til, hvordan den danske infrastruktur skal hænge sammen i fremtiden.
Det er Trafikstyrelsen, der koordinerer den kollektive trafik i Danmark. Styrelsen har i rapporten udarbejdet
tre modeller for fremtidens jernbane med priser, der bevæger sig fra 105 til 195 milliarder kroner.
70 milliarder kroner er ifølge rapporten grundbeløbet for vedligeholdelse og nødvendig fornyelse af det eksisterende jernbanenet."