Hej I kære,
vi har været ved vesterhavskysten i går, i Friedrichskoog, et sted , jeg ikke kendte før (troede jeg - men dén historie kommer senere).
Vi besøgte en ven af Niels. Han og hans familie bor i nærheden af München. De har en lille søn, som har problemer med vejrtrækning, derfor holder de deres pinsefereier dér (ved vesterhavet), og da det er bare en times kørsel herfra var det en god anledning for mig, at lære dem at kende. Vi blev venner med det samme - de er bare så rare mennesker, jeg glæder mig allerede til at se dem igen. Vi så også deres lille søn (han er 5 år gammel), og han har det meget godt dér, han skal hverken inhalere Cortison eller har han problemer, med at trække vejr. Det må være skrækkelig, at have et barn, som altid skal have piller, for at overleve. Jeg blev virkelig glad af, at se den lille dreng legende med naboens børn, rendende rundt og være som børn skal være.
Men så er der den anden historie: da vi vandrede rundt i Friedrichskoog kom vi til en samling af mærkelige huse - sommerhuse, som i Danmark er kendt som A-huse. De er trekantet, taget begynder allerede i stue-etagen, her hedder de Nur-Dach-Haus. Og lige netop sådan et hus har mine forældre overvejet at købe - i selve Friedrichskoog - da jeg var en lille dreng. Jeg kunne pludselig huske, at vi var der for at se på husene. Det er mere end 30 år siden og jeg havde fuldstændig glemt det.
Men mine forældre har dengang valgt, ikke at blive boende i Hamborg, men i stedet for at købe et sommerhus i Friedrichskoog, at bygge et hus på landet og at forlade byen for at give deres børn en bedre barndom. Derfor er jeg opvokset på landet (og det var godt). I dag har jeg så ringet til min mor for at fortælle, hvor vi har været og hvad jeg så der, og så fortalte hun, at de dengang havde overvejet at købe sådan et A-hus ved vesterhavet, fordi JEG havde problemer med vejrtrækning, da jeg var lille

. Det viste jeg slet ikke. I en alder af 10 eller 11 var det så pludselig forbi - så jeg håber det samme for den lille dreng jeg mødte i går.
Nicola, nyd din tid med Steen, det er jo meget vigtigere end at skrive her (skønt det var pænt af dig, at skrive noget så jeg ikke skulle være alene herinde

)
Heide, ribs og rhabarber venter også på mig i Lohals. Godt du mindede mig om det, jeg skal ikke glemme glæssene, når vi tager derhen.
Gabi, jeg ønsker Jer en rigtig god ferie. Måske kan vi nå at se os i Danmark, jeg ringer en gang imellem eller sender en sms.
Vi andre ses her, håber jeg
kærlige hilsner
Nullermand