Hej I kære,
i aften så jeg en optagelse af Claus Meyer´s „Mad i norden“, og bortset fra, at jeg kunne godt forstår ham (ikke det hele, men alligevel), var det nok en optagelse „for pensionister“

- den var nemlig tekstet! Programmet gik om muslinger, som jeg kan godt lide, og om østers, som jeg aldrig har prøvet.
Nu tager vi afsted over weekenden alligevel!!! Vi har lige booket to overnatninger i København og ideen er at tage til Sverige derfra, for at se „Norrvikens Trädgårdar“. Det skal være en af det smukkeste landskabsparkerne i hele europa, (no. to på listen efter Rom´s Villa d´Est). Parken er i fare for at blive ombygget til en golfhotel i næste år, det har jeg læst i Børsen, og derfor vil jeg se den, før det er for sent. Hidtil bliver parken bestyret af den danske blomsterkunstner Tage Andersen, men hans kontrakt er opsagt.
Hvis vejret er alt for dårligt til at køre derhen vil vi gerne se Lousiana igen - der har jeg ikke været for mange år, og så skal vi også besøge Karen Blixen´s hus, når vi er nu i nærheden. Der har jeg været før, men jeg kan godt tænke mig at besøge det en anden gang.
Vi kommer ikke af med Niels´ fly-miles på denne måde, men pyt med dem. Man skal jo ikke lade sig terrorisere af disse bonus-ting, man skal hellere gøre det, man har lyst og tid til.
Vilmy, på vej op eller ned skal jeg aflevere noget hos jer (noget for dig og noget for din datter). Jeg ringer til dig for at se , hvordan det passer dig bedst. Ellers sender jeg en pakke fra Danmark - det er trods alt nemmere og billigere end at gøre det fra Tyskland.
Berndt, tak for din forklaring og oversættelsen. Det er godt, du læser med fra „sidelinien“ - håber du blander dig, når vi gentager vores fejl alt for tit.
I kære, så er jeg væk for nogle få dage - men tilbage mandag aften. Det skal jeg jo, jeg skal jo møde Heide tirsdag aften (og hvis vejret spiller med vil jeg hellere byde på en udsøgt piknik ved Alsteren, end på en middag i et tilfældig restaurant - håber, det lykkes, kryds venligst fingre for os!)
Nu er det blivet så sent, at jeg har nok overtaget Ralf´s job (aftenholdet

), men da vi skal afsted i morgen tidligt venter jeg på vaskemaskinen og tørretumbleren (jeg ved, det er forbudt om natten

- men hvad skal jeg gøre?)
Jeg glæder mig til en lang weekend - og til Jer, når jeg kommer tilbage!
Vi ses mandag aften,
Nullermand