Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Velkommen til, Diana. Det skal nok gå. Det går langsomt i starten, men til gengæld holder kontakterne, når de først er etableret, har jeg fundet ud af.

Du er i hvert fald mere end velkommen er i hjørnet.

Taler I dansk derhjemme?

kh. vilmy
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God morgen alle sammen!!!

Og hjertelig verlkommen til dig, Diana!!!!

Hihi - som jeg læse er der mere som samler frø eller planter. Selvfølgelig tage jeg ikke hele blomsterne eller aflægger - men mange af blomsterne og græsser bliver smuttet væk. Det synes jeg er en stor skam. Forskellige planter bliver på pladsen, men der er forskellige som bliver skiftet. Så kan man finde enkelte planter de er udgravet og smuttet væk.

Vi ses

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

og hjertelig velkommen, Diana. Dit dansk er allerede meget godt, hvor længe har du boet i Danmark? Tog du nogle kurser inden du flyttede?

Jeg ved ikke, hvordan det er med kontakterne i Danmark, men jeg tror at mennesker med børn, og nu har du jo tre af dem, mere eller mindre automatisk kommer i kontakt med andre forældre, og så har man også noget at tale om. Så det skal nok gå.

Troldmor, jeg oplever ikke mere end andre hver dag, tværtimod - i dag oplevede jeg næsten ingenting (bogholderi er desværre ikke meget spændende) og var kun en halv time væk fra skrivebordet for at handle. Men katten gik helt amok, da jeg kom tilbage: jeg købte en potte kattegræs, jeg fik næsten ikke lov til at går hen til altanen for at sætte potten ned, hun ville have den med det samme! :mrgreen:

Jeg har købt en online-ticket til København i dag. Fredag eftermiddag tager jeg afsted, så bliver vi natten over i København i det hotel hvor Niels skal bo de næste dage. Lørdag morgen prøver vi så at slå græsset i Lohals, jeg håber det bliver tørt. Hvis vi er hurtig nok vil jeg derefter besøge Koldings geografiske have.

Og nu vil jeg læse lidt,
vi ses senere,
Nullermand
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej Diana!

Hjertelig velkommen! Jeg er ikke så skriver god dansk.

Jeg skal vække mine dagplejebørner.

kærlig hilsen

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej kære venner!

som I kan se er jeg her - ikke arrestered fordi jeg har stjålet nogle frø. Og jeg har toget ikke for meget. Nu er jeg meget spændt om der vokser noget næste forår.

Min kollega tager til ferie næste uge. Nu kan han ikke bestemme sig om han arbejder torsdag eller fredag den sidste dag. Han har tid nok for at tage en Gleittag. Så venter jeg og kigger om jeg er alene på fredag. Øv øv - det bliver 3 uger med masser af arbejder. Især da jeg må hjælpe også en anden kollega; hun arbejder kun en halv dag und hendes kollega er på ferie.
Hahaha - min kollega er jo også på ferie ...jeg må bette, jeg får ikke nogen hjælp når... Frau T macht das schon...jaja großer Spaß [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/p030.gif[/img]

So genug gejammert und gemeckert für heute.ZumGLück habe ich ja Euch - Ihr werdet mich dann schon wieder aufbauen!!

kys og kram

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Kære Gabi,

det lyder da forfærdeligt at du skal knokle for flere kolleger. Men det er vist ikke andet at gøre end at klø på.

TIl gengæld har jeg nu af mit barn lært, hovrdan man oversætter ordet marsvin: Meerschweinchen-Fisch (det andet marsvin oversættes i øvrigt med Hamster-Meerschweinchen). Så kan I lære det, kære tyskere :wink: .

Ellers er vi inde i en hektisk uge her; vender velfornøjet tilbage i weekenden.

kærlig hilsen, også til de nye,
vilmy
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

bare en lille hilsen fra min side før jeg vil tage i ferie.

Jeg kende det godt Gabi hos vores kontoret hedder det også "Uschi macht das schon" men nu måtte gøre det noget anden fordi jeg er væg.

Jeg ønsker dig alligevel en god tid og op med humør. :wink:

Jeg håber Heides mand har det godt og de kan tager hin til Bornholm og
vil have god og dejlig ferie.

Så nu skal jeg arbejde en smulle fordi i dag er min sidste dag på kontoret.

I morgen vil vi pakke vores bil og vil tager hin til Vejlby Klit i morgen om naten. :D :D :D :D :D

Har det godt allesammen. Jeg håber jeg vil have tid efter ferie til at skrive mere.

Vi ses
Kærlig hilsen
Uschi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
jeg kan ikke logge på Skype. Virker Jeres skype lige nu?

Mvh vilmy
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej Vilmy,

jeg har lige prøvet og kan heller ikke logge på.

Skal skynde mig, køleskabet er tomt, kommer tilbage senere,

kh.
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

1000 tak; så venter jeg bare & undlader at gå i panik.

kh. vilmy
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej,
Skype hat ein problem,die hatten ein abdate versucht in den nächsten 24 std soll es wieder funktionieren.

hilsen Andrea
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Vilmy, skype afviser mig stadigvæk, det ser ud som om de har et alvorligt problem med serveren. Men i aften er det ikke så slemt - Niels har alligevel glemt sit headset i Hamborg, så bliver det til et normalt opkaldt fra København i dag.

Har en af Jer nogen sinde prøvet en Kalles-Kaviar-mad sammen med et glas tørt hvidvin? Jeg kan kun advarer Jer, jeg var nød til at børste tænderne derefter :shock: ! Men hvem bortset fra mig kan overhovedet lide Kalles-Kaviar... :?: :mrgreen: :?:

I dag havde jeg min første aftale klokken 7.00 :!: om morgenen ved den anden side af byen - frygtelig for et B-menneske som jeg er. Vi ledte efter årsagen til en vandskade (ikke fuglen fra forsikringens reklame :wink: ) - men én man kan ikke overse, man skal bare se hvordan det drypper ned i stuen i et helt nyt hus. En stor flok højt kvalificerede håndværkere og jeg, dertil teknisk ekvipment for tusindvis af Euro´er (Euros). Efter tre timer kom vi til følgende resultater:
a). - her er fugtig, og
b). - vandet må komme et eller andet sted fra.
:|

Jeg elsker mit job.....Nu fortsætter vi det hele i næste uge, en etage højere.

Men først venter en lille tur til København og derefter til Lohals. DMI lover godt vejr - så hvad vil man mere. :D

Mens jeg skrev det her har skype ikke bare afvist mig to gange, programmet blev også „uforventet afsluttet“ hver gang jeg prøvede. Så giver jeg op for i dag.

ups...og nu har Andrea leveret forklaringen til det hele - tak for det, Andrea (i øvrigt savner vi dig her, hvornår kommer du med danske indlæg igen?)

Uschi, hvis du kigger ind her før du tager afsted: god rejse og god ferie!

Vi ses,
kærlig hilsen,
Nullermand
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej,
kurz auf Deutsch.
Ich habe jede menge um die ohren wegen dem umzug das mein kopf nicht frei ist fürs lernen. Lese hier aber immer mit.

Liebe grüße Andrea
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Nullermand,

meget tak. Jeg ønsker dig også god rejse til København og Lohals
og en dejlig tur

@ Andrea jeg ønker dig god tid og tænker på "in der Ruhe liegt die Kraft" :wink:

Vi ses
Kærlig hilsen til jer alle.

Uschi
Niina
Mitglied
Beitrag von Niina »

Hej,

jeg lær dansk, fordi jeg arbejde for danske kunder.

men min dansk er ikke så godt. har I måske en rådgivning for mig? :)

mange tak

hilsen
nina
du ringer - vi springer
Antworten