Hej allesammen,
sådan - færdig med at spise (spaghetti med kantareller), køkkenet er ryddet op igen, katten har også fået mad. Men ellers

....ved jeg ikke, hvad jeg skal skrive om, da der ikke skete ret meget hos mig i dag.
Jeg kiggede lidt fjernsyn (formel 1/kvalifikation), læste meget og lyttede lidt til dansk radio. Noget om individualisme på den ene side og tabt fælles værdier på den anden - meget kompliceret. De snakkede langsomt og tydeligt, så jeg kunne forstår næsten hvert ord - men dengang forstod jeg nok ikke meningen i det hele, tror jeg. Jeg er klar over, hvor problemet ligger, men så gik det om, hvad politiken kunne gøre og hvordan politikerne instrumentaliserer begrebet „værdi“ - så blev det for meget og jeg flygtede hen til mine kantareller. Dem har jeg mere forstand for.
Da jeg var i gang med at lave mad kom jeg i tanke om, at jeg ikke ville lytte til eller tænke over sådan et emne, hvis ikke det var pga. at lære dansk, dvs. at jeg på tysk aldrig ville have lyttet til det. Det blev jeg glad for, fordi jeg sommetider tænker, at jeg er alt for fokuseret på dansk - men det passer ikke. Jeg læser dansk, lytter til dansk radio, ser dansk fjernsyn (med vilmys hjælp), men samtidig læser, lytter, ser jeg jo også noget nyt, uafhængig af sproget. Så når mine venner siger: du er da helt tosset med din dansk, kan jeg nu sige: jeg læser bøger, lytter til radioen og ser fjensyn - det gør I også, jeg gør det bare på dansk og får en ekstra gevinst ud af det.
Jeg ved ikke, om I forstår hvad det her indlæg egentlig drejer sig om - bare nogle af mine sommetider kaotiske tanker - undskyld.

I hvert fald havde jeg nu altså alligevel noget at skrive om.
Så, lidt af Sørens bog har jeg gemt for i aften, (Vilmy - med Julius og Anders på en aftentur i campingvognen, kender du den? Den er storagtig!), og resten skal læses NU!
Hav det godt, I kære,
Nullermand