Hej allesammen,
hvad for en dag med tåge, regn, tåge tåge …. Jeg kan ikke se til den anden side af vores lille landsby. Det her ligner en dag i november-måned.
Indtil nu gik jeg alle dage med en veninde i friluftsbadet tidlig om morgenen. Men jeg tror, det var vores sidste gang i dag. På tavlen stod: Luft 7 og vand 17 grader !! – brrrr.
Hvad var vandet og luften dog varm på Bornholm. Jeg vil nu ikke skælde længere på det danske sommervejr og tale om en grøn vinter
Nullemand og Vilmy;
være sød og hjælp mig. Jeg fandt ikke ordet „nørdede“ i ordbogen – kun: nørd = langweilige Person.
Jeg er helt sikker, at det er fuldstændigt forkert og skal bede om undskylding for dårlig oversættelserne.
Vilmy, jeg er altid begejstret pga din „glimrende grammatikviden“.
Jo, hvad skal
jeg skrive om bamser? Vi har også nogle, men ikke hundredvis. Min datter har nogle, ikke mig. Alle har navne og da min datter var bange for at hun ville glemme navnene efter årene fik de navneskilter omkring halsen. Nu sover de stille i en stor kuffert på loftet. Jeg hørte ikke noget fra dem længe siden. Jeg kan godt huske den dag, der alle bamser blev flyttet i kufferten – det gjørde mig meget ondt.
Gabi,
god tur til campingpladsen - håber du er heldig med vejret.
I morges har jeg hentet en lille smule “Norden” hjem til mig. Jeg plantede en tværgfyrre (Mopskiefer står på skiltet) og lyng i en grønlandske urtepot og pyntede den med Bornholmsk Granit. Sådan kom den foran min gadedør. Hvad er den flot
Når jeg har spist kommer jeg tilbage.
Vi snakkes ved
Kh
Heide