danke für den report. ich glaub es gibt noch ´ne menge zu tun, da wird´s wenigstens nie langweilig

Ich fühl mich so, als ob ich mich hier in einer riesen großen Dunkelkammer bewege, seitdem ich hier bin.
Nahe zu alles muss ich erst erfragen, um überhaupt abwegen zu können.
MÜHSAM

PS. was bedeutet das mit Kiss jetzt?
Hat sich das nicht mehr rentiert, oder wie?
Das kann ja auch schon ´ne Menge aussagen, wenn so ´ne Schule schließt

Servus, Ben
adi hat geschrieben:Kiss hat sich dann auch wohl leider erledigt,
die Schule wird geschlossen:
København opsiger aftale med sprogskole
28. sep. 2007 14.28 København
Sprogskolen Kiss i København skylder Københavns Kommune millioner af kroner, og derfor har kommunen besluttet sig for at opsige aftalen med sprogskolen.
Kiss, som står for Københavns Intensive Sprog Skole, har eksisteret i mere end 35 år, og er anerkendt for at have landets mest effektive kursus for udlændinge. Men på trods af den faglige succes har Kiss gennem flere år ikke kunnet få økonomien til at løbe rundt, og i 2006 oparbejdede skolen en gæld til Københavns Kommune på 4,5 millioner kroner. En gæld i samme størrelsesorden skylder Kiss også til andre kommuner.
Ifølge Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har skolen misligholdt de økonomiske aftaler, og for at undgå yderligere tab ser kommunen ingen anden udvej end at opsige kontrakten. Kommunen overvejer i øjeblikket, om der skal være et retligt efterspil for at få så mange penge hjem som muligt.
- Det er beklageligt, at Kiss ikke kan få økonomien til at løbe rundt. Jeg havde gerne fortsat samarbejdet med en sprogskole, som kursisterne er glade for, men jeg kan ikke spille hasard med skatteborgernes penge. Nu håber jeg, overflytningen af kursisterne til andre sprogskoler vil foregå glat, siger beskæftigelses- og integrationsborgmester Jakob Hougaard (S).
Eleverne, som går på skolen, får tilbud om at fortsætte undervisning på andre sprogskoler, som kommunen samarbejder med.