Sprachübung - sprogtræning II
Hej allesammen,
Gabi, du har glemt mig
- jeg er her! -- tilbage fra en afslappende weekend. Jo, du har ret, der er ikke så mange her i vores hjørne.
Vi har haft en virklig hyggelig weekend. Vejret var næsten godt alle tre dage.
Fredag eftermiddags så vi udstillingen af „Edvard Munch“, 140 billeder i Kunsthallen Würth i Schwäbisch Hall. Kunsthallens bygning er tegnet af den danske architekt Henning Larsen.
Vi var meget begejstret af byen, pga mange vel bevarede bindingsværkshuse, domkirken, de mange små broer eller gangbroer over floden, smale gyder og trapper op ad bakkerne og ned ad bakkerne.
I al hemmelighed
havde jeg inviteret vores venner fra Ulm til middag fredag aftes. Min mand viste ikke før at de kommer og så var fødselsdags-overraskelsen helt lykket. Det blev en rigtig lang og morsom aften med meget mad og vin.
Vi gik i svømmehallen hver morgen (Solebad!), desværre var jeg altid meget træt derefter. Jeg ved ikke, om det er normalt efter man har indlagt sig i sådan en slags saltvand
. Ellers besøgte vi nogle kirker og slotte og vandrede rund i byen og omegn.
I mellemtiden har jeg jo haft nogle lektier i kunsthistorie, så var weekenden en rigtig god ekskursion til mig.
Nicola,
tak for din PN. Vi leder stadigvæk efter en bolig i København. Jeg er ikke pessimist, men jeg ser sort !
Håber din storre datter er rask, efter hun har indtaget den nye medicin.
Fortsat god bedring til dig og være ikke bange med hesten. Min datter var på hesten igen kort efter nedstyrtningen med sin ond bagdel
. Selfølgelig gik det ikke, men jeg tror, hun var meget modig. Nu skal jeg indrømme, at jeg er altid bange for hesterne.
Günter,
fint, at du kommer forbi nu og da og det er meget dejligt, når du har tid for nogle rettelser.
Jeg smutter nu, jeg er meget træt i aften.
Ha’ det godt og kærlig hilsen
Heide
Gabi, du har glemt mig

Vi har haft en virklig hyggelig weekend. Vejret var næsten godt alle tre dage.
Fredag eftermiddags så vi udstillingen af „Edvard Munch“, 140 billeder i Kunsthallen Würth i Schwäbisch Hall. Kunsthallens bygning er tegnet af den danske architekt Henning Larsen.

Vi var meget begejstret af byen, pga mange vel bevarede bindingsværkshuse, domkirken, de mange små broer eller gangbroer over floden, smale gyder og trapper op ad bakkerne og ned ad bakkerne.
I al hemmelighed

Vi gik i svømmehallen hver morgen (Solebad!), desværre var jeg altid meget træt derefter. Jeg ved ikke, om det er normalt efter man har indlagt sig i sådan en slags saltvand

I mellemtiden har jeg jo haft nogle lektier i kunsthistorie, så var weekenden en rigtig god ekskursion til mig.
Nicola,
tak for din PN. Vi leder stadigvæk efter en bolig i København. Jeg er ikke pessimist, men jeg ser sort !
Håber din storre datter er rask, efter hun har indtaget den nye medicin.
Fortsat god bedring til dig og være ikke bange med hesten. Min datter var på hesten igen kort efter nedstyrtningen med sin ond bagdel

Günter,
fint, at du kommer forbi nu og da og det er meget dejligt, når du har tid for nogle rettelser.
Jeg smutter nu, jeg er meget træt i aften.
Ha’ det godt og kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Hej I kære,
oh oh, Heide, det gør mig meget ondt at jeg har glemt dig!!! Du var jo bare en weekend væk....
- og det var bestemt alt for kort, ikke?
Jeg hørte i øvrigst at det er virkelig sådan at man er meget træt efter en besøg i en Solebad.
Det lyder alt meget godt; så havde i en virkelig dejlig weekend med venner, afslappelse og kultur.
Nicola - håber også din datter har det bedre!!
Günter - du er altid velkommen!!!
Hilsen for nu
Gabi
oh oh, Heide, det gør mig meget ondt at jeg har glemt dig!!! Du var jo bare en weekend væk....

Jeg hørte i øvrigst at det er virkelig sådan at man er meget træt efter en besøg i en Solebad.
Det lyder alt meget godt; så havde i en virkelig dejlig weekend med venner, afslappelse og kultur.
Nicola - håber også din datter har det bedre!!
Günter - du er altid velkommen!!!
Hilsen for nu
Gabi
-
- Mitglied
Hej allesammen,
kun en hurtig hilsen fra mig.
I det sidste to dage skete ikke ret meget hos mig. Jeg vil ikke sige, at det var kedelig. Nej, der var massevis arbejde på skrivebordet, i huset og i haven
og jeg har allerede lavet to forskellige slags julekage
. Det ser ud, som det var meget for tidlig, familien er meget flittig med at prøve igen og igen - men faktisk smager julekagerne bedst før julen.
Næste uge skal jeg arbejde igen nogle dage i Hamborg, så har jeg noget at forbede i forvejen.
I dag har vi tyk tåget, man kan næsten ikke kigge til den anden side af gaden.
Det er virklig meget stille her i sprøghjørnet når Nullermand og Vilmy er væk.
Jeg kigger ind igen senere.
Kh, Heide
kun en hurtig hilsen fra mig.
I det sidste to dage skete ikke ret meget hos mig. Jeg vil ikke sige, at det var kedelig. Nej, der var massevis arbejde på skrivebordet, i huset og i haven

Næste uge skal jeg arbejde igen nogle dage i Hamborg, så har jeg noget at forbede i forvejen.
I dag har vi tyk tåget, man kan næsten ikke kigge til den anden side af gaden.
Det er virklig meget stille her i sprøghjørnet når Nullermand og Vilmy er væk.
Jeg kigger ind igen senere.
Kh, Heide
Hej Heide,
her er jeg igen. Jeg var væk et par dage, men er derhjemme i weekenden.
Tyk tåge? Det lyder ikke særlig spændende. Desuden minder det mig om, hvorfor jeg ikke kunne fostå, at folk frivilligt kunne bosætte sig ved Bodensøen (der har jeg oplevet en hel del tåge).
Det lyder som om du skal arbejde i weekenden. Så er jeg ikke den eneste
.
God nat,
vilmy
her er jeg igen. Jeg var væk et par dage, men er derhjemme i weekenden.
Tyk tåge? Det lyder ikke særlig spændende. Desuden minder det mig om, hvorfor jeg ikke kunne fostå, at folk frivilligt kunne bosætte sig ved Bodensøen (der har jeg oplevet en hel del tåge).
Det lyder som om du skal arbejde i weekenden. Så er jeg ikke den eneste

God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Hej Vilmy,
håber du har ikke så meget arbejde i weekenden!
Jeg erfærdig for i aften og slukke PCen.
I weekenden vil jeg ikke arbejde så meget, måske lidt i morgen om formiddagen.
I anledning af min mands fødselsdag har vi planlagt en lille fest med et par rigtig gode venner på søndag og jeg så plejer at lave middag (tre eller fire retter).
So verbringe ich meinen Sonntag nicht am Schreibtisch, sondern in der Küche. At lave mad og helt specielt at afprøve nye opkrifter, det gør jeg virklig gerne
Jeg er træt og smutter nu.
Jeg ønsker jer alle en rigtig god weekend-
God nat
Heide
- som har overtaget sproghjørnets nathold
håber du har ikke så meget arbejde i weekenden!
Jeg erfærdig for i aften og slukke PCen.
I weekenden vil jeg ikke arbejde så meget, måske lidt i morgen om formiddagen.
I anledning af min mands fødselsdag har vi planlagt en lille fest med et par rigtig gode venner på søndag og jeg så plejer at lave middag (tre eller fire retter).
So verbringe ich meinen Sonntag nicht am Schreibtisch, sondern in der Küche. At lave mad og helt specielt at afprøve nye opkrifter, det gør jeg virklig gerne

Jeg er træt og smutter nu.
Jeg ønsker jer alle en rigtig god weekend-
God nat
Heide
- som har overtaget sproghjørnets nathold

-
- Mitglied
Hej venner,
vi er på side 250 nu - hvor er vi flyttige!!!
Mon Heide bringer forbi noget lækkert at spise
Efter en solskin-lørdag, hvor jeg pudsede vinduerne, har vi nu regn- og stormvejr.
Jeg pakkede alt efterårspynt væk og vil hente advents- og julepynt frem næste uge.
Jeg må smutte nu - kl. 18 kommer Ostsee-Report. Der er også noget om Tøndern og Det gamle Apotek.
Vi ses
Gabi
vi er på side 250 nu - hvor er vi flyttige!!!
Mon Heide bringer forbi noget lækkert at spise

Efter en solskin-lørdag, hvor jeg pudsede vinduerne, har vi nu regn- og stormvejr.
Jeg pakkede alt efterårspynt væk og vil hente advents- og julepynt frem næste uge.
Jeg må smutte nu - kl. 18 kommer Ostsee-Report. Der er også noget om Tøndern og Det gamle Apotek.
Vi ses
Gabi
Grr, regn og rusk heroppe, men så behøver jeg heller ikke pudse vinduer.
En lille Quiche fra Heides hjemegn ville ikke være uønsket.
Vi snakkes ved senere,
vilmy

En lille Quiche fra Heides hjemegn ville ikke være uønsket.
Vi snakkes ved senere,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett