Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

Uschi - en bihunsuppe er en slags suppe med glasnudler og mest hønsekød. Vi havde en indonesisk suppe, men du kan også få thailändische og chinesische bihunsuppe. Meget lækker og krydret - næsen begynder altid at løbe!!! :wink:

Ellers skete ikke ret meget i dag.

I aften er jeg alene; Dirk er ikke hjemme - så vil jeg hygge mig alene på sofaen med mine strikkestrømper og noget i fjernsyn.

Og endelig endelig endelig er fredag i morgen...

Desværre gyser det mig for/til/på :?: næste ugen - hver dag er der noget at gøre efter arbejdet og få tid for mig selv at slappe lidt af. Jeg håber, jeg har nogle minutter at kigge ind her!!!

En god og hyggelig aften til Jer

Gabi
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Nullermand,

ja, jeg fik dine post i dag og glædede mig meget. Tusind tak, det var pænt af dig.

Det er en trist ting med Dumbo. En god bedring til din lille buxelefant!

I morgen Tina og jeg tager af sted til Dresden og besøger Frauenkirche og Striezelmarkt. Det er en lang bilrejse men jeg tror alligevel det vil være meget sjovt og håber vejret vil ikke være fort dårligt.

Sov godt og drøm sødt!

Ralf
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesammen,

Gabi det lyder god med suppen. Jeg tror at jeg spiste sådan en suppe da jeg var i Kina sidste år det var menget lækker.

Code: Alles auswählen

Og endelig endelig endelig er fredag i morgen...
det forstår jeg god men jeg tænke at det skulle hedde og endelig er jule :wink: fordi det er helle tid noget at gøre efter arbejde.
Så glæder jeg mig på juleferie . :D Endelig tid for at læse og at kigge dansk filmer. :D

Ralf jeg ønsker jer en god tur og en dejlig tid i Dresden. Jeg har ikke været i Dresden til nu men min mand har sagt det er en rigtig dejlig by.

Nu skal jeg begynde med arbejde.
Hav det god allesammen.

Kærlige hilsner

Uschi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej,

i dag efter arbejdet hentede vi vores julekasser frem - men indtil nu har jeg gjort slet ikke en eneste ting...
Jeg sovede ikke så godt og derfor er jeg meget træt - med ingen julestemning lige nu [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/b007.gif[/img]
Så håber jeg, jeg kommer igen i julestemning når vi taer til julemarked i Peine i morgen. Peine er ikke sådan en stor by, me i nærheden af vores campingplads. Der vil vi kigge i morgen, om er alt er i orden.

Sækkepiber - Peine har en Pipes-and-drum-Band. Derfor er en adventsweekend en "scottish christmasmarket".

Til sidst - Nullermand: Tusend tusend tak for brevet!!! Jeg fik det i dag; det var en dejlig overraskelse!!! [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/s040.gif[/img]

Nok for i dag - måske henter jeg i det mindst mine snemænd frem...

Hilsen
Gabi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Nullermand,

tak for din overraskelsen.jeg ha' meget glæde. Mange tak! :mrgreen:

Hvordan har jeres det?

kærlig hilsen

Grit :D
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

ja, nu ved I hvad det var, jeg købte i den gaveforeretning jeg skrev om for et par dage siden - og nu ved I også, hvorfor jeg ikke ville råbe, hvad det var. Da jeg så det, tænkte jeg straks: det er da noget for min forumsfamilie, lille nok til at sende det med en brev, noget sjovt og ikke sååå julemæssigt.

Her skete der ikke ret meget i de sidste dage. Men til en afveksling så jeg hver aften „Das perfekte Dinner“ på VOX. Ellers kigger jeg ikke den slags, men en af de fem kandidater fra Sylt kendte jeg - en dansk smykkedesigner som bor dér. Derfor var det så spændende for mig, at jeg ville følge med over alle fem afsnit. Han vandt desværre ikke med sin „dansk menu“, men det var sjovt, fordi han havde fortalt mig i forvejen, at han slet ikke laver mad i hverdagen, i fjernsynet fulgte han kun anvisningerne han havde fået fra sin mor - og dermed kom han i det mindste på anden plads. Ikke så dårligt, synes jeg! Tre damer, som mente at de var rigtig gode til madlavning kom efter ham i rækkefølgen.

Så, nu har Niels også ringet i mellem, han er færdig i Nürnberg og kommer hjem i morgen. Jeg vil altså få en skøn weekend og det samme ønsker jeg for jer,

kærlige hilsner
Nullermand
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

ja, I læser rigtig, det er mig som er dagens nathold i dag. Jeg venter på Steen som er på vejen sydpå.
Tusind tak for dit brev, Nullermand, som vi fik i dag. Det var en sjov overraskelse, også børnene siger mange tak, skal jeg udrette!!

Vær så sød og krydser fingrene for os. Springsteen har aflyst koncerten i Arnhem i dag fordi han bley syg!!
Nu skal han spille der i morgen og på søndag er vores koncert i Mannheim. Måske :( ......................

Jeg kan ikke skrive mere i dag, det her er virkelig ikke min tid :roll: !

Godnat!
Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen.
nu har posten været med hele to kalendere til os. Tusind tak, Nullermand!

Jubii, jeg har lige fået en billet til The Police!!! Og jeg kan gå derhen, jeg behøver altså ikke bekymre mig om p-pladsen.

Fortsat god lørdag,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej allesammen,

mange tak Nullermand for denne pænt overraskelse jeg fik et i dag og jeg har glædet mig mange om det. Også mange tak for din udsagn at jeg tilhøre til din forumsfamilie :D :D

I dag havde vi generalprøvelsen til vøres juleridning og i morgen er alt forbi.
Jeg håber at vøres juleridning er bedre end generalprøvelsen. :mrgreen:

Maden er færdig.
Jeg ønsker jer alle en dejlig weekend!
Hav det god.

Kærlige hilsner
Uschi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Uschi, det var så lidt. Jeg krydser fingrene for jeres juleridning og at I alle kan holde jer på hestene. Hvad er det I laver - en slags julehistorie, så med de hellige tre konge på hest?

Nå, jeg smutter nu, der er én som venter på sofaen,
i morgen mere,
kærlige hilsner
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
Uschi, jeg krydser også fingre vor Jeres juleridning. Hvad går det ud på?

Vi har lige afsluttet den 1. december med bravour: tøsen ryddede op på sit værelse, pyntede op til jul, blev fuldstændig rundtosset, da hun så alle pakkerne på pakkekalenderen (første gang jeg turde hænge alle pakker på lige fra starten), peberkagehuset, julepynt til stuen osv. Hun er bare SÅ glad for sin kalender! OG of rchokoladekalenderen; og for Smartieskalenderen, som kom med posten....

Det har virkelig været et smadderhyggelig dag, til trods for en mindre brand i stue i morges (et dukketæppe fyldt med pladevat bliver nok 10 cm kortere, når det brændte stykke er klippet af.... :oops: . For at se det positive i det: nu har hun lært (på den hårde måde) at ild & stearinlys kan være farlige.

Håber I får en god søndag!

vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God morgen!!!

Jeg er tidligt op i morgen, kunne ikke sove mere, da kl. viste 5:59... [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/d045.gif[/img]

Så vaskede jeg op og nu - efter morgendmaden - skal Dirk af sted. Der har jeg tid for hat rydde lidt op. I går gjorte jeg slet ingen ting i husholdet. Med svigermoren tog vi til campingpladsen, til indkøb og til sidst til det lille julemarkedet i Peine. Derefter drak vi kaffe hos os - og dagen var forbi.

I øvrigst har vi nu (virkelig virkelig) besluttet at sælge båden. Næste år er der mange ting som skal lavet; vigtigste af alt er den anden OP, Dirk skal have pga sin diskusprolaps. Vi er ikke ret klare over datoen, men det er noget som skal være gjort.
Så besluttede vi at blive hjemme næste år på campingspladsen. Vi vil bare tage til DK få dage (måske tidlig i foråret) at klare det med båden. Det bliver bestemt svært, men det lønner ikke at beholde båden.
Det var en langt samtale vi havde om det.

Også har vi meget at gøre til campingpladsen, gulvet i forteltelt skal forny, vi tager igen til Erzgebirge i begyndelse af juli-måned, i hvert fald vil jeg tage til Hamborg (!!!!), enten når Dirk er væk for en weekend (det er han jo forskellige gange) eller med ham - han vil jo også kigge på "Miniaturlandschaften" - og selvfølgelig er OPen en eller anden gang...

Det var nok fra mig nu - måske kigger jeg ind om aftenen!!

Gabi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Nullermand,
det var en sjov overraskelse! Da jeg kom hjem fra Hamborg fandt jeg et brev fra Hamborg :mrgreen: på skrivebordet. Tusind tak, så tager jeg en smartie hver dag 8) og tiden flyver hurtig af sted til julen.
Der var massevis arbjede til mig og desværre havde jeg ingen tid til vores pizza-aften :roll: , håber det passer næste gang.

Alle,
i går har jeg pyntet huset op til jul. Nu ser det helt hyggelig ud og jeg glæder mig til en hyggetime i eftermiddags. Vejret er meget ubehagelig i dag.
Jeg har lige talt i telefonen med Nicola, den stakkels! Hun står i støvregn :shock: foran SAP-Arena i Mannheim og venter på at dørene åbnes kl. 18.

Min datter vil rejse til København næste uge for at se på et værelse. Forhåbentlig sker ikke de samme som sidste gang, at værelse allerede blev udlejet før hendes ankomst.

Gabi,
det vil jo være fantastisk, når vi kunne møde en gang i Hamborg. Måske passer det også med min arbejdsaftale. :D
Det er virklig dårligt, at Dirk skal blive opereret en gang til. At skille sig fra båden er helt bestemt svært, men I kan dog sikkert købe en ny, når Dirk har det bedre.

Vilmy,
så har tøsen selvfølgelig lært, at ild er meget farlige. Men jeg tror, at du (og tøsen) var meget heldig, pladevat begynde at brænder helt hurtig op og så er det meget farlig.

Uschi,
jeg har lige læst om din juleridning. Ärlig talt, jeg kan ikke forstille mig en julehistorie på hesten Men jeg håber at alt gik godt og opførelsen blev en stor succes. Måske kan du fortælle lidt mere om den.

Så, nu skal jeg arbejde lidt, virklig kun lidt. Derefter vil jeg hygge mig.
Måske kommer jeg tilbage senere.
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Heide, så bliver det en anden gang, og det ville være sjovt, når Gabi også kunne være med. :D
Jeg går ud fra, at SAP-Arenaen er en åben arena og håber, at Nicola og Steen (og Bruce :mrgreen: ) ikke er syg i morgen efter en kold og våd omgang derude.

Hvad er det også synd for alle, de gerne ville tage ud til de forskellige julemarkeder - her begyndte det at regne om middagen og det regner stadig!! Det smager bestemt ikke særlig godt, når julegløgg bliver fortyndet med regnvand. :roll:

Vi hyggede os derfor altså indendørs med nogle danske programmer jeg fik fra vilmy og med Lebkuchen, som Niels havde med fra sin tur til Nürnberg. Mere juleagtigt blev det ikke her, jeg er blevet forsigtig med levende lys og den slags. Ikke fordi jeg har en nysgerrig pige som Vilmy har, pigen har nok lært det nu. Men jeg har den der nysgerrige kat og den vil lege med alt, der bevæger sig - også med flammerne. Og den bliver åbenbart ikke klogere. Derudover gnaver den meget gerne på alt muligt grønt, derfor glemmer jeg alt om potteplanter, buketter og foreløbig også om adventskranse her.

Nå, nu ønsker jeg jer alle en god start i den nye uge - i morgen om tre uger er der allerede juleaften!

Kærlige hilsner
Nullermand
Ulli S

Beitrag von Ulli S »

Hej allesammen,
en lille morgenshils fra mig.
Vi var i Berlin til familiebesøg sidste weekend.
Berlin ser i mørket fantastik ud med mange julebelysning.
Vi var på julemarket ved Charlottenburger slot og ved Gedächtniskirke.
Det var meget spændend. :D
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/extra/search
Det var også spændend at se de mange forændringer i Berlin. Vi har været der sidste gang 1990! :shock:

Arbejde i mit kontor er en gang mere og en gang mindre. Jeg må se.
Jeg arbejder to til tre gang i uge hos en tømrer i kontoret. Jeg se hvor vanskelig det kan være at arbejde i en ny arbejdsområde. Hvor vanskelig et det først for at arbejde i Danmark med fremmed sprog og fremmed lover og arbejdsforordringer og regler? Det et bestemt ikke så simpel.

Mange hilsener
Ulli
Antworten