Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Heide - ja for udenfor på limtræ og for indvendig også på lærred. acrylfarver er lugtfri. For limtræ tager jeg lakfarver. Der ikke så godt, det lugte. Jeg har billdede færdig for os campingpladsvenner. Vi håber de glæder sig.

så nu god nat!

k.h.

Grit
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

nu er jeg tilbage i Hamborg og tænk jer - jeg glæder mig slet ikke over det :mrgreen: . Men man skal nu ikke være utaknemmelig. Jeg havde næsten tre uger på øen, så længe har jeg aldrig været der før. I de sidste dage var jeg alene deroppe og uden pc, så nød jeg bare det fine vejr og gik rigtig lange ture hver dag, vandrede gennem skovene og langs strandene i timevis. Det er jo dét med Langeland, i hvert fald med Nordlangeland, at man har det hele så tæt på: stranden langs Landelandbælt på den ene side, stranden langs Storebælt på den anden, skov med bøger eller skov med nåletræer, åbne marker, derudovre skove som fik lov til at udvikle sig som ur-skov. Og så selve byen, som er så lille, at man lægger mærke til enhver forandring: et ukendt skib i havnen, en ny medarbejder i Brugsen....og jeg skal slet ikke bruge en bil, ikke engang en cykel, jeg skal bare bruge „bagindgangen“ og træder fra haven ind til skoven, og så går jeg bare videre og videre....

Men nu altså storbylivet igen, arbejdet begynder allerede i morgen hvor jeg skal kontrollere en lejlighed efter den sidste lejer er flyttet, og lige derefter skal jeg tage imod den nye lejer. Så er det også min mors fødselsdag i morgen med kaffe om eftermiddagen og middag på restaurant om aftenen, fuldt program.

Jeg ville hellere ordne verdenssituationen med jer :D i gode samtaler og hyggelig samvær på Langeland, det kan I tro. Og jeg håber da, at jeg få besøg af Vilmy og hendes dejlige lille pige igen, ligesom jeg håber at I andre også kommer derop engang. Andrea skriver ikke her i øjeblikket, men jeg er sikker på at hun er helt enig når jeg siger: I mister noget, Langeland er bare så dejlig. Jeg kan slet ikke forstår at så mange her i forummet (ikke her i hjørnet) er så fikseret på vestkysten - der findes meget mere i Danmark end bare vesterhavet, klinter og tysk-prægede turistbyer! Pyt med det, enhver efter sin smag, men jeg fremviser altså meget gerne min yndlingsø til jer, når I får lyst til at komme derhen. Jeg hader overraskelser og vil ikke ha´ jer stående foran min dør uden varsel - men vi kan gerne aftale noget, bare I kommer!!! Jeg havde jo allerede en aftale med Gabi, så den skal fornyes, og jeg er ikke i tvivl om, at Heide kommer en gang, det skal bare passe med hendes mange bedrifter. Og Nicola får nok overtalt Steen engang - Nicola, jeg har vist mig som god gæstgiver især for unge piger (det vidste jeg ikke før, jeg var) og selvom dine piger er ældre end Vilmys pige, så skal vi dog prøve, hvordan det går, synes du ikke? 8)

Men nu er det nok med det. Jeg skriver i øvrigt på den pc, der brudt sammen på Langeland. Jeg har re-installeret systemet og prøver en gang til. Jeg vil ikke finde mig i, at den skal smides ud og har derfor downgraded systemet - måske fungerer den nu lidt længere. Det tog mig hele aftenen med installation af systemet og alle de programmer, jeg gerne vil have på den. Indtil nu ser det godt ud - men I skal nok krydse fingre i mindst to uger, før jeg kan være sikker på at jeg har fundet ud af problemet. Hvis jeg er heldig rejser den her pc for tredje gang og kommer for anden gang til at stå i Lohals - jeg håber det lykkes.

God nat nu,
kærlige hilsner,
Nullermand
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

det var en dejlig aften med min familie, og min mor havde valgt en god men typisk landlig restaurant - med meget store portioner. Jeg spiste en forel, åbenbart et spis-så-meget-du-kan-tilbud, og da jeg var færdig med den blev jeg spurgt, om jeg gerne ville have én til. Det smagte så godt og jeg sagde ja til det - og nu er jeg stopfuld (havde i forvejen spist to stykker lavkage hos min mor - det var min yndlings-lavkage, jeg kunne bare ikke holde mig tilbage). Så det bliver nok en urolig nat, og derudovre jo en kort én pga. tidsomstillingen. Jeg tror jeg springer maden helt over i morgen, har virkelig spist for mere end to dage i dag.

Nå, nu er det jo sådan set allerede klokken 1 om natten, så jeg skal hellere slutte. Vi ses i morgen,
sov godt og hurtigt,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej alllesammen,

var lidt træt i går, derfor en formiddasghilsen fra mig.

Først og fremmest, tillykke med moderen, Nullermand (god dansk tradition, ikke kun at lykønske fødselaren, men også familien). Skønt at høre I havde en god dag sammen. Ummh, ørred lyder godt. Men to af dem lyder voldsomt.

Når det er sagt, er det godt at have dig tilbage her i hjørnet, hvor end du nu fysisk sidder. Du er virkelig en perfekt vært til små piger med en kæmpetålmodighed...det har i hvert fald min pige brug for, siden hun er så lille. Nicola, dine piger vil elske at være deroppe :D . Og endnu en gang 1000 tak for din gæstfrihed, søde Nullermand. selvom jeg er nyforelsket og derfor også lidt utilregnelig, kunne jeg ikke have ønsket mig en bedre påskeferie! Jeg frygter bare, at de beskrevne lange gåture i skoven bedst kan gås uden femårig, som har sin helt egen hastighed & rytme, så dem må jeg have til gode.

Tja, så ved I det. I har været så tålmodigt lyttende og støttende under hele de forrige halvandet år, så kan I også få de gode nyheder. Det var jo ingen overraskelse som sådan, Heide, men det er altså den nyhed, som lurede under overfladen. Så, det er også grunden til, at jeg ikke har skrevet så meget på det sidste. Jeg har selvfølgelig ingen anelse, vhordan det udvikler sig, men så meget er sagt...der er færre kilometer imellem os end hos Nicola og kæresten, og jeg tror heller ikke jeg bliver så tålmodig--2-3 år er nok det jeg kan strække mig til mht. langdistanceforhold. Men lad os nu lige se og nyde livet i mellemtiden.

Og lige lidt sprogligt til Dänmarkfans:
For limtræ tager jeg lakfarver. Der ikke så godt, det lugte. Jeg har billdede færdig for os campingpladsvenner.
:arrow:
Til limtræ tager jeg lakfarver. De ikke så gode, de lugter. Jeg har et billede færdig til vore campingpladsvenner.

Så, vi snakkes ved,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej alesammen,

hvad for en vidunderlig dag, solen skinner fra en dybblå himmel. Da jeg åbnede viduer i morges kom en ren frisk luft ind i huset, den duftede så intensiv efter forår, så jeg er sikker på at den „grønne vinter“ er nu overstået. :D

Det er ærgerligt, at vi kan ikke nyde dagen. Vi er nemlig i gang med renoveringsarbeide, bedre sagt min mand gør det. Jeg kan ikke li’ den slags arbejde, jeg ville hellere flytte. :oops: Så deler vi arbejde, han tapetserer og lægger det nyt væg til væg-tæppe. Jeg kommer først rigtig på bane når han der næsten færdig, så er det min tur at gøre rent, stille møbler på plads og lægge tøj på plads. Perfekt arbejdsfordeling til mig! :wink: :mrgreen:

Jo Vilmy,
jeg var mig klar over det. :wink: Jeg glæder mig med dig, tillykke. Jeg ønsker dig, at I kan klare jeres forhold, selv om den dejer sig om en „Fernbeziehung“ (fjernforhold ??).
Så er dit liv på en vis måde spænnende igen. :wink:

Nullermand,
jeg er helt enige med Vilmy, det er godt at have dig tilbage her i hjørnet. Jeg kan godt forstille mig, at det er et kæmpestor kontrast mellem dit liv i Lohals og Hamburg.

Den danske tradition, at man lykønsker også familien lærte jeg også at kende, da min mand blev halvtres. Da kom vores danske venner til mig og sagde „Tillykke med....“ og da jeg ikke have forstået hele sætningen blev jeg lidt urolig :oops: . Jeg havde nemlig inviteret til fødselsdagen på dansk og var pludselig ikke mere sikker på om indbydelsen var korrekt. Men den var og opklares lidt senere. :wink:

Ikke mere for nu, skal holde øjene med renoveringsarbejde. :mrgreen: (kun øjene :wink: )
Måske mere senere.
Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I kære,

Vilmy har en kæreste og Nullermand er tilbage!!!! DET er så gode nyheder, ikke? [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/e035.gif[/img]

Vilmy – helt og til lykke til den ny afsnit i dit liv.

Nullermand – 3 uger Langeland... Jeg kan godt forestille mig at du kunne udholde livet der meget længere. Men selvfølgelig savnede du os og så var det klart at du komme tilbage.
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/k035.gif[/img]
Som dig kan jeg heller ikke forstår hvorfor så mange mennesker er fiksered på Danmarks vestkyst. Landskabet der er virkelig vidunderligt skøn, men det er andre steder i DK også. Vi har indtil nu set forskellige steder i Danmark. Hvert af dem havde sit egen charme. Vestkysten kender jeg kun fra 1 eller 2 ganges ferie med vores forældre, da min bror og jeg var barn. Dirk og jeg tog mest en tur til vestkysten mens vores ferie for at se vandet. Vesterhavet er jo nu noget helt andeledes end Østersøen, Silkeborg Søerne eller Lillebælt. Vi hvade det ofte meget svært at finde et sted, hvor kun enkelte mennesker er på stranden. Og vi var altid taknemlig at forlade disse steder igen efter vi har kigged på vandet, vandrede lidt på stranden og samlede muslinger. Alligevel tænkte vi altid hvor fint det er, at så mange mennesker er DER og ikke lige det sted vi var!

Grit og Heide – jeg selv lavede aquarellmaleri og besøgte kurser i mange år. Jeg hold op med det da jeg begyndte med at lære dansk. I 2 år besøgte jeg både aquarell- og danskkursus. Men til sidst var det en hel del penge og en hel del tid. Så bestemte jeg mig en gang til danskkursus.
Mens aquarellkursus havde vi kun få emner vi skulle male. Mest havde vi ”freie Hand”. Så malede jeg mest billeder af landskaber – og der mest danske landskaber. Ja, Nullermand – også fra Langeland har jeg 2 billeder (vores 1. båd på stranden da vi havde lejed et feriehus på Illebølle Strand og jeg kan huse et andet fra en havn). [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/b015.gif[/img]

Lige nu maler jeg ikke mere så meget men tror en skønne dag vil jeg hente farverne og papir frem igen.

Dagen tilbragte vi i haven – det var jo en hel perfekt dag! Vi gik ned ca. Kl. 11 og glemte ”glemte” at spise til middag, drak ikke vores eftermiddagskaffe og spiste nu aftensmad.
Så er weekenden igen forbi og i morgen venter arbejdet ... min kollega har ferie nu og så vil jeg have nok at gøre!

Sådan I kære – vi ses i morgen!!!!
Nullermand – spiste du virkelig ingen ting i dag???? [img]http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/a050.gif[/img]

Kys og kram

Gabi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej!

Gabi :mrgreen: - Ja maleri er så fint. Jeg maler også gerne landskaber og med huset.

Vilmy - tak til din rettelse! :D

Hilsen

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Tak, I kære, nu er 150 km jo ikke ligefrem lang afstand. så det skal nok gå. I dag mødtes vi fx. i Århus....

Hilsen, vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Vilmy - nu er du ud af skabet :mrgreen: , det var godt. Jeg kender jo noget til den problematik, altså at man ikke kan sige det ligeud. Det tog bare nogle år længere i mit tilfælde 8) ....men det er jo nu også et helt andet emne, og derudovre et som ikke kan behandles her i et forum, hvor bøsse-fjentlige indlæg gælder som noget morsomt :roll: .. Engang til tillykke til dig, jeg håber virkelig at I få en god tid med hinanden - og jeg ser frem til et besøg af jer tre hos os! Men DET varer nok lidt, går jeg ud fra.. Hvad du deler her med os kan jo let være for meget til et skilsmisse-barn...det talte vi jo om og blev enige om. Jeg synes du prioritærer det helt rigtigt. Din lille pige er jo nu min lille skat - så skån hende, ellers bliver vi nok uvenner! :mrgreen:

Tak for „ørred“ - jeg tænkte ellers at en forel er en fisk i en sø mens en ørred er en „Meerforelle“, men der tog jeg åbenbart fejl, jeg læste noget om det i dag.

Gabi: jeg spiste lidt til morgenmad med Niels i dag, han skulle af sted meget tidligt og er ankommet i Stockholm nu - det var en lang tur. Jeg spiste en bolle i morgen og så en i aften - jeg har køleskabet fyldt med så meget dansk pålæg og ost, det er svært for mig at holde mig derfra. Men jeg klarede mig med to boller og er spændt på, hvad vægten siger i morgen. :D

Heide, jeg håber I er færdige med renoveringen af huset og alt er på plads igen. Men jeg tager dit indlæg som den sidste gnist der skulle til - vi skal nemlig også endelig renovere her i lejligheden.
Jeg så på den (lejligheden) med andre øjne i dag efter dit indlæg - og det skal være NU. Der findes mange grunde for, at jeg føler mig bedre i vort hus på Langeland, men en af grundene er nok, at det hele er så slidt her. Jeg har længe tænkt om at flytte, men jeg er stadigvæk her, og i al den tid har jeg slet ikke sørget for, at det også skal være rart her. Det skal ændres med det samme. Det er jo ikke kun for min skyld - Niels skal også føle sig hjemme her, han rejser jo så meget, og i de sidste år er vores „hjem“ noget provisorisk, vi møder her fordi vores egentlige hjem er udlejet - vi kan ikke blive ved med det her! Jeg skal sørge for at give ham et hjem HER eller beslutte mig til at flytte til vores hus på Langeland! Der er rart, Vilmy kan bekræftige det. Jeg skal nu enten flytte eller gør det her hjem bedre.
:!:

Tid til at gå i seng,
i morgen venter mit skrivebord med alt det , jeg ikke ville se på i tre uger, så DET bliver en hard omgang.
Sov godt, I kære.
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Kære alle, og en særlig hilsen til den mådeholdne Nullermand!

Tak for Jeres gode ønsker. Mht. langdistanceforhold er det ikke lige mit første af slagsen; somme tider fungerer jeg lidt bedre med mere mulighed for tilbagetrækning og intenst samvær, når vi ses. Det give ros i hvert fald tid til at lære hinanden rigtigt at kende, uden de forventninger, der hurtigt kan komme op, når man bor tæt på hinanden og kan mødes ustandseligt. Så ja, det passer mig fint. Det er jo ikke så langt at køre alligevel, og der er så mange byer indimellem man kan udforske, når begge kører bare lidt.

Og du kan tro, Nullermand, vi skåner pigerne (to stk. en af hver); det er dem der er mest sårbare. At I to, Lillepigen og du, svinger godt sammen med, har jeg jo kunnet opleve. Det er skønt at se Jer to lege så godt sammen. Og hun elsker at vinde! Men det gør vist alle børn.

Der findes i øvrigt både ørred og havørred, for at gøre forvirringen større.

Nu da to af Jer går med renoveringstanker skal jeg nok også tænke lidt på at male lidt, afslutte kanter og andet, som aldrig blev færdig i første omgang. Så er I ikke så alene om det.

Så, jeg skal møde på mit kontor.

vilmy
Zuletzt geändert von Vilmy am 31.03.2008, 14:42, insgesamt 1-mal geändert.
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej kære venner,

nej, ikke rigtig formodet, vi er ikke færdig med renoveringen. :roll: I går eftermiddags havde min mand også brug for mine hænder. Da han tog det gammelt væg til væge-tæppe borte, blev meget af skumplast siddenden ved gulvet. Det var skidtarbejde at skrabe gulvet ren. I dag ligger arbejdet stadigvæk stille, da han skulle på kontoret nogle timer. I morgen har han hele dagen fri og så håber jeg, at vi blive næsten færdig i morgen aften. Sådan er det min tur i overmorgen, skulle gøre rent og lægge tøjet og andere ting i skabene.

Derefter skulle vi male træaltanen og –terassen. Det er en slags arbejde jeg laver gerne, det gør man nemlig udenfor i haven. :wink:

Min tøs er tilbage i København og blev rigtig syg efter den lange rejse. Nu har hun en slem influenza og ligger i sengen med feber og alt hvad man kunne ikke bruge. Jo, nu skal hun klare sig selv. Det er den første gang, at hun er syg så langt væk fra hjemme.
Hun er voksen og jeg er alligevel bekymret for hende :(

Nullermand,
det er hårdt, når man har to sted til bo :wink: og helt specielt to sted man skulle holde i orden. Jeg tror, huset i Lohals ligner et hobby, mens lejligheden i Hamborg er en pligt som blev fastlagt ved overenskomsten. Det er nemlig en stor forskel, om man er ejer af huset/lejligheden eller ej. Det er nemlig en stor forskel, om man er ejer af huset/lejligheden eller ej. Så gør det nemlig mere eller mindre fornøjelse.

Vilmy,
en distance af 150 km er virklig ikke lang. Så findes sandsynlig tit mulighed til en møde også en gang indimellem.
Måske er det lettere at inkludere pigener, når det er to, én fra hver side. Men ta’ det med ro, hver ting til sin tid.

Forresten, med renoveringen skulle man ikke forhaste sig, undertiden få man et anfald og derefter gør også den slags arbejde sjov. :P :mrgreen:

Lige kommer manden hjem og renoveringen skulle fortsættes.
Kærlig hilsen og knus
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

så nu er kortene på bordet :wink: .
Jeg glæder mig for vilmy!
Nu kan du stadigvæk sidde på din lyserøde sky, men dele glæden med os.
Som Heide skrev, bare ta´ dig god tid, I vil føle selv hvornår det er tid for at indvie pigerne.
Og det er ikke altid børnene, som føler sig overrumpelt :oops: - jeg kan godt huske min lille pige stående foran Steen på hans første aften hos os i den danske feriehus - hånderne på hoften - sigende "Nå Steen, du kan jo godt blive min nye far!"
Den stakkels mand vidste ikke hvad han skulle sige eller hvorhen han skulle se :mrgreen: .
Men vores situation var jo også lidt anderledes end jeres. Din lille tøs holder af sin far og besøger ham regelmæssig.
Den distance af 150 km skal I godt klare, tror jeg!

Nullermand, jeg kan også godt nok huske at jeg havde på fornemmelsen at du er ikke kvindelig selvom du skrev om din mand og din svigermor i begyndelsen :wink: . Jeg ved ikke hvorfor, måske det var den måde som du skrev, ingen anelse.
Og jeg tror selvfølgelig at du er en god barnepige :P og vi tænker allerede om vores næste ferie som kunne måske være en uge i juli.
Og nu er det mig som bestemmer hvor vi skal hen :mrgreen: !
Var Tressebølle den landsby Andrea bor i?? Jeg fandt et lille hus der som ser ud at være fri i den uge. Vi får se....

Heide, din stakkels, nu er din store pige rigtig syg og så langt væk fra dig. Det er bestemt ikke let for dig, men heller ikke for hende.
Krydser fingrene at hun vil være rask snart igen!
Og god fornøjelse med renoveringen :P .

Og alle I maler - jeg ville gerne se jeres maleri en skønne dag :D !

Nok fra mig,
ha´ det godt allesammen,
kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God aften, I kære,

nu er det min tur at sige jeg spiser slet ikke noget i morgen.

Hele dagen havde jeg "einen hohlen Zahn". Og om aftenen besluttede Dirk og jeg at besøge vores yndlings china-restaurant.

Mmmm, meget lækker!!! Og vi er så propmætte nu... Det var netop det jeg havde brug for i dag.

Ellers skete slet ikke noget, så slutter jeg netop her

Hilsen

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

jeg havde i dag 3T-dag: Tag der Toten Technik! Det begyndte i morgen, hvor ingen computer her i netværket kunne oprette en internetforbindelse. Min kollega fortælte, at det også var tilfældet nogle gange i den sidste uge og han mente det skyldtes en irritation af routeren, der opstår når man trækker netværksledninger ud af en tændt pc (det gør vi tit, når vi skifter mellem pc og bærbar). Jeg gik altså i gang med at tjekke alle ledninger, computernes indstillinger og routerens konfiguration. Derefter indrettede jeg hele konfiguration på ny - uden succes. Altså prøvede jeg at oprette en direkt forbindelse mellem en pc og internettet, uden router - uden succes. Jeg blev rigtig vred - jeg SKULLE komme på nettet for at udføre meget vigtige overførelser via onlinebanking - husk, det er månedens sidste dag i dag!

Så ringede jeg til telekoms teknisk support, og efter en evighed i ventesløjfe fik jeg at vide, at mit netværk er helt rigtigt konfigureret - men ingen i min bydel havde internetforbindelse i dag, en teknisk fejl hos telekom.

Hvad kunne jeg så gøre - jeg kunne bare ringe til én jeg har meget tillid til og bede ham om at udføre mine overførelser, én, som sidder foran en pc hele dagen, altså: min bror. Jeg tog min mobiltelefon, fordi hans nummer er gemt derinde - men min mobiltelefon virkede ikke. Jeg kunne ikke telefonere med den, hver gang kom der „Netzdienste prüfen“. Jeg prøvede alt muligt, tog simkortet ud og såtte det ind igen osv., til sidst ringede jeg til hotlinen via fastnet-telefon (men først til min bror). Og, efter igen en evighed i ventesløjfen, fik jeg at vide, at mit simkort er nok for gammelt, der er intet jeg kan stille op i øjeblikket, jeg får et nyt kort med post i løbet af ugen. Og efter al den tid i ventesløjfer var mit fastnettelefons akku tømt - så kunne jeg slet ikke telefonere mere. Det er længe siden jeg havde sådan en dum dag!!!

Heide, det er det med renoveringen: der kommer altid dumme overraskelser og så varer det hele meget længere end man troede. Det sker helt sikkert også når jeg begynder - min lejlighed er fra 1890, det kan godt ske at pudset pludselig falder fra væggene eller gamle farver løser sig osv.

Nicola, dine børn har nok ikke længere brug for en barnepige, men jeg vil alligevel lære jer alle at kende og det ville glæde mig, hvis vi kunne mødes på Langeland. Jeg håber det passer med din uge i juli, vort hus er nemlig privat udlejet i to uger i juli. Jeg skal spørge Niels om, hvornår det er.

Ja, mens jeg skiver det her er internettet igen brudt sammen - ingen forbindelse, routeren blinker alt hvad den kan, det er lige til at kaste op!
Nu venter jeg bare mens jeg læser lidt, måske får jeg lov til at sende mit indlæg senere. Godt jeg skriver altid i Works og ikke direkt på forumssiden, så kan jeg i hvert fald gemme det her......

2,5 timer senere: Når, nu virker det igen - hurtig af sted med teksten!!! OPg vilmy: tak fordi du var til rådighed via telefon!!

Sov godt, allesammen,
Nullermand, fortvivlet kunde hos tysk Telekom
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Det var så lidt :wink: .

Skulle det være en anden gang.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Antworten