Vil skrive og tale dansk...
Vil skrive og tale dansk...
Hej,
Jeg har studeret dansk på folkshojskole. Men jeg taler desvaerre for lidt (zuwenig) denne sprog...
Hvem ville have lyst at skrive mig via e-mail.. eller er der nogle danskere, som bor i Hamborg, og jeg kunne tale sammen?
Det (wäre) fantastisk! Jeg ved ikke, hvad hedder dette ord
på dansk...
Min dansk har endnu mange fejl og jeg er meget udsikker i ojeblikket. Jegville gerne øve elle tale hver dagen.
Jeg er glad om hver hjælp.
Hilsen
Liese
Jeg har studeret dansk på folkshojskole. Men jeg taler desvaerre for lidt (zuwenig) denne sprog...
Hvem ville have lyst at skrive mig via e-mail.. eller er der nogle danskere, som bor i Hamborg, og jeg kunne tale sammen?
Det (wäre) fantastisk! Jeg ved ikke, hvad hedder dette ord
på dansk...
Min dansk har endnu mange fejl og jeg er meget udsikker i ojeblikket. Jegville gerne øve elle tale hver dagen.
Jeg er glad om hver hjælp.
Hilsen
Liese
" Es gibt immer wieder neues zu entdecken!"
-
- Mitglied
Hej Liese,
komme i vores "sproghjørnet"!
http://www.dk-forum.de/forum/ftopic3358.html
Vi er alle tysk, skriver på dansk om vores daglige oplevelser og retter hinanden som det er muligt. Teoretisk kan Danskerne også øver deres tysk sprog ind her, men faktisk sker det ikke
. Nogle sproghjønet-medlemmer snakker med hinanden via Skype, så det er også muligt at øver din talt dansk. Vi er alle lidt udsikkert, men skrive nogle linier hver dag (eller hver uge) hjælper meget.
Jeg håber vi ses i sproghjørnet. Have det godt!
Ralf
komme i vores "sproghjørnet"!
http://www.dk-forum.de/forum/ftopic3358.html
Vi er alle tysk, skriver på dansk om vores daglige oplevelser og retter hinanden som det er muligt. Teoretisk kan Danskerne også øver deres tysk sprog ind her, men faktisk sker det ikke

Jeg håber vi ses i sproghjørnet. Have det godt!
Ralf
Dänische Tastatatur
Hi,
wie krieg ich das hin, dass ich über die Tastatur meines PC`s dänische Buchstaben darstellen kann ? Bei meinem Dänisch-Lernprogramm "strokes Dänisch 100" geht das .
Min ordforrad er ikke so stort, jeg taler dansk ikke so godt, men jeg forsöge.
Danke im Voraus
Ulf
wie krieg ich das hin, dass ich über die Tastatur meines PC`s dänische Buchstaben darstellen kann ? Bei meinem Dänisch-Lernprogramm "strokes Dänisch 100" geht das .
Min ordforrad er ikke so stort, jeg taler dansk ikke so godt, men jeg forsöge.
Danke im Voraus
Ulf
Ich interesssiere mich sehr für die dänische Kultur und spreche inzwischen recht flüssig, impulsiv und chaotisch Dänisch. Ich liebe Kopenhagen, Jütlands Westküste, die dänische Lockerheit und Offenheit, Bornholm und Lolland, dänische Filme, den Humor und vieles mehr. Später möchte ich vielleicht mal mehr Zeit in Dänemark verbringen, vielleicht in den Schulferien in irgendeinem Projekt mitarbeiten o.ä. aber das ist noch Zukunftsmusik.
Hej Liese,
det er lige så som Ralf har skrevet.
Vi er en lille gruppe i sproghjørnet her i forummet som skriver på dansk, nogle af os næsten hver dag, andere af og til. Det gør meget sjov og vi lære fra og med hinanden. Kom forbi !
Øvelse gør mester
Hilsen, Heide
det er lige så som Ralf har skrevet.
Vi er en lille gruppe i sproghjørnet her i forummet som skriver på dansk, nogle af os næsten hver dag, andere af og til. Det gør meget sjov og vi lære fra og med hinanden. Kom forbi !
Øvelse gør mester

Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
sproghjoernet
Hvad hedder det paa tysk og hvor finder jeg jer?
" Es gibt immer wieder neues zu entdecken!"