Hej I kære,
vi var ude til min svogers fødselsdag i aftes, men kunne ikke blive så længe da Niels før om dagen var kommet hjem fra Ålborg og derfor var meget træt. Min søster og min svoger bor lidt ude på landet så det er også tre kvarter til at køre hen og tilbage igen. Men alligevel var det sjovt, det er det hvert år, der kommer altid nogle mennesker jeg kender fra mit barndom derude. Med dem har man jo altid noget at snakke om (de gamle tider) og samtidig er det spændende at se, hvordan de har udviklet sig i livet.
Mindst lige så spændende var det at se mine niecer, som var i fuld fart med at forberede sig til deres natlige aktiviteter. De er femten og seksten år gammel nu og på en fredag aften skal de selvfølgelig ud for at holde fest. Men ej hvor er det svært at finde det rigtige tøj, den rigtige frisure, den rigtige eyeliner osv.... Klokken ti var de endelig parat, så skulle mor forlade festen og køre dem til hver deres fest, ikke særlig passende for gæstgiverinden. Heldigvis var der nogle gæster, som alligevel skulle hjem, så tog de pigerne med.
Sådan var det ikke da jeg var i den alder - jeg kunne ikke tage til en fest klokken ti om aftenen: jeg skulle nemlig være hjemme igen senest klokken ni!! Så alle gode fester fandt sted uden mig. Men jeg misunder mine niecer ikke, at de har forældre som stoler på deres børn. Helt bestemt har de en vidunderlig aften, hver for sig på deres forskellige fester, og jeg glader mig at se dem nyde deres ungdom!
@Alex - planter er min store hobby, om det emne kunne jeg skrive i timevis, jeg er tit beskæftiget med at finde netop DEN staude, DEN specielle rose eller en busk. Heldigvis har jeg fundet en rigtig god planteskole på Fyn, hvad de ikke har i forvejen (og det er meget), kan de skaffe for mig. Om „turer til havet i Jylland“ kan jeg ikke skrive så meget, jeg er mere „Østersøtypen“ og holder mig lidt væk fra det mere turistiske Danmark. Jeg kan godt lide vesterhavet, men har valgt et mere „dansk“ og mindre „tysk“ sted for at holde mine ferier. Det er derfor vi købte huset på Langeland for nogle år siden - midt i en lille by og fjern fra de rent turistiske områder.
Men nu er jeg også træt og skal følge min skat,
som forlængst er i sengen.
God nat (eller god morgen), I kære,
Nullermand