Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

God bedring, Nicola.
Så må ungerne og Steen jo tale.

Og der er så mange ting, man kan foretage sig, uden at tale for meget :wink: .

God weekend alligevel,
vilmy (igen uden datter ....)
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Også en lille hilsen fra mig!!!

Stakkels Nullermand, Du er der ikke alene!! Selv om den en eller anden ikke skriver her, er vores tankerne jo med dig på Langeland!!!
Lige i går talte jeg med Dirk om Langeland! Han havde en Lystfisker-Avis (Angelzeitung? Sagt man anders?) og der var en beretning om havørred-fiskeri på Langeland. Nogle bys navne kunne vi huske.

Alex - kom ind her, når du har tid og lyst. Vi lovede en gang "Hver dag nogle linjer". Men det er sommetider ikke so nemt :wink: Og det er selvfølgelig ikke pligt, at være her hver dag!!
Jeg selv savner at tale dansk da jeg går ikke med til kursus. At skrive og læse her hjælper meget og jeg synes, det er vigtig at blive ved med.

Nicola - ha' en rigtig god weekend og først og fremmest god bedring.

Jeg må sige at vi har her nu en skadestue igen. Ikke at tale om Dirk med sine indsprøjtninger (som ikke hjælper rigtig). Nu er det også min tur - jeg har smerter i skulderen; det gør ondt ved hver bevægelse. Synes, jeg har "verdreht" mig og håber, at det forsvinde snart!!!
Oven i købet ærger mig min høfeber
I morgen er vi hjemme og på fredag skal jeg desværre arbejde. Derefter tager vi til pladsen igen.

Hilsen til jer alle!!!

Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

uha - nu har jeg vist vækket hele flokken, det var ikke meningen....... :mrgreen:

vilmy, jeg håber de store ting der sker på dit arbejde ikke overskygger din weekend!

Nicola, god bedring! Jeg ved desværre slet ikke noget om Isatis, jeg er i forvejen kun sjælden syg og når jeg alligevel bliver ramt af en forkølelse hjælper der efter mine erfaringer hverken medicin eller naturlægemidler, men kun et: at blive i sengen indtil det er overstået. Jeg ønsker trods alt en hyggelig, lang weekend med Steen. I skal nok finde en vej til at kommunikere uden stemme..... 8)

Og også god bedring til Gabi og Dirk. så bliver det måske nødvendig at smide Heide ud af skadestuen, ellers bliver det for trangt. Gad vide hvordan hun har det med knæet....Heide?

Okay, Niels er på vej „hjem“ fra København, skal skynde mig i køkkenet nu.
Jeg kigger ind senere,
kærlig hilsen,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen,

og god formiddag herfra. Anden dag uden barn, og helt uden tårer, selvom jeg er helt alene...det begynder at være mere tåleligt.

I dag skal der ryddes op og plants hosta i haven; jeg har flyttet roserne, da min anden hamamelis flyttede til Langeland, og nu har jeg besluttet mig for at planten hosta der i halvskyggen. Skal dog ud i dag og købe lidt haveredskaber (har intet tilbage lige nu). Jeg vil nyde tiden i haven, idet blommetræerne blomstrer og mine paradisæbletræer også er lige ved at springe ud :D . Jeg venter stadig på min nyeste rose, men den kommer i løbet af de næste par uger.

Na, jeg skal hellere komme i gang.

Vi snakkes ved,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
en 1. Maj-hilsen fra mig.
Jeg har selfølgelig også kigget ind hos jer nogle gange, men kom ikke i gang med at skrive nogle linjer. :oops:
Det var lidt stresset hos mig i det sidste to uger. I dette tilfælde var det ikke kontorarbejdet det kneb, naeh - fødselsdage, indbydelser og hjemmelavet stress. :wink: Alt er vel og jeg har det godt.

Nullermand,
tak, at du har taget dig af skadestuens pladserne. Min knæ er næsten i orden igen og jeg har tømt lageret!
Gabi,
du kan godt overtage min plads i skadestuen. :wink:
Men jeg håber at du har ikke brug for den alt for længe. Jeg anbefales varme, du skulle prøve en varmedunk eller infrarødlyset. God bedring til dig og også til Dirk.

Vilmy,
det trænger mig også i haven. I eftermiddags vil jeg plante nogle blomster i krukke til terrassen. Desuden købte jeg en ny rose "Leonardo da Vinci" hedder den (så kan jeg godt huske navnet :wink: ), den vil jeg også sætte i en stor bøtte. Håber min Leonardo kan li' det.

Nu skal jeg først i køkkenet og laver aspargessalat, den første i året. Vi vil nemlig grille i aften og den passer fint dertil. Grillsæsonen bliver åbent hos os hvert år den 1. Maj.
Vejret er meget fint; lidt kølig indtil nu, men det vil blive varmere i løbet af dagen.

Kærlige hilsener til jer
Heide
Zuletzt geändert von heide am 01.05.2008, 21:51, insgesamt 1-mal geändert.
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej!

Også 1.maj hilsen fra mig.

Vi var udenfor, men vi har regn.Nu skal vi ingen i hus. Her kører mange biller, knaller og cykler.

I vores haven løbet alle ud. Det er så fint. Vejret er godt for planter.

Så nu kærlig hilsen og kærlig mænd her fejrer godt. :wink:

Grit
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Heide - tak for din plads i skadestuen. Den er god opvarmet og måske hjælper varme. Jeg prøvede både varme og kulde indtil nu

Vi åbnede grillsæsonen sidste weekend, sammen med campingsæsonen.
Vejret er ret fint her i dag; så håber jeg I har det også dejligt hos Jer og en hyggelig grillaften!!! [img]http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/a015.gif[/img]

Vi nød dagen i haven. Meteorologerne lovede regnvejr, men vi havde den fineste 1-maj-vejr man kunne tænke sig!!

I morgen skal jeg til arbejde igen og derefter er vi væk igen.

Så I ønskes en rigtig dejlig weekend lige nu - vi ses!!!

Gabi
[img]http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/f015.gif[/img]
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej venner,
grillsæsonen blev åbent, men vi spiste i stuen. Tyske vejrtjenstene tog fejl, det var desværre ikke så varmt som de har lovet. Vinden var meget frisk hele dagen og dagtemperaturer var kun omkring 14 grader. Men det var fint. Blomsterne er i krukke og i morgen skal vi rengøre terrassen med Hochdruckreiniger. (??) Kender I ikke sådant en apparat I Danmark, jeg fandt ordet ikke i ordbogen ?! :shock:

I dag blev også åbent vores friluftbad, i denne anledning finde sted en stor åbningsfest hvert år. Det er en fest med Livemusik, forskellinge opførelser, kunst (navnet „Kunstmeile“) og ikke til sidst med mad og drikke. Pga. „Kunstmeile“ besøger jeg altid festen, man skulle jo se hvad andere „hobby-kunstner“ fremstille. Det var meget interessant lige som hvert år. Der blev presenteret træarbejde, silkemalerier, strømper og halstørklæder, postkorte med hjemmelavede motiver, glas-, akvarel-, olie- og acrylmalerier, mm.

På festen traf jeg to piger, de har en lille gavebutik her i byen. De sagde at en fælles bekendt fortælte dem om mine malerier og så spurgte pigerne mig, om jeg ville ikke udstille eller sælge nogle af mine billeder i deres butik..
Selfølgelig har jeg en masse billeder her i huset og kælderen, men ved ikke om jeg har mod til at presentere de i al offentlighed.
Hvis jeg vil, så skal jeg lave nogle nye billeder og de ældre skal få nye rammer. I hvert tilfælde er jeg helt forvirret, jeg skal tænke lidt over det. :shock: 8)

Gabi,
jeg ønsker dig en dejlig weekend på campingpladsen.
Pas på skulderen og arbejder ikke så meget i morgen. Du har jo den søde kollega, måske kan han overtage lidt fra dit arbejdet, lige som du har så mange gange overtaget hans arbejde da han var utilpas. Ha’ det godt!

Tidlig i morgen starter mine daglige svømmeture i friluftbadet, brrrrr. Men jeg glæder mig meget. :wink:

Kærlig hilsen herfra
Heide
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

nå - her kommer så Dr. Nullermand på sin aftensrundgang...la´ os nu se: Heide er udskrevet i dag pga. trængsel og gik straks i gang med at beplante nogle krukker - meget ufornuftigt, Heide, men så konstaterer jeg altså at du er næsten i orden og kan begynde med din ReHa i morgen, jeg anbefaler at svømme i koldt vand. :wink:

Nicola har vi her endnu men hun kan ikke undersøges nærmere fordi hun endnu har besøg af Steen. Husk nu besøgstiden, und mand! 8)

Gabi ligger varmt og godt i Heides seng men skal udskrives i morgen tidligt, så hun kan når at arbejde, mens Dirk overtager sengen, dels for at hvile sig og dels for at holde sengen varmt - måske har Gabi brug for den i morgen aften.Vilmy skal nu alligevel ikke overføres til den psykatriske afdeling - hun har overstået hele to dage uden datter - godt klaret, Vilmy :mrgreen: . Jeg anbefaler at svæve videre på lyserøde skyer, det hjælper åbenbart, men vi skal holde hende under obversation lidt længere, synes jeg. :D

Ja, så har jeg nok fyraften nu (efter en dejlig dag i haven og en fint spadseretur om aftenen),
sov godt, allesammen,
Dr. Nullermand 8)
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en aftenhilsen til jer fra Ruhrdistriktet's nathold!

Det er nogle dager siden jeg skrev her. I mellemtiden er blomstertrappen afsluttet og står ved havehuset's vægge. Trappen og væggen er maled med Bondex "Bornholmrød", så ser det lidt dansk ud 8) . Det var den første af "50 projekter til din have". Jeg tror ikke jeg vil lave alle 50, men har begyndt at tænke om den næste. Også var nogle planter flytted.

Nicola, du stakkels, Tina og jeg savnede dig i vores kursus og vi håber du er rask igen snart. "Hamborg"-mønten er stadigvæk i min portemonnaie :wink: .

Har det godt, I kære, særlig I alle i skadestuen. Sov godt og drøm sødt,

Ralf
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesammen,

efter en lang,lang tid noget linjer fra min siden igen. :oops:

Jeg har haft meget travlt dette år i kontoret og hjemme og derfor har jeg ingen tid og nerver for at skrive her. Men jeg har læst næsten hver dag hvad I har skrivet.

Først vil jeg sige god bedring til Nicola, Gabi og Dirk.[img]http://www.websitepark.de/forum/images/smilies/gutebesserung.gif[/img]

Min mand og jeg vil åben grillsæsonen på den 10. maj i Vejlby Klit. Vi vil holde ferie en uge uden børn. Mine to store børn vil være hos deres far og min lille søn vil hjælp i stalden fordi de har omkring 25 børn hvilke holder ferie der og de meste har ingen anelse fra hester.

Desværre vil jeg få bare en stykke kød når vi griller, fordi jeg stadig væk er på slankekur. Indtil nu har jeg tabt 11 kilo.:D

Efter vores ferie skal jeg også gå til lægen fordi jeg stadig væk har problemer med min hofte efter jeg har faldet fra hesten i januar. Måske får jeg en vink før fra Dr. Nullermand. :mrgreen: :wink:

Nullermand jeg ved ikke om Andrea har fortalt dig at min familie og jeg planer at holde Jule på Langeland. Når vi er tilbage fra ferie vi vil kigge efter et hus.

Så jeg vil slut nu og lave en smule hjem arbejde før min børn står op.
Jeg har fri i dag og vi vil cykel i stalden så-snart min søn er vågen.

Jeg ønsker jer alle en dejlig weekend!
Kærlige hilsner

Uschi
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Dr. Nullermand,
tusind gange tak!
En svømmetur i næsten iskold vand var en velment terapie, jeg føler mig lige som et nyt menneske, efter jeg er tøet op igen. :wink: :mrgreen:
Der var du jo i rigtig god humør i går aftes, det ser ud som om Langeland er godt for dig. Ønsker dig fortsæt god ferie og glæder mig til Dr. Nullermands næste stuegang.

Ralf,
vi er også i gang med en masse haveprojekter. I eftermiddags vil jeg male min gammel træbænk i frisisk blå. Min man der lige nu fuld i gang med at rengøre terrassen.

Vi har en lang fri weekend og så håber jeg, at vi kan godt klare nogle ting af vores liste.

Uschi,
tillykke at du har tabt dig om 11 kilo. Det er fantastisk, at du holde ud så længe. Jeg have også hinsigten at tabe nogle kilo, men schwups blive jeg udisciplineret igen :oops: :roll: .

Dr. Nullermand har meget travlt, fordi skadestuen er propfuld igen.
Måske hjælper det lidt, når jeg sender Jer mine gode tænker og ønsker. God bedring til Nicola, Gabi, Dirk og Uschi. Håber jeg har ikke glemt nogen.

Nu skal jeg smutte straks, før jeg få dårlig samvittighed. Min mand arbejder hele tiden i haven og jeg sidder her foran PCn, nyde en kop kaffe og snakke med jer. :oops:

Solrige hilsen fra
Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej allesammen!

En hilsen fra mig, inden jeg ollger mig af indtil i morgen aften.

Observation er i orden, så jeg har sørget for at have fagpersonale i huset den næste døgns tid. Så, det er yderst usandsynlig at jeg finder herinde inden søndag.

Håber I alle får det bdre, omend jeg må indrømme at jeg allermest tænker på Nicola i dag. Og på Andrea, som ved hvorfor.

Så, I kære, jeg får travlt de næste par timer....og så står tiden stille 8) .

Kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Vilmy,
du ollger dig af indtil i morgen aften? Fint, men hvad betyder det? Ordet findes ikke i min ordbog.

Det er godt, at du har fagpersonalet i huset, angående din forfatning. Så skal vi ikke være bekymret for dig i weekenden. :wink:

kh, Heide
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Heide - jo, jeg var i godt humør i går og det er jeg stadigvæk. Det er bare så fint heroppe - på min måde har jeg det her lige så godt som Vilmy har det på hendes sky.

Uschi - det med julen fik jeg lige fortalt af Andrea, som kom forbi i aftes med Pierre. Micha var desværre ikke med, han er nok også en kandidat til vores virtuelle skadestue, den stakkels. Håber han har det snart bedre. Men hvis det bliver til noget med jeres juleferie på Langeland skal vi i hvert mødes, vi holder jo altid ferie her i den tid.

Vilmy, godt du har samlet fagpersonale omkring dig, hils fra chefdoktoren og giv ordre til at behandle dig rigtigt godt! Husk nu at jeg skal få en telefonisk beretning ang. personalets opførsel, helst mandag aften. 8)

Heide igen: Vilmy har ollget sig af fordi hun ikke har logget sig ind. Jeg skal kigge på hendes hænder, måske er der noget i vejen med dem. :mrgreen:

Hvad mere....jo: vi skulle til byen i dag og det blev til en forfærdelig dyr shopping-tur. Vi købte materiale til et nyt hegn og da vi nu alligevel var der har vi også købt ca. halvdelen af et byggemarked. Måske skulle jeg indlægge mig selv på hospitalets misbrugsafdeling - nej, jeg tager ikke stoffer: jeg tager værktøj, kan ikke går forbi det, og så haveredskaber, gødning osv.....og når man køber gødning skal man jo også have en gødnings-spreder! Og når man køber et hegn skal man jo også købe værktøj til at oprette det....helt forfærdeligt, jeg er helt sikkert ganske alvorligt syg!!! Når jeg havde nogle penge tilbage ville jeg jo gerne betale for en terapi - men nu har jeg spildt det hele hos Silvan og XL-Byg! :oops:

For at blive lidt mere alvorlig: jeg glæder mig rigtigt til i morgen, hvor vi skal komme i gang med det vi har købt i dag. Findes der noget bedre end at rode i sin have, arbejde udenfor i solskinnet og blive rigtig snavset?

Ha´ det godt, allesammen,
kærlig hilsen,
Nullermand :D
Antworten