Hej allesammen,
Jeg flytter til Flensborg til oktober og køber en bil idet jeg arbejder i Kolding.
Jeg købte en bil for første gang her i april og den sælger jeg jo da biler er en del billigere i Tyskland.
Jeg har ladet mig fortælle at de tyske bilforsikringer derimod er ekstremt dyre er det korrekt?
vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland
vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland
Mfg,
Mads
Mads
Re: vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland
Held og lykke i Flensborg - og husk at købe en diesel-bilmadsns hat geschrieben:Hej allesammen,
Jeg flytter til Flensborg til oktober og køber en bil idet jeg arbejder i Kolding.
Jeg købte en bil for første gang her i april og den sælger jeg jo da biler er en del billigere i Tyskland.
Jeg har ladet mig fortælle at de tyske bilforsikringer derimod er ekstremt dyre er det korrekt?
Bilforsikringer i Tyskland er væsentlig billigere end bilforsikringer i Danmark, da bilerne jo også er væsentlig billigere er det egentlig logisk nok....forudsat at man selvfølgelig ikke sammenligner en 18årig bilist i Tyskland og en elitebilist i Danmark.
I Tyskland opererer man med "Schadenfreiheitsklasser", alt efter i hvilken klasse du bliver placeret i, betaler man så en vis procentsats af forsikringens "normalpris", i starten over 100%, men det falder lynhurtigt hvis man ikke laver nogen skader.
Tjek fx www.versicherungsvergleich.de