Hej allesammen,
jeg er her også, men er fanget (fængslet?) af mine julegaver: nogle gode bøger! Er færdig med Stieg Larsson (desværre - kunne godt læse mere om Mikael og Lisbeth, men en trilogi består altså af tre bøger - og dem har jeg læst nu

) og er nu i gang med den norske forfatter Jo Nesbø. Har én af jer læst noget af ham? Jeg vil nemlig gerne spørge, om det er vigtigt at læse "Harry Hole"-rækken i den rigtige rækkefølge. Jeg fik blandt andet "Rødhals", nr. 3 i rækken, men tør ikke rigtigt at begynde med at læse den. Kan én af jer sige mig, om jeg hellere skulle begynde med bånd 1 (som jeg ikke har endnu)? Derimod fik jeg, sjovt nok, et eksemplar som er forsynet med forfatterens autograf. Det skyldes en fejltagelse, hvormed en bog som har været med til bogmessen havnede i lige den forretning, hvor Niels (på kattens ordre

) handlede.
Ellers var nytårsaften langt fra så rolig som jeg havde forventet - tværtimod! Vi var atter ikke så lykkelig over vores naboers fyværkeri. De nærmeste naboer var som sagt ikke hjemme, men raketternes rækkevide er også øget - det havde jeg ikke regnet med. Der findes nu åbenbart også masser af raketter, der kommer ned til jorden som et sky af glødende gnister. Vi stod lige i den "rigtige" vindretning for en halv snes meget berusede mennesker længere ned ad gaden, jeg stod først måbende og derefter skrigende i haven og så gnisterne falde på stråtaget mens jeg selv fik dem på hovedet. Havde to dage efter nytår stadig skorf mellem mine hår - utrolig at sådan noget kan købes legalt i DK! Vi havde haveslangerne parate på begge sider af huset men behøvede heldigvis ikke bruge dem.
Det var det slemste nyårsaften siden vi har købt huset - det bliver bare værre og værre fra år til år. Der er åbenbart fremgang i udviklingen af nyt fyrværkeri - mens der ikke er fremgang i et ordentligt kontrolsystem. Vi samlede resterne af "batterierne" ind sent om aften - eller hellere tidligt om morgen, for at finde ud af, om det var lovligt fyrværkeri - og det var det! Det kom fra Ålborg! I det mindste skal Vilmy nok vide, hvorfor jeg fremhaver det: det er et firma som var på alle Danmarks TV-sendere med en reklame om "det bedste og sikkerste fyrværkeri" - Tak skal I have, deroppe i Ålborg!!!
Næste gang går vi rund med seddler før nytårsaften - måske hjælper lidt information (men jeg tror ikke rigtig på det).
Koldt er det også her - men langtfra så koldt som i det centrale Tyskland. Fra i morgen skal vi være uden nattefrost igen. Det håber jeg på: jeg kunne lige nå at bringe 200 blomsterløg ind i jorden før frosten slog til - men jeg sidder også tilbage med mere end 300! Efter DMI bliver fredag til en afgjort plantedag i denne uge - så vær venlige og kryds fingre for mig og løgene!
Kærlig hilsen,
Nullermand