Så længe, at det tyske skattesystem belønner ægtepar, hvor den ene(læs:kvinden) går hjemme, ser jeg ikke de store chancer for, at tyskere får reel valgmulighed for at arbejde og have børn.lisatvis hat geschrieben:Jeg er meget enig i det hvad i begge skriver!!!
Men desværre må jeg dog sige at man heller ikke har valgmuligheder her i danmark!!
På det første, som Lars skriver er der jo i mange kommuner ikke havltidpassning... Og du skal meget Prioriter økonomisk, hvis man vælger at gå hjem og der kun er en løn at leve af. For det e stadigvæk en smulle dyrt her end i tyskland![]()
Og de hjemmegåenden møder i danmark har det sammen problem som de tyske "Rabenmütter" bare omvendt. Der jeg besluttet at gå hjem, hold da helt op, fik jeg bare besked. Hvordan kan du, din børn bliver ikke social og udvikler sig jo slet ikke o.s.v.
Som jeg har skrevet før synes jeg det er trist at man ikke respekter begge sider. Og det gælder for dansker og tysker
Min børn er lige så socialt som de andrer børn, og min venninders børn er lige så trygt og glad, selvom de bliver passet fra 8 - 4
Hilsen fra en pølsetysker
Derudover synes jeg ikke om det tyske problematik "Kinder oder Karriere"? I Danmark er man nu en gang bedre til at kombinere arbejdsliv og famileliv, der er ingen der kigger skævt når man går kl 15-16 hver dag for at hente ungerne i børnehaven. Heller ikke i "bedre" stillinger. I Tyskland er det desværre normalt at man skal sidde på kontoret til 18-19 hver aften, så kan jeg godt forstå at det ikke kan hænge sammen hvis begge arbejder fuldtid.