IBM - Godt eller skidt?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Louise TL

IBM - Godt eller skidt?

Beitrag von Louise TL »

Jeg er så heldig, at være blevet tilbudt en kontrakt i IBM i Tyskland. Firmaet sørger for flytning og hjælp med bolig.
Er der nogen her på dette forum, som har hørt om/erfaringer med IBM, eller tilsvarende job? (Help-desk supporter)

Hvad kan jeg forvente af en tysk arbejdsgiver?

Er der andet jeg skal være særlig opmærksom på?

Jeg har ledt forum tyndt, efter den tråd som indeholder information om de formularer man skal skaffe straks efter ankomst. (Opholdstilladelse, og er der andre?)

Jeg håber meget der er nogen som kan hjælpe mig, I plejer jo at komme med gode og relevante svar.

Tak for gode tips.

-Louise
Zuletzt geändert von Louise TL am 27.01.2005, 16:59, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Prøv at kigge på denne side (EURES):
http://europa.eu.int/eures/main.jsp?acro=lw&parentId=0&catId=490〈=da&countryId=DE
der kan du finde en hel del information.
OG her (Dialog med borgerne)
http://europa.eu.int/citizensrights/index_da.cfm

Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>

Bearbeitet von - maybritt am 28.01.2005 14:39:16
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Musel

Beitrag von Musel »

Hej, jeg kan tilbyde dig at jeg læser din kontrakt igennem. Du må da gerne kontakte mig. 50585393@ofir.dk
Jeg kommer fra Tyskland og har været ansat i flere store virksomheder.
hilsen
OLI
Harborcoat

Beitrag von Harborcoat »

Hej Louise

Jeg har haft et tilsvarende job engang, dog ikke i Tyskland. Hvis du vil vide mere om hvad det indebar, og hvad man skal tänke paa naar man flytter til Tyskland, saa kan du kontakte mig paa danravn@hotmail.com

Venlig hilsen

Dan
Louise TL

Beitrag von Louise TL »

Kære alle
Jeg vil bare sige tak for jeres svar. Jeg har allerede skrevet konrakt, og IBM/Manpower, har været meget behjælpelige. Jeg glæder mig som et lille barn til at komme afsted, og jeg ønsker jer alle en fantastisk weekend, når vi kommer så langt.

Mange hilsner

-Louise
Antworten