Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

så kom det altså som forudsagt: halsbetændelsen er på vej tilbage, men lad mig nu sige det på den måde: i dag fejrer jeg TEMPOs 80-års fødselsdag (som egentlig var den 29.01.09) :mrgreen: . Jeg gik derfor sådan set selv i hi og blev endnu længere i sengen end marsvin gjorde det. :oops:

Men så blev jeg vækket af Niels, der lige stod i en bogforretning i Hillerød, hvor der var udsalg. Han ringede til mig for at forhøre sig om, hvilken bøger af Jo Nesbø jeg allerede havde læst. Er det ikke utroligt? Lige i går skrev jeg om at skaffe mig flere bøger af den forfatter - og nu er de allerede købt i tilbud og kommer til mig så snart Niels kommer hjem. :shock:

Jamen, mere skete der heller ikke i dag - jeg sov jo hele tiden. Og det skal jeg også nu!
Ha´ det god, I kære.
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
endelig vinterferie!

her er lidt guf til jer: [url]http://www.dr.dk/Kultur/Kulturguiden/Download/Lydboeger/drengenikufferten.htm[/url] en gratis lydbog på dr.dk

kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,

meget rolig her, hvor er I alle?
Jeg var også alt for doven i det sidste dage til at skrive på dansk. Der var mange andre ting, de havde prioritet. Ikke mindst var jeg nogle gange hen til optikeren, fordi mine nye briller passede ikke perfekt. Han har anbefalet mig at tone glasene lidt og nu er det alt for mørk. Jeg håber at han ville skifte glasene på sin egen regning.
Desværre blev han syg og så skal jeg vente på afgørelsen indtil jeg er tilbage fra Hamborg.

Jeg er allerde igen ved med at pakke kufferterne til Hamborg. På den en aller anden måde gider jeg ikke at rejse igen.
Nullermand, håber at jeg få jeg en rar afveksling en aften!

Vilmy,
tak for lydbogen. Desværre har jeg ikke hørt ind indtil nu. Måske tager jeg noget af den med i toget. :)

Nu skal jeg smutte.
Løber jeres tænder i vand, når jeg fortælle at jeg nu lave hjemmebagte vafler med blommermos og piskefløde ? :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Jeg ønsker jer en hyggelig lørdagaften og god bedring til vores syge derude.
Hilsen, Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Heide,

det er synd for so, at man ikke kan vedhæfte vafler og blommemos til mails :wink:

Vi har en uges ferie, som vi vil nyde og tilbringe med at pakke flyttekasserne ud.

kh vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Vilmy,
her er to vafler tilovers, de skulle være en til dig og en til tøsen. Det er netop som du sige, jeg kan ikke påhæfte de, jeg beklager. :wink:

Flyttekasserne stadigvæk ikke udpakket !? Stakkels dig, hvor mange har du tilbage? Jeg er heldig at der er ingen flytning i sigte hos mig. Vi er jo også flyttet flere gange, fra midten nordpå og igen til syden nogle år efter. Imidlertiden hernede i landsbyen tre gange. Lige nu have jeg fået nok, nå jeg tænker på at jeg skal pakke kufferterne hver måned. :(

kh, Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Tak, heide, vafler es sikkert spist nu, jeg håber de smagte godt.

Vi havde sne i dag; synd, at det ikke blev liggende. Lige nu er det lidt hvidt udenfor, men det forsvinder sikkert i morgen tidlig.

Jeg har en høne at plukke med dig, Nullermand. Jeg støvsugede to etager i dag, og jeg må desværre sige, at dine fætre igen har holdt et uautoriseret familiemøde hos mig. Nu er det bare at flytte rundt med tæpperne og andet løst indbo, indtil va allesammen er tilfredse med det. :)

God vinterferie.
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

vilmy - det må du altså undskylde!! Jeg var hen til en anden familiemøde i dag, min „lille“bror fyldte 40 for nogle dage siden. Derfor var jeg ikke informeret om fætrenes sammenkomst hos dig - ellers havde jeg ringet for at advare dig! Der var åbenbart andre, der heller ikke var inviteret - når jeg kigger under min seng, så er den største del af familien blevet hjemme... :D

Jeg har det i øvrigt bedre nu, er godt fyldt med mors flæskesteg (men kan sikker fordrage en pizza hos Leon i morgen aften - hvis altså jeg finder én der gå med 8) )

Vi havde også lidt sne i dag, men den er allerede væk igen. Ikke noget at bekymre sig om: foråret er alligevel på vej. I min mors have blomstrer vintergæk og troldnød. Næste weekend vil jeg se efter, hvad der foregå i Lohals....oh, det minder mig om at jeg skal købe en onlinebillet - det gør jeg straks!

Ha´ det godt, I kære ( og til nogle vil jeg gerne sige, at det altså er på tide til at komme ud af vintersøvn nu - men jeg nævner ingen navne :mrgreen: )

Nullermand
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

doppelposting - wollte nur was korrigieren..... :oops:
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
i dag kommer min hilsen til jer fra Alsteren.
Jeg sidder ved skrivebordet og nyder den dejlig udsigt over hele Außenalster - i hvert tilfælde når min chef er ikke på kontoret :wink:

Nullermand,
jeg kender én som gider at spise en pizza hos LEON i aften. :wink:
Vi skulle tale i telefonen.

kh, Heide
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej Heide -

tak for i aften. Og som du ser fik jeg konfigureret den nye fidus og er online igen.

For jer andre: jeg var offline næsten hele dagen og kæmpede igen en kamp mod tysk telekom og deres forskellige hotlines. Til sidst kunne problemet blive løst med en ny router, men den virkede ikke i første omgang. Det er nemlig en helt fantastisk router som konfigurerer sig helt af sig selv - står der i brugsanvisningen! Men det er netop det den ikke gør - den skal konfigureres manuelt, og hvordan man gør DET skal kunden gerne selv finde ud af - DET står der nemlig ikke noget om ....grrrrrr!! :x

Men okay, nu virker det hele igen,
Sov godt allesammen,
Nullermand
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
den morgenhilsen fra Hamburg.
Nullermand,
selv tak og tillykke !

Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Nå, I spiser pizza igen, mens vi andre lever af rødbeder og kartofler :wink: . Godt nogle af os kan mødes.

Her er vinterferieroen over os, bortset fra arbejdet, som sommetider forstyrrer ferien lidt. Selvom jeg ikek rører min arbejdstelefon i ferien, så kan jeg alligevel ikke holde helt fri.

Jeg glæder mig i hvert fald til weekenden, når vi lytte til musik :D .

kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
lailadk

Beitrag von lailadk »

hej jeg vil bare lige bevise at jeg endelig har fået omstillet min bærbare... så nu er der æ ø å.
Mange hilsener til jer alle sammen
fra Laila
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Wow, Laila, nu der ste jo helt normalt ud :wink: .

vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

jeg vil lige sende en lille hilsen fra min yndlingsø. Jeg kunne selvfølgelig ikke holde det ud mere end to uger uden... derfor købte jeg en billet til Fredericia hvor jeg blev hentet af Niels, som alligevel arbejdede i Jylland. Jeg reserverede med vilje en plads i togets stillezone - men det viste sig, at stillezonen bestod af tre stole lige ved siden af togets lejeplads for småbørn. Fik ikke læst så meget af min bog..... :roll:

Nu bliver det efterhånden næsten behageligt varmt her i huset. Bortset fra køleskabet havde vi jo slukket alt, varme og vand, sidste gang vi tog herfra. Desværre mente køleskabet åbenbart, at den slet ikke skulle arbejde, da det jo alligevel var så koldt her i huset. Den slukkede altså sig selv, men det var altså ikke koldt nok for de dybfrosne grøntsager....noget værre griseri, skal jeg sige og hilse. Og lugten....pyha. Nå, nu er køleskabet i hvert faldt grundigt rengjordt - og virker så godt som før. Mærkeligt.....

Det var så det for i aften,
ha´ det godt, I kære,
Nullermand
Antworten