Strafe fuer fahren eines in D registrierten Autos
-
- Mitglied
Strafe fuer fahren eines in D registrierten Autos
Hallo!
Hat jemand von euch schonmal das schlechte Erlebnis gehabt und ist angehalten worden?
Wir hatten gestern das Thema hier und ein schwedischer Kollege hat gemeint es sei eine 300 T Kr Strafe?! Ueber google habe ich 10 000 plus die Registrierungsabgabe gefunden, aber nicht von offizieller Stelle...
Hat jemand von euch schonmal das schlechte Erlebnis gehabt und ist angehalten worden?
Wir hatten gestern das Thema hier und ein schwedischer Kollege hat gemeint es sei eine 300 T Kr Strafe?! Ueber google habe ich 10 000 plus die Registrierungsabgabe gefunden, aber nicht von offizieller Stelle...
-
- Mitglied
-
- Mitglied
-
- Mitglied
aus der Zeitung...
Hvis en person, der bor i Danmark, kører rundt i en bil på udenlandske nummerplader, bliver det rigtigt dyrt. Fusk med registreringsafgiften straffes med op til halvandet års fængsel.
Praksis er, at snyd over 100.000 kr. koster fængsel, eventuelt betinget, og en tillægsbøde.
Hvis vedkommende slipper med en bøde er den typisk på to gange det beløb, som der er snydt for.
-
- Mitglied
ok, ich habs gefunden!
Ordensbøder Ved benyttelser, der ikke har strakt sig over mere end 3 måneder, og hvor registreringsafgiften i praksis ikke anses for forfalden, rejses der normalt ikke sag om forsætlig afgiftsunddragelse efter registreringsafgiftslovens § 27, stk. 3.
Bøderne fastsættes således:
1. Ved benyttelse i indtil 1 uge - herunder enkeltstående tilfælde 1.500 kr.
2. Ved benyttelse i mere end 1 uge, men ikke over 1 måned 3.000 kr.
3. Ved benyttelse i mere end 1 måned, men ikke over 2 måneder 4.500 kr.
4. Ved benyttelse i mere end 2 måneder, men ikke over 3 måneder 7.500 kr.
I gentagelsestilfælde forhøjes bøderne med 25 pct.
2) More than 3 Months:
Unclear texts, but it now we enter the areas of normal "taxation crimes" and the horror starts here, police takes the car, extra fees, double taxation etc..:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110570&vId=202197&i=296#i110570
Ziemlich happig, aber doch nicht so wild wie die Geruechte es hatten!
Schoenen Gruss!
Ordensbøder Ved benyttelser, der ikke har strakt sig over mere end 3 måneder, og hvor registreringsafgiften i praksis ikke anses for forfalden, rejses der normalt ikke sag om forsætlig afgiftsunddragelse efter registreringsafgiftslovens § 27, stk. 3.
Bøderne fastsættes således:
1. Ved benyttelse i indtil 1 uge - herunder enkeltstående tilfælde 1.500 kr.
2. Ved benyttelse i mere end 1 uge, men ikke over 1 måned 3.000 kr.
3. Ved benyttelse i mere end 1 måned, men ikke over 2 måneder 4.500 kr.
4. Ved benyttelse i mere end 2 måneder, men ikke over 3 måneder 7.500 kr.
I gentagelsestilfælde forhøjes bøderne med 25 pct.
2) More than 3 Months:
Unclear texts, but it now we enter the areas of normal "taxation crimes" and the horror starts here, police takes the car, extra fees, double taxation etc..:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110570&vId=202197&i=296#i110570
Ziemlich happig, aber doch nicht so wild wie die Geruechte es hatten!
Schoenen Gruss!

Hihi!-Ich wurde innerhalb der 14tägigen Frist angehalten, und mir wurde dringlichst geraten, mein Auto-war eigentlich mehr Rost als Blech-umzumelden.
War aber ganz lustig, weil der Politibetjente es zuerst auf deutsch versucht hat und ich habe ihm dann gesagt, er könne getrost dänisch sprechen, worauf ich natürlich sofort in Verdacht geriet, seit Jahren in DK zu wohnen und immernoch mit D-Nummernschildern rumfahre.

Ist aber alles ganz entspannt und freundlich über die Bühne gegangen.