jeg har det godt igen

I går tog vi en tur til Rudkøbing for at besøge havnen, hvor der var et maritimt arrangement, men det var knap så spændende. Meget mere interessant var det at færde omkring havnen. Der har vi ellers kun været med bilen, men nu var vi til fods og opdagede for første gang alle de små gader og stier. Meget charmerende......
Vi kom til at høre noget, der virkelig fik mig til at grine. Det var ved havnen, hvor en sejler råbte til en anden: "Jeg har lige sat vand over til en kold øl - kommer du forbi?" - Det er sådan noget typisk dansk, synes jeg, det kan slet ikke oversættes til tysk!!
Laila, jeg har kigget på jeres side - og du har ret: der er lidt rum for forbedringer. Hvis ikke andre kommer med forslag skal du gerne vende tilbage til mig, så skal jeg nok rette siden. Et billede af dig fik jeg ikke at se på siden - men det skyldes måske at jeg sidder foran en Mac med firefox og siden fungerer måske ikke lige godt med alle browsere. I hvert fald betyder siden jo nok, at I ikke længere har planer om at flytte til Als og det er jeg altså ked af at høre. Det gik ellers så godt men den skide finanskrise kom lige i vejen for jer. Som for så mange andre.

Vi nød sæsonens sidste aften i vores yndlingscafe i aftes og dér spurgte vi også om de var tilfredse med sommerens forløb. Men det var de altså ikke, fordi de havde oplevet at især forbruget af drikkevarer ( det mener: øl - vi snakker jo om Danmark ) er faldet voldsomt pga finanskrisen. Som i Tyskland tjener beværtninger jo meget mere på drikkevarer end på maden. Nu lukker de for efteråret men de åbner igen sidst i november til en julefrokost og den har vi tilmeldt os. Det skal blive til min første rigtige danske julefrokost - med alt der skal til, og hvor desuden alle vi kender her i byen også skal være med. Så det glæder jeg mig meget til!
I dag fik vi besøg fra Fyn, der kom et forumsmedlem med mand, de ville gerne hente nogle etårige stokroser og frø til deres haven. Det skulle være et kort besøg, bare på en kop kaffe - sådan havde vi aftalt det, men så blev det til en lang og rigtig hyggelig eftermiddag med æblekage og livlig snak. Det var bestemt ikke sidste gang vi mødtes. Vi skal jo nu også se om vores stokrose-unger klarer sig godt pa den anden side af Langelandsbæltet.

Nu er weekenden forbi og tiden gik som sædvanligt alt for hurtigt. Men pyt med det - senest om to uger kommer jeg tilbage. Så skal Olivia ud af vandet. Den gamle dame trænger efterhånden til en kærlig hånd og især til en slibemaskine og en ny lakering. Jeg er spændt på hvordan bådens bund ser ud - men jeg går ud fra at den er temmeligt tilgroet!
God nat nu, allesammen.
Må jeg få at vide hvad I går og laver til tiden?
Eller er det en hemmelighed - siden I er så stille

Kærlige hilsner fra Langeland,
Nullermand