Hej I kære,
computeren er i livet igen, men det gælder nok bare for i aften. Alt er væk efter at jeg installerede systemet igen, som sædvanligt, også Word, så jeg er nød til at skrive det her direkte og uden retskrivningskontrol.
Vi er på Langeland og vil gerne nå så meget som muligt i haven. I går smuttede vi tilbage til Tyskland for at fejre min mors fødselsdag....800 km for en kedelig aftensmad, men pyt med det. Hun kan ikke ha´ det når vi ikke dukker op til den anledning og vi vil helst ikke ha´ at hun bliver fornærmet. Hun er meget anstrengende når hun er fornærmet....
Men nu er vi her igen. Brombærbuskene er allerede klippet tilbage og blomsterbedene - dem har vi jo ikke så mange af - blev ryddet for løv og ukrudt. Mon ikke jeg også fik nogle stauder med ud, det er så svært at se hvad der er hvad lige nu.
Vi overvejer om vi skal etablere en slags bondehave midt i vores have, indfattet med levende hegn og dermed beskyttet for rådyrene. Så kunne vi plante alt det vi gerne vil have i den der afgrænsede firkant og beskytte den yderligere med vores nykøbte el-hegn, inden hækken bliver høj og kraftig nok. Resten af haven kunne så blive til et rådyr-venligt område. De bor jo nu her alligevel og de er jo også søde, sålænge de holder sig fra mine roser og stauder. Lige nu er der hækplanter i tilbud, så det er noget vi straks skal bestemme os om. Jeg tror vi køber masser af bøghæk i morgen....Niller elsker bøghæk og har længe snakket om, at vi skulle have sådan én.
Ellers fik jeg også mine fødselsdagsgaver i går, fordi jeg ikke har set min mor siden før min fødselsdag. Blandt andet fik jeg masser af georgine-knolde. Pompom-georginer.....dem hader jeg og hun ved det godt. Hun sagde det også til mig: "Jeg ved godt du kun kan li´ dem med anemoneblomster, men din farmor kunne bedst lide dem her - kan du huske det? Det var derfor, jeg købte dem!"....Skal jeg virkelig forstå det.....er der noget jeg skulle vide om, hvordan kvinder tænker, noget jeg endnu ikke har fattet?
Heide: hvilken uge snakker vi om? Jeg håber det er ikke denne her uge du er i Hamborg - det ville være en skam fordi jeg er først tilbage efter påske. Hvis det er næste uge vil jeg meget gerne se dig! Leons vin er for længst drukket og som i det sidste år var der ikke noget du har mistet. Leons pizza er lige så godt som sin vin er forfærdelig...
Gabi - jeg har ikke glemt det med den bog jeg skulle sende. Bogen stod bare ikke i Hamborg, som jeg tænkte, men heroppe i Lohals. Jeg har allerede lagt den i min taske, så du får den straks jeg kommer tilbage til Tyskland!
Nicola: en kærlig hilsen fra Langeland til Stevns. Hils Steen, vi ønsker god bedring og tænker på jer!
Sådan - jeg skal hellere stoppe her. Niller ser en film i TV lige ved siden af mig - en svensk film og det jeg hører forvirrer mig lidt. For at følge med skal jeg se på teksterne - og det kan jeg ikke samtidigt med at skrive her.
Har det godt, I kære. Hvis computeren fungerer i morgen vender jeg tilbage. Ellers kan det godt være jeg bliver så sur og smider den ud!!
Kh
Nullermand