Hej Michaela.
Honningmelonerne og varmeanlæg: Tak for dine oplysninger, priser m.v. – men nu er det jo så tæt på sommeren, at temperaturen ikke vil spille nogen væsentlig rolle. Jeg tror simpelthen ikke, at betingelserne for dyrkningen er gode nok – trods vores drivhus.
Det er nogle fine sætninger, du skriver. Kun et par småfejl - måske har Uta allerede rettet nogle af dem?: Man
kann også vælge - > man kan også vælge… Man kan bruge det
lige til 7 dage med - > bruge det helt op til 7 dage med…
Jeg tror, at
varmeanlæget - > at varmeanlægget….
Dit svar til Uta:
¤…men jeg
læste mange artikler, - > men jeg har læst mange… (man siger i denne sætning: Ich las = jeg har læst).
Er det nødvendig for dig
at spise ingen hvede – for dig ikke at spise hvede…
i sted af hvede, - > i stedet for hvede
Hej Uta.
Planter: Det lyder godt med alle dine planter. Du har vist mere held med dyrkningen end jeg.
¤ ..små
morgenfruplanter i eftermiddags - > små morgenfrueplanter. >
Vi har også morgenfruer. Man siger her: ”en gang morgenfruer – altid morgenfruer”. (betyder, at man kan forvente at se dem vokse op samme sted hvert år uden selv at skulle sørge for såning af frøene). Et par ekstra
rettelser: kan spare mere penge: - > spare flere penge.
¤ Pga.
mindre ingredienser i
en produkt - >færre ingredienser i et produkt….(Ingredienserne er jo ikke så dyre.) - >
Du har selvfølgelig ret: Udbud og efterspørgsel.... – om der er færre stoffer i varen betyder sikkert intet i forbindelse med prisdannelsen.
¤ Nedenunder har jeg forsøgt at ordne
din lidt kringlet skrevne sætning, uden forhåbentlig at forandre dens mening: ”Ja, aber dagegen spricht, daß die wenigeren Bestandteile im geruchsfreien Schaum das Produkt eigentlich billiger machen sollten. Dies sollte trotz der geringeren Menge die Kosten senken und einen gewissen Preisausgleich zur Folge haben”. –
Danke – genau was ich meinte! - Wo hast du so gut Deutsch gelernt
Dit svar til Michaela:
¤ og det eneste koncept jeg har, er at det
må være der hyggeligt og farverigt! - > at der skal være hyggeligt og farverigt der.
¤ Jeg er ved at eksperimentere lidt med ernæringen. Og jeg (måtte) - > har måttet konstatere, at jeg har det bedre, når jeg
undgå at spise hvede og
kømælk. - > undgår at spise hvede og komælk. - Vi har lige smagt norsk
gedeost, ville du kunne tåle dette produkt?
¤ Det er sandsynligvis en af
de grunde for, - > en af grundene til, at spelt er dyrere end hvede
¤ for speltene beskytter speltkornet (
om end) >trods? miljøgift fra luften og regnen.
Det var en ren gennemgang for at rette sætningerne – og et par
En god søndag - Berndt