Efter mange års kamp får trafikanter bedre plads i Blåvand
Af: Morten Nielsen
KAOTISK: Der bliver endelig bedre plads til trafikken i det inderste Blåvand. Her opstår der noget lignende kaotiske situationer, når turisterne skifter på lørdage i højsæsonen.
Arbejdet med at omlægge Blåvandvej, hovedgaden, fra Tane Hedevej til omkring Shell-stationen begynder i denne uge. Charlotte Damén-Schultz-Nielsen fra Varde Kommune oplyser, at der på strækningen etableres cykelsti i hver retning. Fortov og cykelsti adskilles med nogle pullerter, der fylder langt mindre end de nuværende. Derved bliver der bedre plads til trafikanterne.
Peter Jepsen, formand for Blåvand Grundejerforening, har i årevis kæmpet for at skabe bedre plads i flaskehalsen i den populære turistby. Derfor hilser han omlægningen velkommen.
– Det er i store træk vores forslag, kommunen har fulgt, siger Peter Jepsen.
Kann man verstehen, selbst wenn man kein Dänisch kann
christian
Verkehrsengpass in Blåvand wir beseitigt
Ich muss gestehen, auch wenn es manchmal "Stau" war, so habe ich auf der Strasse noch nie Probleme mit Fahrradfahrern gehabt.
Die Probleme bestehen doch eher auf dem Gehweg. Und ob sich die "Massen" da so leicht trennen lassen, oder ob der Fahrradweg dann einfach als erweiterter Gehweg genutzt wird, dass wird sich zeigen.
Lobenswert ist natürlich, dass überhaupt mal versucht wird, die Situation zu entschärfen.
Die Probleme bestehen doch eher auf dem Gehweg. Und ob sich die "Massen" da so leicht trennen lassen, oder ob der Fahrradweg dann einfach als erweiterter Gehweg genutzt wird, dass wird sich zeigen.
Lobenswert ist natürlich, dass überhaupt mal versucht wird, die Situation zu entschärfen.
leider kann ich das mit dem Fahrradweg nicht beurteilen, weil ich erst einen Monat in Blavand wohne und in Varde arbeite. aber ich fahre jeden morgen nach Varde und ich bin der Meinung, dass der Winterdienst in Blavand nicht so groß geschrieben wird. kommt mann immer dichter nach Varde wird es besser. am Montag hat mann Blavand total vergessen. nur chaos auf der Hauptstrasse nach Blavand. schöne Weihnachten an alle.