Die Regierung hat ja eine bestechende Logik:
Det danske velfærdssystem finansieres over skatterne, og alle har en gratis og lige adgang til velfærdsydelser. I en række andre lande er adgangen til velfærdsydelser baseret på forsik- ringsmodeller, der er bygget op omkring arbejdsmarkedstilknytning. Disse lande er ikke i samme grad som Danmark sårbare overfor den øgede ind- og udvandring. Samtidig er det danske velfærdssystem i international sammenligning karakteriseret ved høje sociale ydelser og serviceydelser af høj kvalitet. Derfor er skattetrykket også blandt de højeste i verden.
[url]http://fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2011/05/~/media/Files/Nyheder/Pressemeddelelser/2011/05/To%20streger%20under%20facit/Aftaletekst_to%20streger%20under%20facit.ashx[/url]
Wenn ich dann also nach Dænemark komme, zahle ich nicht nur weltweit die høchsten Steuern sondern bekomme auch noch weniger Sozialleistungen als jeder Dæne. Ich frage mich manchmal, wen diese Politik eigentlich treffen soll? Fluechtlinge mit opholdstilladelse sind z.B. von vielen Kuerzungen ausgenommen. Steuern zahlende auslændische Arbeitnehmer wiederum muessen dran glauben.
Mir kommt das manchmal so vor, als wisse die DF gar nicht, das sie mit ihrer Politik eigentlich weniger die trifft, die sie vor hatten zu treffen als diejenigen, die fleissig in die Staatskasse einzahlen und Tausenden von Dænen, auch DF Wæhlern, ihre Folkepension sichern.
SChade uebrigens, das es noch keine vollstændige Liste im Netz der 12 Regeln gibt, die verabschiedet wurden. Selbst die Pressemitteilung schweigt sich da aus und die Tageszeitungen plappern alle dieselbe Ritzau Meldung im Originaltext nach.