fejo.dk - Henrik hat geschrieben:
Vor allem die Holländer schneiden gut ab
Ja ganz besonders die Holländer...
Hier erscheint normalerweise ein Video von YouTube. Bitte wende dich an einen Administrator.
Hier erscheint normalerweise ein Video von YouTube. Bitte wende dich an einen Administrator.
Interessante Analyse aus "Pkw-Anzeigen als Kulturanzeiger: Eine Relativierung bestehender deutscher und dänischer nationalkultureller Stereotype" von Martin Nielsen:
For nogle år siden lavede jeg en undersøgelse af bilreklamer om hvilke forskelle, der var mellem den danske og den tyske måde at markedsføre biler via annoncer. Og det var faktisk lidt interessant. Modsat hvad man kunne forvente, så var de danske annoncer faktisk kendetegnede ved – når man gik helt tæt på teksterne - at de slog meget på tekniske specifikationer: Hvor langt kan bilen køre på literen, hvad med sikkerheden? Er der ekstraudstyr osv., mens de tyske reklamer var meget mere livsstilsorienterede. De var bygget op om emner som 'succes', 'frihed' eller 'familien' og de tekniske egenskaber var skudt i baggrunden
http://bcom.au.dk/da/forskning/fagligeomraader/asbccc/omos/forskerportraetter/tyskereertillivsstilsreklamerdanskeretilteknik/
Gerne werden für die Vermarktung von deutscher Technik ja auch deutsche Claims genutzt. Das passt wohl zu dieser technischen Ausrichtung der Reklame.