Bolig i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
SonjaB
Neues Mitglied

Bolig i Berlin

Beitrag von SonjaB »

Her er endnu en af de der "jeg skal læse et semester ved Fu- berlin og ved ikke hvor jeg skal bo" mails :-)

jeg har hørt at de tilknyttede kollegier er usle og dyre i forhold til, hvad man betaler for en dele lejlighed/værelse etc. i Berlin.

Er der nogen der kender nogen der kender nogen i forbindelse med at leje et værelse fra feb - juli eller som vil dele en lejlighed med mig eller...?

Alle gode råd og tips og ideer modtages med åben sind, da jeg endnu ikke er helt ferm til dette.

Desuden har jeg hørt at de mest studenter/ungdomsvenlige steder at bo er Friedrichain, kreuzberg, Prenzlauer Berg, er dette sandt? og hvordan er det mht transport til og fra Freie U?
'
mvh Sonja
KL
Mitglied

Beitrag von KL »

Hej,

jeg har ingen ide om hvad et kollegiums vaerelse koster men vil ogsaa sige det er mere almindeligt at dele en lejlighed. Tror du vil betale omkring 250e - 350e for et OK vaerelse (25-30 m2).

Pröv et kigge paa http://www.wg-gesucht.de/

Friendrichhein og X-Berg er begge herlige steder at bo (Öst/Vest). Er selv i X-Berg nu som jeg synes er fint. Bergmann Str. er meget bekendt der. Simon dach er stedet hvor det sker i F.hein.

Er ganske nemt at komme til FU fra X-Berg da toget körer derud (kommer lidt an paa hvor det er da der er flere afdelinger. Fra F.hein er det ogsaa nemt hvis du er omkring Warshauer Str/brücke.

MVH K
Clemme
Mitglied

Beitrag von Clemme »

Hej

Har hørt samme rygte om de kollegier, man bliver tildelt gennem det internationale kontor el. Studentenwerk, så leder også efter Wg eller lejlighed for sommersemestret.

Fra Prenzlauer Berg og Friedrichshain tager det ca. 35-40 min til FU, alt efter om der er afdelingen ved Dahlem Dorf og Thielplatz eller afdelingen i Lankwitz du skal studere ved. Fra Kreuzberg nok lidt hurtigere.
Ellers så prøv BVGs "rejseplan" på www.fahrinfo-berlin.de
Silodansker4
Mitglied

Beitrag von Silodansker4 »

Det er for tiden intet problem at finde en lejlighed i Berlin. Efter genforeningen skulle der rigtig tjenes penge, så der blev der bygget ca. 10 millioner kvardratmeter boliger. Samtidig er meget af industrien vandret væk, så du finder let mere end 25.000 lejeboliger til gode priser. Se f.eks under http://www.immobilienscout24.de/marktplatz/yahoo/index.jsp?ftc=2011BUTde Når du har fundet noget, så husk at handle prisen endnu mere ned. Held og lykke. :D
rune
Neues Mitglied

Vil nogen med til Berlin i boligkøb-øjemed ?

Beitrag von rune »

Hej,
jeg kan se at der er en livlig diskussion igang vedr. boligkøb i Berlin. Jeg kan også se ud fra diskussionen at der ligesom jeg selv er flere som mangler informationer omkring den konkrete handel. Jeg står selv i den situation at jeg skal til Berlin og købe bolig nu, og vil høre om der er flere som har lyst til at tage med på en Berlin-tur således at vi kan supplere hinanden undervejs - det er lettere at være flere end at stå alene.
blauundgiftig
Neues Mitglied
Beitrag von blauundgiftig »

Der er også værelser under www.studenten-wg.de
Antworten