Au-pair i hamburg?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
YoGGi-Bear
Neues Mitglied

Au-pair i hamburg?

Beitrag von YoGGi-Bear »

Hej,

jeg afslutter snart gymnasium og har tænkt på at rejse til hamburg for at lære mere tysk. Jeg overvejer et ophold på min. 6 måneder i tyskland og i den anledning vil jeg høre, om I kender nogle billige sprogkurser eller Au-pair formidlingscentre i Hamburg? Eller et andet alternativ til at lære tysk?

Mvh

Jenny
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Jenny,

tidligere var det muligt at finde au- pair pladser med hjælp fra Den danske Sømandskirke i Hamborg. Måske kan de stadig hjælpe dig...

www.dankirke.de

Et muligt, vidst nok billigt, alternativ til at lære tysk er de såkaldte sprog- tandems. Jeg har ikke lige kunne finde noget på google, men ellers ville et kig forbi universitet ved Dammtor måske kunne hjælpe videre (studiet skandinavistik skal opsøges).

Håber jeg kunne hjælpe dig lidt....
YoGGi-Bear
Neues Mitglied

Beitrag von YoGGi-Bear »

Hej Henning

mange tak for linket! Jeg har mailet til dem, men i øjeblikket er der ingen familier der har henvendt sig som værts familie i Hamburg.

Men ellers har jeg snakket med min studievejleder, som har henvist mig til Højskolen Østersøen - så det har jeg lidt i tankerne nu ^^
Men ellers tak for din hjælp.

Mvh

Jenny
henningnielsen

Hej igen Jenny,

ang. Højskolen Østersøen i Aabenraa, så har de haft nogle kurser med jobgarantie for nogle år siden, hvis det ikke ligefrem var sidste år. Efter endt kursusforløb kunne man komme til at arbejde hos Dänisches Bettenlager et eller andet sted i Tyskland (Jysk sengetøjslager) eller Legoland i Bayern.

Fortsat held og lykke ønsker jeg dig... :D

P.S. Et andet tip er at kigge på: www.eures.dk og evt. indrykke en annonce i Flensborg Avis ( www.flensborg-avis.de ). Den læses også af tyskere og måske kan du der igennem finde noget.
YoGGi-Bear
Neues Mitglied

Beitrag von YoGGi-Bear »

Hej Henning,

jeg ønsker kun at blive bedre til tysk for at jeg videre kan studere på flensburg universitet - og ikke for at få arbejde i tyskland :mrgreen:

Men tak for de andre gode tips :wink:

mvh

Jenny
henningnielsen

Hej Jenny,

jeg har næsten lige sendt dig en PN ang. dit evt. studium.
Lena Andersen
Neues Mitglied
Re: Au-pair i hamburg?

Beitrag von Lena Andersen »

[quote="YoGGi-Bear"]Hej,

jeg afslutter snart gymnasium og har tænkt på at rejse til hamburg for at lære mere tysk. Jeg overvejer et ophold på min. 6 måneder i tyskland og i den anledning vil jeg høre, om I kender nogle billige sprogkurser eller Au-pair formidlingscentre i Hamburg? Eller et andet alternativ til at lære tysk?

Mvh

Jenny[/quote]

Hej Jenny
Jeg har lagt mærke til at Scandinavian Au Pair Center har en familie i Flensborg lige nu ! De har hjemmesiden www.aupaircenter.dk
Antworten