Dansk fjernsyn i Tyskland

Beiträge für beide Zielgruppen: Deutsch und dänisch.
Indlæg for begge målgrupper: Dansk og tysk
Antworten
Toppe
Neues Mitglied

Dansk fjernsyn i Tyskland

Beitrag von Toppe »

Jeg har boet i Tyskland siden 1968, men vil alligevel gerne se dansk fjernsyn. Det er heldigvis lykkes nu. Det er også lovligt nu.Det var det ikke tidligere, selvom man ville betale for det.
Jeg har en satellitskærm paa taget med Thor satellitten pos.1° vest, opsat af min radioforhandler her i Bodenheim. Jeg tog forbindelse med Canal Digital i Danmark, hvor jeg købte et kort til DR 1 og DR 2 og et CA modul til min satbox.Kortet koster 1650 kr/ 330 € (gebyr om året)og modulet 795 kr/ 105€. Det er ikke helt billigt, men jeg er alligevel glad, at det endelig lykkedes.hvis I ønsker flere informationer, giver jeg det gerne. Min e`mail adresse er:jytte.tamoschus@gmx.de.
hej fra Toppe
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Hej Toppe,

det er fint -- for danskere som bor i Tyskland. Men tyskerne kan desværre stadigvæk ikke købe et kort :( ... Se også [url=http://www.dk-forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=4541&highlight=satellit]denne tråd[/url].

-- Martin
Toppe
Neues Mitglied

Beitrag von Toppe »

Hej Martin,
jeg er også tysk statsborger, siden jeg blev gift i 1968.Canal Digital spurgte ikke mig, om jeg er dansk statsborger.
Hilsen Toppe
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Måske fordi du taler flydende dansk :)

-- Martin
Kaellepot
Mitglied

Beitrag von Kaellepot »

Men hvad gør man hvis man bor i et stort komlex med tusind
andre mennesker ?
Skal jeg har den stor satellit på altanen ??? :roll:
Toppe
Neues Mitglied

Beitrag von Toppe »

Hej Martin og Kaellepot

Ja, det er rigtigt, at jeg taler flydende dansk, men Martin,har du fået en afvisning på grund af din udtale :?:
Desværre er satellitskærmen noget stor. Der kan jeg ikke hjælpe, for jeg regner ikke med, man kan tage dansk fjernsyn ved kabel.

Toppe
matze

Beitrag von matze »

Hej !

Hvis parabol osv. ikke er muligt, men der en god internetforbindelse til rådighed findes der Internet-TV som en alternativ :

http://www.streamtv.dk/

Hilsen

Matze
Berndt

Beitrag von Berndt »

Ich bin kein rettender Engel, aber vielleicht wird folgendes einige von euch freuen:
Ab 1. April 2006 wird man das dänische Fernsehkanal DR2, das man ja heute u.a. analog über Satellit empfangen kann (wenn man eine Programmkarte besitzt), sowohl über Satellit als auch terrestrisch digital empfangen können.
Um niemanden im Stich zu lassen, hat man dafür gesorgt, daß man bis 1. Juli 2006 Zeit hat, einen digitalen Empfänger anzuschaffen (Set-Top-Box, nur mit Programmkarte).
Und jetzt kommt es: :arrow:
In diesen 15 Wochen werden alle Sprachinteressierten unter euch über Satellit (analog / 1 Gr. W / Frequenz: 11.432 vertikal), sämtliche Programme des Senders DR2 frei empfangen können.

Berndt.
runesfar

Beitrag von runesfar »

Berndt: Hvilken satellit er det?
Berndt

Beitrag von Berndt »

Hej, Runesfar,
Jeg har foretaget en større opdatering af et program og opdagede lige da jeg havde afsluttet seancen og skulle slukke for pc'en for at få 2. del af min nattesøvn, at der var en e-mail fra DK-Forum :!:

Jeg talte med Danmarks Radio for et par dage siden for at spørge om DR2's fremtid. Man fortalte, at signalet nu ville blive sendt digitalt, men at det indtil 1. juli vil foregå med assistance fra "Telenor" - ukodet / analogt af hensyn til de "langsomme" seere, som endnu ikke har en digital modtager.

Jeg ved desværre kun, at det er fra 1 gr. vest på den nævnte frekvens. Da jeg jo hele tiden har kunnet se programmet med mit programkort på den anførte position, har jeg ikke funderet over, om det måske er en "lånt" satellit på samme position.

Jeg håber, du kan finde signalet. Held og lykke med det :)

Berndt
Antworten