Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej alleseammen!
Efter nogle dejlige varme dage er vejret i dag ikke så godt!
Det regnede meget stærkt i morges.
Men jeg tror også foråret kommer nu straks!!!! Alle steder kan man se små blomster

Gabi
tuppi

Beitrag von tuppi »

Oh muldvarp,

hvor vil du kende fra alle disse fine blomster? Du er jo stadig i det underjordiske mørke ... stakkels dig! 8)
Men når vi mennesker ser disse blomster, så er der rigtig forår, tror det bare!!! :D

Hav en god aften!

Uta.
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

:D TaaaaK, tuppi - når du siger det på den måde, så vil jeg også tro på det.
Også tak til dig, Gabi, der er håb forud :idea: og et lys gået op for mig.

God aften til jer
muldvarp
P.S: Am Mittwoch kommt ein Techniker und schaut nach dem Geschirrspüler.
katti

Beitrag von katti »

Hej, i går var igen mit kursus. Vi har nu en deltager, den har ”gyldendals røde ordbog”. Mmmh, hvad en fantastik bog!!!
–Dieses mal- har vi ikke hjemmelektier og derfor vil jeg gerne igen –eine Knobelaufgabe- af muldvarpen. :D

God, det jeg vaskede mine vinduere kun ikke, det regner tit her.

Men tuppi,du bor jo( eller dog ?) i Dresden, har du allerede våde strømper? :wink:
Vi vil gerne i ferien til Markleeberg og Altenburg . Måske bruger vi der også gummiskoene.

Bagefter kommer en veninde og vi spiser sammen morgenmad.
katti
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

@Katti: hier deine Denksportaufgabe wie gewünscht
nu skal jeg give den en spand kul: selvom det der varmere nu, er det måske bedst at holde sandblæseren indendøre et stykke tid...

Håber ikke at tuppi måtte evakueres :? Det er bare forfærdelig at de skal have højvandskatastrofe igen.
:shock: :? :shock:

@Hej Gabi: regner det stædigvæk hos jer?

Weekendhilsener til jer alle sammen
muldvarpen
tuppi

Beitrag von tuppi »

Hej allesammen,

i dag gik jeg en vandretur, men ikke langs med Elben. Det er ikke muligt for tiden :| Floden er nu flere hundrede meter bred på enkelte steder. Der er mange mennesker, der har store problemer med vandet igen. Men jeg bor heldigvis næsten 1 km langt fra Elben.

@ katti: Ja, Gyldendals Røde Ordbøger er gode. De er også min "visdomskilde". :D

@ muldvarpen: Her kommer noget nyt om foråret: Jeg opdagede også forsytia og pilerakle på min vandring i dag.

God nat siger Uta.
katti

Beitrag von katti »

Hej!
Tak muldvarp :D jeg overlever(überlege) nu!

Men, er det rigtigt, det "gummiskoe"-Turnschuh betydder og gummistøvle er de gummistiefel? :oops:

katti
tuppi

Beitrag von tuppi »

Hej katti,

det er da fint at du overlever, men jeg er sikker på, du mener overveje eller tænke sig om. :wink:

Lørdagaftenhilsen fra Dresden, hvor der staples mange sandsække op stadigvæk.

Uta.
katti

Beitrag von katti »

Hej tuppi, hihi, tak, nu kigger jeg allerede i min ordbog og nu så hvad.
Men måske er det meget farligt, gådet (das Rätsel) af muldvarpen at løse. :mrgreen:

...altid en sandsæk under føddrene
katti
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Nein...nein...nein
Mache doch keine gefährlichen Experimente mit Katti. Wo denkt ihr hin? *ts,ts*
Min sandblæser har 4 ben og en hale og elsker FROLIC
Men Katti dog, er det ikke besværlig at have sandsække under fødderne?
God søndag
ønskes du af ANDREA
:wink:
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God morgen!

Himlen er grå, men i går kørte vi til vores campingplads. Vi rivede løv og plantede kodrivere. Nu ser det rigtig ud som forår!!!!! Eftermiddags regnede meget stæarkt igen, også med hagl!

Når vi flytter i september eller oktober har vi en have foran huset. Så kan man nyde årstiderne endnu mere end nu.

Dresden så jeg i fjernsynet - gaden vi gik sidste år var oversvømmed (Brühlsche Terasser hedder den - tror jeg).

Nogen af jer, der har høfeber? Jeg mærker det nu...

Hilsen fra Gabi
tuppi

Beitrag von tuppi »

God morgen allesammen,

her skinner solen og der driver fine store skyer på himlen. Det er rigtig fint forårsvejr jeg vil nyde ved en lille cykeltur. Ved denne lejlighed skal jeg kigge på Elben ...

Gabi, den gade du mener hedder Terrassenufer (lige nedenfor Brühlsche Terrasse) og den er under vandet hvert forår når Elben skvulper over. Men det vi oplever for tiden, er lidt for meget. :wink:

Søndagshilsen fra Uta (ikke ramt af høfeber).
katti

Beitrag von katti »

Hej Andrea, du står men tidlig op"Verfasst am: 02.04.2006, 02:13 " :shock: :wink:

måske er die Lösung, den her:
Sandblæseren er så en store hund, det man den nu –noch drinne lässt- fordi det nogle gange i forår er mange kold og han kan os godt varmen. :mrgreen:

Eller sandblæseren er en lille lille hund, den –im Frühlinssturm davongepustet werden würde, og derfor lässt man ham(?)
drinnen. :mrgreen:

I dag har vi første solblomster(sonnenblumen) sået(gesät ikke gesehen :wink: ), men de voksen først i vores lejlighed.

god aften allesammen
katti
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Ah jau - Terassenufer!!!

Vi sejlede fra Bad Schandau til Dresden med en hjuldamper. Det var en dejlig oplevelse.
Vi kiggede kun kort tid omkring i Dresden fordi vi skulle nå toget hjem til Bad Schandau.

Har du virkelig sol der? Her er det ikke koldt men regnvejr!!!!

Gabi
tuppi

Beitrag von tuppi »

Ja, Gabi, vi havde flot solskinsvejr hele dagen. Faktisk hvert andet menneske på gaden havde en is i hånden. :D

Damperne sejler ikke i øjeblikket, men på de mange kunstige søer i kvartererne ser man folk der sidder i kanoer ...

Hav en god aften - Uta.
Antworten