Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

God dag alle sammen,
ja, ja, kære Katti, ganske rigtig: sandblæseren er min dejlige dværggravhund. Sikken fint sprog det danske er... råder over et slangord kun for gravhunde... :D
Og så kan jeg opklare at jeg ikke plejer at stå op kl. 2:13 en søndag morgen - :roll: man er vågn i de små nattetimer når man har teenager der er til halbal... Bare vent, turen kommer også til dig en dag.
Skønt at høre fra jeres forskellige forårsoplevelser. Lidt hagl skal der jo være. I dag er himlen også grå, meeeen: det er forår! Her er det første lam født. Jippi og foran huset så jeg krokusserne i forbifarten.
Ha' en dejlig forårsdag
Hilsen Andrea
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Oh en lille påske-lam - søøøøøød!!!!
Jeg så også krokusser.

Og har I allerede set påskeharen? Jeg så 4!!! De bor i min brors have og er husdyrene af sine børn...men de laver kun meget små sorte ægg, ikke i andre farver...

Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:Og har I allerede set påskeharen? Jeg så 4!!! i
Super duber Gabi. Hvor er det altså dejligt at i alle er med til at opmuntre hinanden. Vi når det! Forårsfornemmelser, uha - skøøøøøønt
Lige som dig, Gabi har jeg set påskeharen i dobbeltudgave i dag. Fik brev & billeder fra mine niecer ved Bodensøen...

Rigtig god og dejlig forårsaften til alle fra
muldvarpen
katti

Beitrag von katti »

Hej muldvarp, du har en DACKEL :D
Sandblæææsseer nej, søg man på nettet over den får man bare ellers anders. 8)
Er din hund en ruhåret eller langhåret Dværggravhund og hvad hedder den??

Halbal –betyder bestemt ”Halligalli” ?Jaja, der har jeg endnu (noch) en stykke tid.

Vi har ikke påske lam eller harer, men i går besøgte os en lille brevedue (brieftaube). Den kom –durch- vores altandør i lejligheden. Derefter bragte den til –einen Züchter-. Duen kom fra Rostock....hat sich wohl verflogen :wink:

jeg ønsker jer en fint tirsdag formiddag
katti
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

katti hat geschrieben:Er din hund en ruhåret eller langhåret Dværggravhund og hvad hedder den??katti
Langhåret, forkælet, til tider bare dum, men underholdende... og fars lille pige, hi, hi
Katti, halbal ist einfach baltanzveranstaltung hal in der Halle
8) Deine Erklärung ist aber auch zutreffend, damit wären die Jungs & Mädels sicher prima einverstanden 8)
Fortsæt god læselyst und Spass beim Dänischlernen
muldvarpen
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Haaallooo,

ich bin's der (langsam auffassende) Maulwurf. Könnte mir bitte jmd. verlinken, wo ihr schon mal darüber geschrieben habt, wie man Bilder hier reinstellt. Kann's einfach nicht mehr finden.
Zur Belohnung gibt's dann ein Bild vom SANDBLÆSER...

@Katti: Har du mange lektier for?

Grüsse
muldvarpen
katti

Beitrag von katti »

Ja hej muldvarp, :D jeg har jo først i morgen mit kursus.
Og ved "verlinken" kan jeg heller ikke hjælpe.
Måske kommer en anden forbi her? Jeg vil jo så gerne besigtiger fars lille pige :mrgreen:
katti
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej der!

Mit den Fotos habe ich auch keine Ahnung...

2 dage arbejde - og så 2 uger ferie!!!!! Hurra!!!

Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:og så 2 uger ferie!!!!! Hurra!!!
kun en arbejdsdag tilbage, så har du ferie Gabi :wink:

Muntre hilsener
muldvarpen
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

dumdidumdidum - det er rigtig!!!!

Men før vi tager til campingpladsen kan vi lidt renovere i vores ny lejlighed - Tapete abfetzen...

Jeg er meget spænt: Når vi kommer til vores ny lejlighed, igger vi også igen i "vores" have. Måske er der mere blomster end den sidste gang

Gabi
katti

Beitrag von katti »

Hej!
Min mand har i dag sin første feriedag og i morgen har vores børne også ferie!!juchhu, og så kører vi på sondag til ” fugleinfluenza-Hochwasser-Region” hihih.

Muldvarp: Tak for dine mail. Den lille sandblæser er meget sød og sieht så brav aus. :D
Og her hos vores familie, kan ingen sejle. Min mand vil det gerne lære. Men derfor var de sidste år ikke tiden. Nu begynner han først igen at fiske. Det er sin gammel hobby.

Gabi: Hvorfor flytter I? Er den nye lejlighed større eller lys-ere (?)-heller- ellers anders?En have... 8)
Ikke , det vi her i forum ved siden af muldvarpen også endnu har stå en regnorm :mrgreen:

Hejhej
katti
Danebod

Beitrag von Danebod »

@Gabi Telesch

Du skrev den 2.4.:
(...) Vi rivede løv (...)
Jeg tror, korrekt er vi rev løv

@katti

Sonnenblumen hedder solsikker på dansk.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej Danebod!

Tak for hjælp!! rev... i orden! Men løv er alligevel væk nu :D

@ katti:
Ja, der har du ret i: vores ny lejlighed er stører. Vi bor her i en lejlighed med 2 værelser midt i byen i et hus med 12 partier. Her flytter mennesker ind og ud igen og det er mest ret uroligt. Så kiggede vi i ro til en ny lejlighed - og nu fandt vi d e n lejlighedfor os - der er merre plads, en have med 2 terasser (eine überdachte und eine "Mit-Ohne-Dach"), foran soveværelse er en Wintergarten. Og Dirk og jeg kan have hvert et værelse for sig selv!!!! Lejligheden er i et 2-familier-hus, men vi har den næsten for os alene. Nede i lejligheden kommer en second-hand-butik... lejerens datter bliver arbejdløs og vil prøve at tjene penge med en lille butik.
Når vi kommer hjem efter arbejde, lukker butikken snart.
Jeg glæder mig sååååååå meget - men det er så langt til september....
Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:"Mit-Ohne-Dach"
Hej alle sammen
Hej, hej Gabi,

du er balsam for min sjæl. Mit-Ohne-Dach, det har jeg ikke hørt længe... Da wir an Ostern nun doch nicht nach D fahren, hast du hiermit meine Sehnsucht gepflegt. Og så synes jeg jo, at din måde at takle tingene på er fantastisk. Kun 15 gange rengøring osv., var det ikke sådan det var? Og så læser jeg at i allerede har kløvet brænde. Sapperlot (det er ikke dansk! Det er et af de få tyske ord som ligger i min dybeste underbevidsthed.) Så, på godt dansk, jeg er mægtig imponeret.
Hvor mon Katti bliver af? Håber hun klarede højvandet.
Her en lille smule rettelser: Tak for hjælpen... men løvet...for det meste(meistens, meinst du doch, oder)vi kiggede efter en ny lejlighed...der er mere plads...Wintergarten=udestueNede i lejligheden - mener du på stueplan/i stueetagen
Det var hvad jeg umiddelbart fald over. Håber du bliver glæde.Jeg forstår godt at i ser glædelig frem til flytningen.
For i dag
hjertelige hilsener
fra muldvarpen :wink:
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej muldvarp!
Vi var igen i vores ny lejlighed.
Wintergarten er udestue - aha!
Nede i lejligheden - damit meinte ich "unten die Wohnung", die zu einem Lädchen umgebaut wird. Sieht toll aus - die Balken sind freigelegt, så kunne man sætte små ting på dem!
Ja, vi har brænde men slet ikke nogen oven (noch nicht!)

Katti - hvor er du??????

Hilsen fra Gabi
Antworten