Sprachübung - sprogtræning II
Puha - det var en dag!!!!
Vi var nogle timer i vores ny lejlighed og arbejdede der. Vores lejrer (?Vermieter?) er meget pænt - hvor kan man ellers arbejde og renovere lejligheden, når man flytter i september (måske august)? Så har vi rigtid god tid at lave forskellige arbejder.
Vores vaskemaskine er i stykker!!!! Men i morgen kommer en ny... vi har ja sååååååå mange penge!
Katti er bestemt på påskeferie.
Nu vil jeg slappe lidt af. I morgen tager vi igen til lejligheden og på torsdag tager vi virkelig endelig til vores campingplads!
Hilsen fra Gabi
Vi var nogle timer i vores ny lejlighed og arbejdede der. Vores lejrer (?Vermieter?) er meget pænt - hvor kan man ellers arbejde og renovere lejligheden, når man flytter i september (måske august)? Så har vi rigtid god tid at lave forskellige arbejder.
Vores vaskemaskine er i stykker!!!! Men i morgen kommer en ny... vi har ja sååååååå mange penge!
Katti er bestemt på påskeferie.
Nu vil jeg slappe lidt af. I morgen tager vi igen til lejligheden og på torsdag tager vi virkelig endelig til vores campingplads!
Hilsen fra Gabi
@Gabi
Vi var i vores ny lejlighed i nogle timer og arbejdede der. (Wortstellung! Zeitangaben gehören immer ganz an den Anfang oder ans Ende eines Satzes / Nebensatzes.)
Vores udlejer er meget pænt - hvor kan man ellers arbejde og renovere lejligheden, når man flytter ind i september (måske august)? Så har vi rigtid god tid til at lave forskelligt arbejde.
Vores vaskemaskine er gået i stykker!!!!
I morgen tager vi igen til lejligheden og på torsdag tager vi virkelig til vores campingplads omsider! (Omsider passt hier besser für "endlich").
Vi var i vores ny lejlighed i nogle timer og arbejdede der. (Wortstellung! Zeitangaben gehören immer ganz an den Anfang oder ans Ende eines Satzes / Nebensatzes.)
Vores udlejer er meget pænt - hvor kan man ellers arbejde og renovere lejligheden, når man flytter ind i september (måske august)? Så har vi rigtid god tid til at lave forskelligt arbejde.
Vores vaskemaskine er gået i stykker!!!!
I morgen tager vi igen til lejligheden og på torsdag tager vi virkelig til vores campingplads omsider! (Omsider passt hier besser für "endlich").
Hej alle sammen, ja ja, vi var på ferie, men til påske er vi igen her.
Højvandet så vi kun på motorvejet en stykke tid på venstre og højre hånd.
Men vi besøgte borge og det var meget spænt.
Nu pudsede vi lidt og børne malede af æg (malten an) og så kan komme påske.
muldvarp:
”sapperlot” det kænder jeg fra ”Das Katzenhaus” .
Gabi, måske flytter du også allerede i Juli....
Har man i Danemark også ”Hummeln im Hintern”, hvis man er uroligt?
Bruger I derefter noget (noch) vores campingplads?
Hej Danebod, tak for hjælp...solsikker.. Nu ved jeg det. Hvad betyder ”Weidenkätzchen” på dansk. De så vi mange på ferie. Her sover forår stadigvæk lidt over sig (hier ist der Frühling immer noch etwas verschlafen, wollte ich so sinngemäß damit sagen
)
hej hej
katja

Højvandet så vi kun på motorvejet en stykke tid på venstre og højre hånd.
Men vi besøgte borge og det var meget spænt.
Nu pudsede vi lidt og børne malede af æg (malten an) og så kan komme påske.
muldvarp:
”sapperlot” det kænder jeg fra ”Das Katzenhaus” .

Har man i Danemark også ”Hummeln im Hintern”, hvis man er uroligt?
Bruger I derefter noget (noch) vores campingplads?
Hej Danebod, tak for hjælp...solsikker.. Nu ved jeg det. Hvad betyder ”Weidenkätzchen” på dansk. De så vi mange på ferie. Her sover forår stadigvæk lidt over sig (hier ist der Frühling immer noch etwas verschlafen, wollte ich so sinngemäß damit sagen

hej hej
katja
@Katti
Hej alle sammen, ja ja, vi var på ferie, men til påske er vi her igen (Wortstellung!)
Højvandet så vi kun på motorvejen mod venstre og højre i et stykke tid.
Men vi besøgte borge og det var meget spændende.
Nu pudsede vi lidt og børne malede æg (malten an) og så kan påsken komme.
muldvarp:
"sapperlot" det kender jeg fra "Das Katzenhaus" .
Har man i Danemark også "Hummeln im Hintern", hvis man er uroligt?
Nej, man har ikke "humlebier i numsen", men ild i røven eller kviksølv i kroppen.
Bruger I derefter stadig (noch) vores campingplads?
"Weidenkätzchen" er gæslinger på dansk.
Dem så vi mange af i ferien. Her sover foråret stadigvæk lidt over sig (hier ist der Frühling immer noch etwas verschlafen, wollte ich so sinngemäß damit sagen )
Her lader foråret stadig vente på sig ist besser.
Hej alle sammen, ja ja, vi var på ferie, men til påske er vi her igen (Wortstellung!)
Højvandet så vi kun på motorvejen mod venstre og højre i et stykke tid.
Men vi besøgte borge og det var meget spændende.
Nu pudsede vi lidt og børne malede æg (malten an) og så kan påsken komme.
muldvarp:
"sapperlot" det kender jeg fra "Das Katzenhaus" .
Har man i Danemark også "Hummeln im Hintern", hvis man er uroligt?
Nej, man har ikke "humlebier i numsen", men ild i røven eller kviksølv i kroppen.
Bruger I derefter stadig (noch) vores campingplads?
"Weidenkätzchen" er gæslinger på dansk.
Dem så vi mange af i ferien. Her sover foråret stadigvæk lidt over sig (hier ist der Frühling immer noch etwas verschlafen, wollte ich so sinngemäß damit sagen )
Her lader foråret stadig vente på sig ist besser.
Hej alle sammen,
Nu vil jeg gøre det, mens der er mulighed for at komme til computeren:
God Påske til jer alle sammen. Skal til at male påskeæg og forberede maden til på søndag/mandag. Men det er også skønt at have nogle fridage til at lave niks.
@katti: Dejligt at du er tilbage. Mens du var på ferie skulle jeg se tegnefilm med ungerne. Men det gik jo galt, man falder så let i søvn. (hi hi) Heldigvis vågnede jeg ved hvor i filmen blev sagt Pasta la pizza, baby
Så, det var endnu en historie som bidrager til at jeg foretrækker at gå under jorden.
@Gabi: God bedring med forkølelsen, bliv snart rask igen.
Påskehilsener
fra muldvarpen
Nu vil jeg gøre det, mens der er mulighed for at komme til computeren:
God Påske til jer alle sammen. Skal til at male påskeæg og forberede maden til på søndag/mandag. Men det er også skønt at have nogle fridage til at lave niks.
@katti: Dejligt at du er tilbage. Mens du var på ferie skulle jeg se tegnefilm med ungerne. Men det gik jo galt, man falder så let i søvn. (hi hi) Heldigvis vågnede jeg ved hvor i filmen blev sagt Pasta la pizza, baby
Så, det var endnu en historie som bidrager til at jeg foretrækker at gå under jorden.
@Gabi: God bedring med forkølelsen, bliv snart rask igen.
Påskehilsener
fra muldvarpen

Hej muldvarp, du solltest einen Trickfilm schauen mit den Kleinen und bist dabei eingeschlafen???
Hvilken filmen så du?
Hos os i biografen kommer „ Mord im Pfarrhaus“ nu. Den er sjovt!
I dag var vi på stranden og solen smilede fra himmelen. Men den se du jo under jorden aldrig, stakkels muldvarpen....
I tiden (zur Zeit) står her mange mennesker på ”Rügendamm” og fisker sild. Min mand og min søn prøvede det også allerede, men der var sild ”nicht beißfreudig”.
Danebod: Mange tak for rettelse, ”ild i røven” ...Det fandt jeg endog (sogar) i min ordbog.
Gabi: Ja, nogle gange tænker vi også...så et lidt hus (eller campingvogn) på stranden , være (wäre) fint... Men vi kan jo god køre til stranden altid.
Mange, mange påskehilser fra
katti
Hvilken filmen så du?

Hos os i biografen kommer „ Mord im Pfarrhaus“ nu. Den er sjovt!
I dag var vi på stranden og solen smilede fra himmelen. Men den se du jo under jorden aldrig, stakkels muldvarpen....

I tiden (zur Zeit) står her mange mennesker på ”Rügendamm” og fisker sild. Min mand og min søn prøvede det også allerede, men der var sild ”nicht beißfreudig”.
Danebod: Mange tak for rettelse, ”ild i røven” ...Det fandt jeg endog (sogar) i min ordbog.

Gabi: Ja, nogle gange tænker vi også...så et lidt hus (eller campingvogn) på stranden , være (wäre) fint... Men vi kan jo god køre til stranden altid.
Mange, mange påskehilser fra
katti
Hej Gabi, påsken er forbi...Schade...
Vejren var her så ”durchwachsen”. Og sååå varm er den heller ikke...
MEN om 8 uger!!!! sejler vi på Bornholm....Jeg glader mig.
Denne gang (dieses Mal) køber jeg flere sorte GaJol.
Sidste gang var dem meget at hurtig (hedder bestemt ellers anders...skal hedde: Viel zu schnell
) –alle-.
katti
Vejren var her så ”durchwachsen”. Og sååå varm er den heller ikke...
MEN om 8 uger!!!! sejler vi på Bornholm....Jeg glader mig.

katti
Hej Gabi, påsken er forbi...Synd!
Vejret var her så omskiftelig.
Og sååå varm er det heller ikke...
MEN om 8 uger!!!! sejler vi på Bornholm (entweder nach Bornholm: til Bornholm, oder bei Bornholm: ved Bornholm, omkring Bornholm, aber kaum auf Bornholm: på Bornholm...)....Jeg glader mig. Denne gang (dieses Mal) køber jeg flere sorte GaJol. Sidste gang var de sluppet op alt for hurtig.
Vejret var her så omskiftelig.
Og sååå varm er det heller ikke...
MEN om 8 uger!!!! sejler vi på Bornholm (entweder nach Bornholm: til Bornholm, oder bei Bornholm: ved Bornholm, omkring Bornholm, aber kaum auf Bornholm: på Bornholm...)....Jeg glader mig. Denne gang (dieses Mal) køber jeg flere sorte GaJol. Sidste gang var de sluppet op alt for hurtig.
Hej Danebod!!!
Warum heißt es nun wieder "så varm er det heller ikker"? Ich hätte jetzt gedacht "så varm[/b]t".... ob ich das jemals kapiere....
Men måske sejler katti til Bornholm og der sejler hun også - dann segelt/fährt sie til Bornholm, um på Bonrholm zu segeln... (Nein eher unwahrscheinlich...
)
Men kunne være, vel?
Katti, 8 uger.... det er næsten vores "ventetid" til Danmark!!!!
Hvad er sorte GaJol??? Jeg køber for det mest peberbolsjer - njam njam!
Næste uge skal jeg til arbejde igen.... jeg har sååååå meget lyst til det...
Hilsen fra Gabi
Warum heißt es nun wieder "så varm er det heller ikker"? Ich hätte jetzt gedacht "så varm[/b]t".... ob ich das jemals kapiere....
Men måske sejler katti til Bornholm og der sejler hun også - dann segelt/fährt sie til Bornholm, um på Bonrholm zu segeln... (Nein eher unwahrscheinlich...

Men kunne være, vel?
Katti, 8 uger.... det er næsten vores "ventetid" til Danmark!!!!
Hvad er sorte GaJol??? Jeg køber for det mest peberbolsjer - njam njam!
Næste uge skal jeg til arbejde igen.... jeg har sååååå meget lyst til det...
Hilsen fra Gabi
Hej katti,
her kommer små forbedringer:
Hvilken filmen så du?
Den er sjovt! > Den (film) er sjov_. Eller: Det er sjovt.
... og solen smilede fra himmelen.
Men den se > ser du jo under jorden aldrig, stakkels muldvarpen ...
I > for tiden (zur Zeit) ...
Mange tak for rettelse > rettelsen ...
... et lidt > lille hus på stranden , ville være (wäre) fint ...
Men vi kan jo god > godt køre til stranden altid > bedre: til enhver tid.
Jeg glader > glæder mig til det.
Resten blev jo allerede rettet af Danebod.
Hilsen – Uta.
her kommer små forbedringer:
Hvilken filmen så du?
Den er sjovt! > Den (film) er sjov_. Eller: Det er sjovt.
... og solen smilede fra himmelen.
Men den se > ser du jo under jorden aldrig, stakkels muldvarpen ...
I > for tiden (zur Zeit) ...
Mange tak for rettelse > rettelsen ...
... et lidt > lille hus på stranden , ville være (wäre) fint ...
Men vi kan jo god > godt køre til stranden altid > bedre: til enhver tid.
Jeg glader > glæder mig til det.
Resten blev jo allerede rettet af Danebod.

Hilsen – Uta.