Erfaringer med Lejlighed i flensburg
Erfaringer med Lejlighed i flensburg
Hej allesammen.
Så har jeg bestemt mig og vil gerne flytte til flensburg i juni måned. Så jeg søger en lejlighed/værelse til max 280 euro gesamtmite, og helst billigere dvs. ingen krav til størrelse, hvis der er nogen af jer som kender nogen som kender nogen, eller har set en annonce så skriv en PM til mig. Og hvis der en nogen som kan skaffe en billig en og gerne have provision kan vi også finde ud af det.
Men det jeg ville spørge om er kender i til FAB og GEWOBA NORD? er de til at stole på?
Skal jeg have en tysk konto før jeg kan leje en lejlighed?
Og er det nok med pas at åbne en konto?
mvh
Michael B.
P.S. håber i har tid til at hjælpe
Så har jeg bestemt mig og vil gerne flytte til flensburg i juni måned. Så jeg søger en lejlighed/værelse til max 280 euro gesamtmite, og helst billigere dvs. ingen krav til størrelse, hvis der er nogen af jer som kender nogen som kender nogen, eller har set en annonce så skriv en PM til mig. Og hvis der en nogen som kan skaffe en billig en og gerne have provision kan vi også finde ud af det.
Men det jeg ville spørge om er kender i til FAB og GEWOBA NORD? er de til at stole på?
Skal jeg have en tysk konto før jeg kan leje en lejlighed?
Og er det nok med pas at åbne en konto?
mvh
Michael B.
P.S. håber i har tid til at hjælpe
Re: Erfaringer med Lejlighed i flensburg
Nogle gode tips findes i folderen på www.slesvig.de .
vh
David
vh
David
Re: Erfaringer med Lejlighed i flensburg
Se også www.dansk-i-sydslesvig.de, der er der en knap til "Ny i regionen".
-
- Mitglied
du kan med 100% sikkerhed stole på FAB og GEWOBA NORD. det er to store og seriøse selskaber og jeg må vide det, min mor arbejder i GEWOBA
men du skal købe såkaldte andele, så jeg tror det er bedst du enten finder en privat udlejer eller du kan måske også kigge på www.densch-schmidt.de. jeg havde min lejlighed fra dem da jeg boede i flensborg...
håber jeg kunne hjælpe lidt

håber jeg kunne hjælpe lidt

AT REJSE ER AT LEVE! OG LIVET ER ET EVENTYR....
H.C. Andersen
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/da/8/89/Sydslesvigskflag.gif[/img] sydslesvig løverne brøler igen
H.C. Andersen
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/da/8/89/Sydslesvigskflag.gif[/img] sydslesvig løverne brøler igen

Tak for hjælpen
Hej allesammen, tak for hjælpen.
Kørte over til FAB sidste uge og så på en lejlighed med det samme. Og den passede mig fint. Kontrakterne er underskrevet og det har kostet 670 euro i andele. Så det er lige til at overkomme.
Nu skal jeg igang med alt det andet.
Lejlighed er 30 kvm + bad og køkken så ca. 40 kvm til 1640 danske kroner inkl warmmiete.
mvh
Michael
Kørte over til FAB sidste uge og så på en lejlighed med det samme. Og den passede mig fint. Kontrakterne er underskrevet og det har kostet 670 euro i andele. Så det er lige til at overkomme.
Nu skal jeg igang med alt det andet.
Lejlighed er 30 kvm + bad og køkken så ca. 40 kvm til 1640 danske kroner inkl warmmiete.
mvh
Michael
Og så vedr. konto
Nu skal jeg finde ud af om jeg kan melde mig ind i einwohnermeldamt inden jeg flytter ind i lejlighed.. Nogen ide om det?