Kirsten Nu ved jeg ikke hvor jeg har skrevet mit dansk er perfekt ? Men enlig er det jo total underordnet, kernen i mit indlæg var sådan set at ligge mere vægt på dansk og engelsk lige fra folkeskolen, og så dem som elsker sprog, har så mulighed for at vælge endu et sprog, feks tysk.
Jeg udtaler mig også omkring madvare, feks kan jeg ikke lide spegepølse, men jeg ved intet om madvare, ved bare jeg ikke kan lide det. Eller jeg kan også godt lide biler, og syntes feks en Suzuki er en skod bil, men jeg er med garanti ikke den bedste bilist i verden, men derfor udtaler jeg mig aligevel, og jeg har bestemt intet teknisk forstand på biler, men aligevel udtaler jeg mig.
Jeg kan ikke helt finde ud af hvor du vil hen med dit indlæg.
Det klart havde jeg skrevet, de unge er total skod til sprog, de kan intet finde ud af, det var ikke som da jeg gik i skole, hvor 13 tallerne i dansk blev revet hjem fra en side af, så det kart så havde jeg nok haft et problem når jeg nu ikke skriver halv dårligt i et ord.
Så dit indlæg er da total hen i vejret, jeg vil tro, du blev lidt sur over mine udtalelser omkring det tysk sprog, og skulle lige markere dig som Dronningen af det danske sprog, det enlig cool nok med mig, jeg kan bare intet bruge det til.
Det jeg mente med verdenssprog, ogdet vil man også kunne læse hvis man gad ud af mit indlæg og det er udtalelser som er baseret på egne erfaringer og ikke opslag eller en doktor grad i verdenssprog er følgende:
Jeg mener af alle tyskere kan begå sig på engelsk, og før den skarpe Kirsten kommer frem med hendes ligegydige indlæg, så ja, jeg ved godt at alle ikke kan begå sig på engelsk, ligesom ikke alle danskere ikke kan.
Der med sagt vil jeg mene at det tysk sprog er lige godt i forhold til en sprog som engelsk.
Derimod vil jeg mene man i lang større grad kan komme ud for at snakke med en spansk, fransk, kinesisk eller ligende, som ikke kan andet end deres modersmål. Det vil sige ikke nok med at langt flere har sådan sprog som modersmål, men også at du i langt højere grad, vil kunne komme ud for at skulle snakke sådan et sprog, for de kan ikke andet.
Så kan i jo se om i kan slå det op på nettet