Forsikring af bil på grænsenummerplade

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
amadeus
Neues Mitglied

Forsikring af bil på grænsenummerplade

Beitrag von amadeus »

I min langtidsplanlægning af flytning til Tyskland, søger jeg information om danske forsikringsagenturer, der tegner gunstige korttidsforsikringer for biler på grænseplader.

På forhånd tak
Thomas Holst
Mitglied

Beitrag von Thomas Holst »

Hej!

jeg er ikke helt klar over hvad du har brug for eller vil have? Bor du i danmark og vil have din bil med til tyskland?

Hilsen
Thomas
amadeus
Neues Mitglied

Beitrag von amadeus »

[quote="Thomas Holst"]Hej!

jeg er ikke helt klar over hvad du har brug for eller vil have? Bor du i danmark og vil have din bil med til tyskland?

Hilsen
Thomas[/quote]

Jeg påtænker at købe ny dansk bil på grænseplader, som så tages til Tyskland, hvor der betales moms og efterfølgende omregistrering til tyske nummer. I den tid, hvor bilen kører på grænseplader, skal den have en dansk forsikring. Gængse selskaber som TRYG ol er meget dyre, men der findes formentlig stadig forsikringsagenturer, som kan tegne gennem tysk selskab til rimelige konditioner. Det drejer sig i praksis om 14 dage, men er nok minimum for en måned.
Thomas Holst
Mitglied

Beitrag von Thomas Holst »

Sorry... det kan jeg ikke rigtig hjælpe dig med!?

...men held og lykke!

Thomas
Canarche
Mitglied

Bil på hovedet

Beitrag von Canarche »

Hej Amadeus

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare køber en tysk bil med det samme ?
Hvis det bare drejer sig om 14 dage så har du vel en tysk adresse, også kan du jo købe en tysk bil som du uden alt det der grænsebøvl må kører 3 måneder i i Danmark.

Mfg
Canarche
Antworten