Sprachübung - sprogtræning II
@Nicola
]Hvad hedder de ting i stuen som du også kan have ild i, men de er ikke åbne? Brændeovn???
Måske mener Du kakkelovn? Kachelofen? Brændeovn = Brennofen
@Katti
Selvom man måske ikke kan mærke det , det hjælper mig meget at I retter altid!!!
Nicola, hihi, ja jeg så denne reklame også. ”mission muldvarp del 2”, nu ny i hvert syttende æg.
I går var mit kursus. Det er altid alt for kort. Og det er svært for mig, pludselig at skulle tænke på dansk i halvanden timer....og derefter er alt forbi. Jeg kan så godt lide at høre det , at min lærer taler dansk. Der kan jeg også sige : ” Vær du så venlig at tale lidt langsommere!”engang imellem eller ”Hvad siger du?”
Når jeg lytter til P3, taler de så hurtig....
Hav en dejlig morgen allesammen. Jeg drikker nu en kop kaffe.
]Hvad hedder de ting i stuen som du også kan have ild i, men de er ikke åbne? Brændeovn???
Måske mener Du kakkelovn? Kachelofen? Brændeovn = Brennofen
@Katti
Selvom man måske ikke kan mærke det , det hjælper mig meget at I retter altid!!!
Nicola, hihi, ja jeg så denne reklame også. ”mission muldvarp del 2”, nu ny i hvert syttende æg.
I går var mit kursus. Det er altid alt for kort. Og det er svært for mig, pludselig at skulle tænke på dansk i halvanden timer....og derefter er alt forbi. Jeg kan så godt lide at høre det , at min lærer taler dansk. Der kan jeg også sige : ” Vær du så venlig at tale lidt langsommere!”engang imellem eller ”Hvad siger du?”
Når jeg lytter til P3, taler de så hurtig....
Hav en dejlig morgen allesammen. Jeg drikker nu en kop kaffe.
-
- Mitglied
@ Danebod: mange tak for rettelsen, igen og igen
.
Jeg mener en ovn som [url=http://www.morsoe.com/dansk/images/1410_product.jpg]den her[/url].
Den har ingen kakler, måske er den kun en ovn
?
@katti: Vores kursus starter 04.09., vi er kun seks personer plus vores lærer, det er altid meget sjovt
.
Vi er færdig med bogen "Dänisch Neu" fra Annegret Jöhnk og jeg er nysgerrig hvad vi skal arbejde med i fremtiden.
Med hvilken bog arbeijde I?
Jeg skal ha´ en stor kop kaffe nu.
God weekenden til I alle!
Nicola

Jeg mener en ovn som [url=http://www.morsoe.com/dansk/images/1410_product.jpg]den her[/url].
Den har ingen kakler, måske er den kun en ovn

@katti: Vores kursus starter 04.09., vi er kun seks personer plus vores lærer, det er altid meget sjovt

Vi er færdig med bogen "Dänisch Neu" fra Annegret Jöhnk og jeg er nysgerrig hvad vi skal arbejde med i fremtiden.
Med hvilken bog arbeijde I?
Jeg skal ha´ en stor kop kaffe nu.
God weekenden til I alle!
Nicola

Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
”mission muldvarp del 2”
Hej alle
Så, så ... ”mission muldvarp del 2” ... gemmer sig i hver 7. æg
Habe ich das nun richtig verstanden?
Jeg findes ikke i virkligheden som muldvarp. Så jeg behøver ikke at gemme mig i æggene. Er lige her
@nicola: det må være >brændeovn<, nogen siger også >kaminovn<, når vi taler om disse slanke aflange modeller.
@katti + @all
Her en lille en til smilebånden
Far, far! Kan du skrive i mørke?
Ja, da! Hvad vil du have, jeg skal skrive?
Dit navn i min karakterbog!
[img]http://tjekmig.dk/smileys/27/276.gif[/img]
God weekend
muldvarpen

Så, så ... ”mission muldvarp del 2” ... gemmer sig i hver 7. æg

Habe ich das nun richtig verstanden?
Jeg findes ikke i virkligheden som muldvarp. Så jeg behøver ikke at gemme mig i æggene. Er lige her

@nicola: det må være >brændeovn<, nogen siger også >kaminovn<, når vi taler om disse slanke aflange modeller.
@katti + @all
Her en lille en til smilebånden
Far, far! Kan du skrive i mørke?
Ja, da! Hvad vil du have, jeg skal skrive?
Dit navn i min karakterbog!
[img]http://tjekmig.dk/smileys/27/276.gif[/img]
God weekend
muldvarpen
-
- Mitglied
-
- Mitglied
Hej MiFa
Assimil Methoden er en multimedia box med 4 cd'er og en lærebog, og jeg spillede med tanken, om at give det som en gave, det er derfor jeg spørger. Jeg vil helst ikke give noget, som er for svært, til at begynde med.
Tak for det
Hilsen Havfrue
Assimil Methoden er en multimedia box med 4 cd'er og en lærebog, og jeg spillede med tanken, om at give det som en gave, det er derfor jeg spørger. Jeg vil helst ikke give noget, som er for svært, til at begynde med.

Jeg har lige kigget på det, det ser meget godt ud. Det er noget som jeg førstomgang(rigtig?) kan vise vennen (ogsaa rigtig?)MiFa hat geschrieben: Jeg kender det ikke, men jeg kan anbefale IRSAM på nettet.
Tak for det

Hilsen Havfrue
Hej!
Jeg tror: ”Endnu en sommer er forbi...” (Peter Sommer)
I weekends søgte vi Brombeeren, men dem var enten tørret ind eller for ved i luften. Så I forstår, som jeg mener.
Nicola: Jo, vi er også ferdig med denne bogen. I øjebliket er vi kun 3 deltager, som lærer videre dansk. Det er for mindre. 3 deltager er allerede pist og væk til Danmark.
I dag mød jeg min lærer og vi snakkede lidt på dansk. Ja, det var virklig fint og sjovt.
Muldvarp, jeg har også et sjov:
Hvilken plante er så farlig, at hvis man sidder under den i mere end 3 minutter vil man dø
En åkande....
Og det her, men det forstår jeg ikke:
”Hørt i det danske sommerland:
En tysker: Haben sie keine bier?
En dansker: Nej, men vi har en fandens masse fluer.”
Måske kan der nogen hjælpe????
katti
Jeg tror: ”Endnu en sommer er forbi...” (Peter Sommer)

I weekends søgte vi Brombeeren, men dem var enten tørret ind eller for ved i luften. Så I forstår, som jeg mener.
Nicola: Jo, vi er også ferdig med denne bogen. I øjebliket er vi kun 3 deltager, som lærer videre dansk. Det er for mindre. 3 deltager er allerede pist og væk til Danmark.

I dag mød jeg min lærer og vi snakkede lidt på dansk. Ja, det var virklig fint og sjovt.
Muldvarp, jeg har også et sjov:
Hvilken plante er så farlig, at hvis man sidder under den i mere end 3 minutter vil man dø

En åkande....
Og det her, men det forstår jeg ikke:
En tysker: Haben sie keine bier?
Måske kan der nogen hjælpe????

katti
-
- Mitglied
katti hat geschrieben: Og det her, men det forstår jeg ikke:
En tysker: Haben sie keine bier ?
Måske kan der nogen hjælpe????![]()
katti

Bier mener i den danske sprog "Bienen" - du må sige bi-er.
Den tysker spørger om Bier (øl) og den dansker forstår bier (Bienen) og svarer, at der er ingen bier, men mange fluer (Fliegen).
Forstår du nu

Zuletzt geändert von Nicola am 28.08.2006, 21:48, insgesamt 1-mal geändert.
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
-
- Mitglied
Hej I alle,
jo, sommeren er forbi.
Det er meget koldt og jeg savner kaminovnen (mange tak, muldvarp
), som vi har i Danmark.
Yderligere fik jeg en forkølelse
.
Og i morgen og i onsdag må jeg gå til en kursus (af mit arbejde). Jeg ville ønske at jeg kunne gå til en doktor, men disse kursus er meget vigtigt for mig
.
Jeg kender ikke Assimil dansk kursus, beklager
.
Syge hilsener [img]http://bestsmileys.com/sick/6.gif[/img]
Nicola
jo, sommeren er forbi.
Det er meget koldt og jeg savner kaminovnen (mange tak, muldvarp

Yderligere fik jeg en forkølelse

Og i morgen og i onsdag må jeg gå til en kursus (af mit arbejde). Jeg ville ønske at jeg kunne gå til en doktor, men disse kursus er meget vigtigt for mig

Jeg kender ikke Assimil dansk kursus, beklager

Syge hilsener [img]http://bestsmileys.com/sick/6.gif[/img]
Nicola
-
- Mitglied
Hej BerndtBerndt hat geschrieben: "Det er noget, som jeg i første omgang kan vise (min) ven". (= For at forvisse mig om, at gaven er en god ide).
Er det ikke det, du mener
jo, det var det jeg mente, steden for min ven, heller en ven

Og den anden sætning, passer ikke rigtig til den første. Es bezieht sich nicht, auf das, was ich ihm zeigen will.
Men tak for hjælpen

@Danebod: det var ordet første omgang, som jeg mente, men ikke kunne huske, hvordan man skrev det.
Så kigger jeg vidrer, om jeg kan finde noget om Assimil Methoden.
Er der så nogen, der kender lærebogen "Av, min arm"?
Undskyld hvis jeg spørger om så meget

Hilsen Havfrue
@katti
I weekenden søgte vi brombær, men de var enten tørret ind eller blevet for våde i luften. Så I forstår, hvad jeg mener.
Nicola: Jo, vi er også færdig med denne bog. I øjeblikket er vi kun 3 deltagere, som fortsætter med at lære dansk. Det er for få. 3 deltagere er allerede pist og væk til Danmark.
I dag mødte jeg min lærer og vi snakkede lidt på dansk. Ja, det var virklig fint og sjovt.
Muldvarp, jeg har også en vits:
I weekenden søgte vi brombær, men de var enten tørret ind eller blevet for våde i luften. Så I forstår, hvad jeg mener.
Nicola: Jo, vi er også færdig med denne bog. I øjeblikket er vi kun 3 deltagere, som fortsætter med at lære dansk. Det er for få. 3 deltagere er allerede pist og væk til Danmark.
I dag mødte jeg min lærer og vi snakkede lidt på dansk. Ja, det var virklig fint og sjovt.
Muldvarp, jeg har også en vits: