Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
den_lille_havfrue
Mitglied

Beitrag von den_lille_havfrue »

katti hat geschrieben:God aften lille havfrue, din bog kender jeg ikke.
Hvad er den?
Hej katti,

det er en lærebog med cd, som jeg har set i en boghandel.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad for en bog, ville være god til at lære med. Der er så mange, derfor spørger jeg også :)

Hilsen Havfrue
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle og hjertelig velkommen lille havfrue hos os!!!!

Flyttningen er nu afsluttet!!! Endelig mere tid igen for DK-Forumet og min elskede sproghjørnet!!!

Har nogen af jer allerede en muldvarp fra et ü-æg?

I dag har jeg tilmeldt mig til et ny kursus hos VHS - dansk broderi. JEg kan jo brodere men måske kan man lære endu mere.
Dansk-Kursus begynder også i september-måned men der vill jeg ikke hen.
Sidste kursus var jo ikke so fint - desværre...

Hilsen fra Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

God morgen alle sammen,
Hej lille havfrue, velkommen i sproghjørnet

kender desværre ikke bogen til at kunne svare dig på spørgsmålet.

ICH WILL SOFORT EIN ÜBERRASCHUNGSEI - WILL MEINE GENOSSEN SEHEN!!!

@Gabi: tillykke med at der nu kommer hverdag og ro over tilværelsen. Kender du [url]http://www.korssting.dk[/url]? Så kunne du lave små broderier til mine kort. Var det noget?
@Katti: her en superkort en
- Mor, hedder det også "glas" i flertal?
- Nej, det hedder skår!

@Nicola: skal have en kop kaffe nu. [img]http://tjekmig.dk/smileys/22/8.gif[/img] Vil du også have en kop?

Ha' en god onsdag alle sammen
muldvarp
katti

Beitrag von katti »

Ja god morgen allesammen, jeg er nu også her.
Mine børn hygger sig i skole og lærer fleissig (undskyld jeg har bare min Dansk-Tysk bog her og min lille Langenscheidt Tysk-Dansk mangler) .
Lille havfrue, jeg lærte først med CD-rom Eurotalk. Men jeg synes, det er bedre at lære på VHS, fordi dér kan man også lære die Zusammenhänge.
Det er også billigere end en bog med Cd, synes jeg.
Men vores lærbog ”Dänisch neu“ er en god bog med cd`en. Den kan jeg virklig anbefale. Synes du også Nicola???
Danebod: deltagerE ! Jeg tror, NU tænker jeg altid på .( soll heissen, dass ich da jetzt immer dran denke) Tak , at du retter mig! :D

HEJ Gabi, velkommen tilbage! :D
Hvad laver I ved dansk-broderi? Broderier og taler dansk?
Muldvarp, :mrgreen: det skulle jeg sige, hvis min lærer spurgt : Flertal fra glas?
Muldvarp, har du kun en kop kaffe for Nicola? Altså, så laver og drikker jeg min kaffe nu alene :wink:
Og dine muldvarp-Ü-kollegen er lidt verrückt, tror jeg. Jeg synes, de spiller også Golf :shock:
katti
Danebod

Beitrag von Danebod »

@ Gabi

Flytningen er afsluttet nu!!! Endelig mere tid igen for DK-Forumet og mit elskede sproghjørne!!!

@katti

Mine børn hygger sig i skole og lærer flittig.
...fordi dér kan man også lære sammenhængene.
Men vores lærebog "Dänisch neu"...
Og så skal du nok huske det altid fremover (soll heißen, dass Du da jetzt immer dran denkst...)
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Danebod - mange mange tak for rettelsen!!!!

muldvarp - www.korsting kender jeg ikke men jeg vil kigge på den straks!

katti - nej vi vil ikke snakke dansk, men brodere. Jeg er meget spænt på den 19.9.! Jeg ved ikke hvad motiver vi laver. Kursus hedder: Dansk broderi - udsigt fra vinduen

Gabi
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

hej muldarp,

jeg kiggede på www.korsting. Mange fine ting!!!!
Men hav mender du med "småting til dit kort"? Laver (Bastelst? du kort?

Nu er det tid til en aftenkaffe - en stor kop!!!!

Ha en god aften I alle!!!
Gabi
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Gabi Telesch hat geschrieben:... Men hav mender du med "småting til dit kort"? Laver (Bastelst? du kort?...
Ja, Gabi. Jeg er helt bidt af hjemmelavede kort. DK er et slaraffenland for folk, som er kreativ med hænder og fødder.
Det var så hvad jeg tænkte på: http://uk.groups.yahoo.com/group/kortvennerne/

[img]http://tjekmig.dk/smileys/27/267.gif[/img] Det bliver moderne igen. Øv.
P.t. arbejder jeg på at få orden i mit arbejdskram. Er ikke kommen på plads siden vi flyttede på 1. sal. Her deler jeg et åbent opholdsrum som computer- og hobbyværelse med "g" (gemalen). Og skal helst have snart en arbejdsplads kun til kortlavning installeret der.

Nåh, nok for i dag. Jeg smutter til aftenskaffen.
Hilsener fra
muldvarp

P.S. ups -havde du knuder på knapperne?
hav mender
Du mente sikkert: hvad mener
katti

Beitrag von katti »

Hej! jeg vil kun kort sige:
Nicola og Danebod, jeg håber, I har dejlige timer i "Kronenstübchen" i aften. God sjov, wenn man das so sagt :wink:
Alle:
Vi ses i aften her, jeg har ingen tid nu.
Katti
Danebod

Beitrag von Danebod »

Man sagt eher "god fornøjelse" oder "hyg jer"....

Men mange tak alligevel!
katti

Beitrag von katti »

Hej alle!
I torsdags var min sidste kursusaften. :(
Nu skal vi vente. :(

I aften begynder her i gammle byen ”Nacht des offenen Denkmals”.
Derhen går vi sammen med børnene. Der kan man besøge mange gammle huse og kigger inde. Jeg håber, der er ikke så mange folk, som drikker for meget. :roll:
Jeg har et spørgsmål.
Siger man på dansk også ”guldgul” eller siger De dér noget andet?
Katti
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej I alle,

det var en rigtig hyggelig aften i Kronenstübchen i fredags. Jeg lærte nogen af forumsmedlemmer og deres venner at kende, også vores sproghjørne-lærer Danebod :wink: !
Og vi spiste meget lækker mad og snakkede og hyggede os. Jeg allerede glæder mig til næste gang!

Tak for sidst, Danebod :D !

I går fejrede min datter sin børnefødselsdagsparty (siger man det så i Danmark :?: ).
Børnene kam i aften og vi gik ind i en majs-labyrint. Der var en spøgeri-nat med lys-effekter, fugleskræmseler som kunne snakke, hyleri, tåge osw.
Det var meget sjovt og børnene var ikke bange :mrgreen: .
Men i dag har jeg brug for ro :P !!

Ha´ en god søndag,
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Berndt

Beitrag von Berndt »

@ Katti:

I aften begynder her i den gamle bydel ”Nacht des offenen Denkmals”.
Vi går derhen sammen med børnene. Der kan man besøge mange gamle huse og kigge indenfor. Jeg håber ikke, der er så mange (mennesker), som drikker for meget.

Siger man på dansk også ”guldgul” eller siger man dér noget andet?:arrow:
Man kan godt sige guldgul, men jeg har bemærket, at man f.eks. beskriver det tyske flag med farverne: sort-rød-gyldengul.
katti

Beitrag von katti »

God aften Berndt og alle!
Mange tak for rettelsen!
Jeg synes "gyldengul" hört sig bedre an, end "guldgul" das klingt irgendwie zu ulkig :mrgreen:
Sidste natten var vi langt vågen (ist bestimmt wieder falsch :oops: :wink: ) Min søn og sin ven samlede mange tomme ølflasker. :mrgreen:
Men vi blev 3 gange våde.
Altid umziehen og igen går ud. Så kan man heller ikke blive træt :roll:
Men klokken et var slut og i morges (det er dog der Morgen von heute früh, ikke sandt?) var vi alle først klokken 11 vågen.
..og det regner stadig væk den hele dag. :roll:
katti
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej Katti,
Das klingt ja nach aktivem Wochenende. Na, dann will ich's mal versuchen:
Jeg synes "gyldengul" lød bedre end "guldgul" det lyder fjollet på en måde.
Sidste nat var vi vågen længe. Min søn og hans ven samlede mange tomme ølflasker.
Men vi blev 3 gange vådt. (Drivvådt, gennemblødt, fugtig, klam: das wären alternativen) Hele tiden skifte til andet tøj og ud igen. Så kan man heller ikke blive træt:
Men klokken et var det slut og i morges (det er dog der Morgen von heute früh, ikke sandt?Korrekt) var vi alle først vågen klokken 11.
..og det regner stadig væk hele dagen

[img]http://tjekmig.dk/smileys/18/90.gif[/img]stakkels jer; [img]http://tjekmig.dk/smileys/27/233.gif[/img] flot stykke arbejde - må du gerne hilse din søn og sige.

Happy mandag
muldvarp
Antworten