Tysk på krykker

Beiträge für beide Zielgruppen: Deutsch und dänisch.
Indlæg for begge målgrupper: Dansk og tysk
Silodansker4
Mitglied
Beiträge: 17
Registriert: 18.11.2005, 14:29
Wohnort: Fårevejle, Danmark

Tysk på krykker

Beitrag von Silodansker4 »

Jeg kan ikke lade være med at muntre mig over kolleger, som ikke kan tysk. Se bare hvad en kollega skrev:

"Die Karte sind 100% neues aber defekt. Da sind eines Diode falsch montiret an beide Karten. Der Thomas Kieson kende die Sache, er hast selbs mit die Kunden gesprochen. Die Kunde hast neues Karte bekomme und wönschen dieses Karten returnieren, bitte Kopie die Rechnung ist beigelegt".
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

fantastisk

Beitrag von Vilmy »

Mange tak for den sjove "oversættelse".

Jeg ved ikke, hvorfor så mange danskere tror, at de er dygtige til tysk uden virkelig at have forstået sproget. Men det giver i hvert fald sjove sætninger, jeg en gang imellem tager med i min tyskundervisning...


mvh vilmy
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

...eller fra et websted :
...."Wir wünschen laufend unser Geschäftskonzept, Kundendienst und Qualität zu verbessern, und deshalb hören wir sehr gerne Ihre Bedürfnisse und Wünsche."
eller "...XXX kann Ihnen mit der Finanzierung Ihres Projektes behilflich sein. Rufen Sie +45 XXXXXXX an und hören Sie darüber näheres...."
----måske ikke helt så slemt men jeg ville som tysker ikke benytte dette websted.


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Marion1

Beitrag von Marion1 »

gelöscht
Zuletzt geändert von Marion1 am 11.02.2007, 13:23, insgesamt 1-mal geändert.
Erik Porkeri
Mitglied
Beiträge: 56
Registriert: 24.01.2006, 22:31
Wohnort: Porkeri, Färöer
Kontaktdaten:

Beitrag von Erik Porkeri »

Eller en gymnasieelev fra Åbenrå:

Mange folk steg ud af toget: Viele Leute Braten aus dem Zug.

Skilt på tysk udenfor en Ærø restaurant: Kacksteak.
Da vi gjorde værten opmærksom på fejlen, bad han os om at forlade restauranten omgående.

Vores datters veninde på et apotek i Flensborg, hvor hun forlangte et middel mod filipenser. Har De noget mod bumser: Haben Sie etwas gegen Bumsen
Der er ikke noget at sige til at den unge mand blev rød i hovedet.
(filipenser, Pickel, sønderjydsk: bumser)

En af vores tyske venner, Birgit arbejdede for en del år siden i det tyske mindretals børne have i Broager. En dreng kom løbende ud fra toilettet og råbte: Birgit - Birgit! Meine Se(e)le ist ins Klo gefallen
Sele: Hosenträger

En af vores danske venner tog til Flensborg for at købe et par sko. På grund af den varme sommer havde hun ingen strømper (sønderjydsk: hose) på. Hun spurgte i forretningen:
Darf ich die Schue auch ohne Hosen anprobieren

Hilsen fra en sønderjyde på Færøerne:

http://www.beepworld.de/members/erikchristensen/
Zuletzt geändert von Erik Porkeri am 24.10.2006, 21:26, insgesamt 7-mal geändert.
Benutzeravatar
Lars J. Helbo
Mitglied
Beiträge: 7370
Registriert: 23.06.2002, 22:08
Wohnort: Sall
Kontaktdaten:

Beitrag von Lars J. Helbo »

Oder ein Mädchen in der Klasse unsere Tochter:

Ich bin nicht sehr hügel.
[url=http://www.helbo.org]www.helbo.org[/url] - [url=http://www.sallnet.dk]www.sallnet.dk[/url] - [url=http://www.salldata.dk]www.salldata.dk[/url] - [url=http://friskole.netau.net]www.frijsendal.dk[/url]
Liv uden Bevægelse kan være godt nok for gulerødder og kålhoveder, som ikke er bedre vant. - N.F.S.Grundtvig
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Beitrag von nielsen »

Erik Porkeri hat geschrieben:Eller en gymnasieelev fra Aabenrå:

Mange folk steg ud af toget: Viele leute Braten aus dem Zug.
Ren poesi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
mhnielsen

Re: fantastisk

Beitrag von mhnielsen »

Vilmy hat geschrieben:Mange tak for den sjove "oversættelse".

Jeg ved ikke, hvorfor så mange danskere tror, at de er dygtige til tysk uden virkelig at have forstået sproget. Men det giver i hvert fald sjove sætninger, jeg en gang imellem tager med i min tyskundervisning...


mvh vilmy
Hmm... jeg synes nu jeg oplever det modsatte. De fleste danskere jeg møder, har det meget svært med at skulle begå sig på tysk og vedkender gerne at det ikke er deres stærkeste side.

I øvrigt, den der med "bumsen", som en anden skrev, har jeg hørt før. Gad vide om det er en vandrehistorie. Nå men det gør den jo ikke ringere

Hilsen Mette :D
Erik Porkeri
Mitglied
Beiträge: 56
Registriert: 24.01.2006, 22:31
Wohnort: Porkeri, Färöer
Kontaktdaten:

Beitrag von Erik Porkeri »

Flensborgepisoden er ingen vandrehistorie, så havde jeg ikke sat den ind her. Det er mulig der er mange historier i den retning.

Håber at ingen føler sig krænket, hverken fra D eller DK.

Meningen med indlæggene her, er jo kun at fremhæve de sjove sproglige misforståelser.
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Beitrag von nielsen »

Jeg er helt enig med Mette! Men det gør det jo ikke mindre sjovt, når andre kvajer sig :mrgreen:

Hovedsagen er vel at blive forstået, når man forsøger sig på et fremmedsprog. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, må man jo nøjes med at underholde - at tale sort har også sin berettigelse!!
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
germaine

Beitrag von germaine »

hej allesammen -
hvad med den der ? :roll:
i et hotel--restaurant i Ebeltoft
"Hier kønnen Sie sehen wie die Bøffer rot werden"

hilsen
Germaine
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

En tysk veninde har ved en lystbådehavn set denne: Hunde lüften verboten. (forbud mod at lufte hunde) :mrgreen:

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Brite
Mitglied
Beiträge: 17
Registriert: 21.09.2006, 15:52
Wohnort: Deutschland

Beitrag von Brite »

min tyske kæreste var förste gang i danmark og fik fortalt hvad vi skulle have til morgenmad:

wir sollen runden stücken (rundstykker) haben. :)
Sollys
Mitglied
Beiträge: 965
Registriert: 20.08.2003, 15:23
Wohnort: Nr. Nebel, Danmark

Beitrag von Sollys »

´Wenn nicht sie mögen stäubsäugen, dann sie möchten putten Euro in Botten.`

Ist doch klar, oder?

Ingen penge, ingen slutrengøring ....... :wink:
Nullermand
Mitglied
Beiträge: 1326
Registriert: 11.09.2006, 21:35
Wohnort: Hamburg/Lohals

Beitrag von Nullermand »

Dazu passendes Schild am Hafen von Lohals:

„Der Gebrauh wom Slip ist bei Hafenmeister anmelden“ (Slip = Anlage um ein Schiff zu Wasser zu lassen).

Heisst nicht, dass in Lohalshavn alle ohne Unterwäsche unterwegs sind! :D