Hej allesammen,
Troldmor og Berndt: Tak for jeres opmuntring. Nu hvor jeg har læst jeres indlæg kommer jeg i tanke om, at jeg kan rigtigt godt forstår min mand når han taler dansk, også når han taler med danske kunder og kollegaer ved telefonen. Og mærkelig nok: lige hvor jeg er ved at skrive det her, ringer Per, hans tidligere kollega fra Hjørring. Jeg kender ham men vi har indtil nu ikke rigtigt talt med hinanden fordi Per´s tysk er endnu værre end mit dansk. Men nu på telefonen gik det ganske godt og Per var lidt forbavset - han sagde at mit dansk er meget bedre end det var sidste gang vi mødtes for et år siden. Er
det ikke pænt af ham?
Ja, Troldmor, du spurgte om min kæreste og om hun taler dansk med mig, men
hun hedder altså Niels. At jeg kalder ham Lilleskat skyldes bare at jeg er 5 cm højere end ham. Jeg skrev at jeg er bøsse i forstillingstråden og siden dengang tænkte jeg, nu er det jo klart. Men hvis du ikke læste mit indlæg der må du selvfølgelig være lidt forvirret. Niels taler for resten ikke dansk med mig. Han er så tit på forretningsrejse og når han er hjemme indimellem vil vi gerne snakke „rigtigt“ med hinanden.
Berndt, dine rettelser er nu overhovedet ikke forstyrrende

Det er jo netop det, vi har brug for. I vores „ivrige meningsudvekslinger“ er indholdet ikke så vigtigt, synes jeg. Vi skal bare finde på et emne hver gang vi har lyst til at lave vores „lektier“. Derfor sker det, at man bliver hængende ved et emne indtil én har fundet på et nyt. Rødkål-emnet er vist omtalt mere end nok
Hej Nicola - god bedring. Håber du får det overstået indtil jul. Vi skal helt sikkert ikke glemme dig, men det kan ske at vi af og til minder dig om dit løfte i fremtiden
Ha´ det nu godt, i alle
Nullermand