Hej Nullermand,
ja, der har du ret i, jeg har ikke skrivet her før. Men en gang er altid den første

. Din historie om Lohals og storbyen er meget inspirerende til mig. Jeg kender både sådanne problemer, du har skrivet om, og Lohals

. Jeg holdt ferie på Langeland i 2009. Jeg har i øvrigt skrivet om det på vores hjemmeside [url]http://www.zusammenaufreisen.de/daenemark/langeland/[/url].
Jettingen er faktisk en landby i nærheden af Stuttgart. Men, tro det eller ej, jeg bor her i et hus med elve andre familier og der er to andre huse i området, der er mindst lige så stor.
Der er altid en, der danser, synger eller bare hører musik. I sommeren er det allerede nok, når naboer sidder på deres altaner og snakker med hinanden. Så tror jeg, at det er lige problemer som du måske har.
Men jeg vil ikke kun beklager mig, fordi det er dejligt her alligevel. Vi har ingen overbo, fordi vi bor på toppen! Derfor kalder vi vores lejlighed for sjov "Baumhaus" (Jeg ved ikke hvad den hedder på dansk, fordi et "træhus" kunne også være et "Holzhaus".)
Men når vi kommer tilbage til Danmark, mest til Limfjorden, så nyder vi hvor roligt det er, i natten hører man kun vinden i træerne eller fugle. Nogle gange var der også en nattergale (ikke den med Viggo Sommer

).
Hvor jeg lærte dansk? Dette spørgsmål er ikke helt rigtigt, fordi jeg lærer dansk stadigvæk. Jeg begyndte for to og et halvt år siden, her i Stuttgart på et VHS kurs.
I oktober måned sidste år skiftede jeg til et kurs, som hedder "let konversation". Og nu prøver jeg at bruge den danske sprog som tit som muligt. Mindst en gang om dagen

.
Hilsen
Axel