Jeg er ny tilmeldt, og det er i hovedsagen derfor, at jeg gerne ville komme i kontakt med folk, som som mig vældig godt kan lide Danmark. Jeg overvejr om jeg engang skull vandre ud og bo og arbejde i Danmark, helst i København. Jeg er næmlig temlig forelsket i verdens dejligste by og på den anden hånd har det svært med at finde et arbejde i tyskland. Så er der jo mange ledige stillinger for pædagog som mig i Danmark, men jeg har endnu ikke helt rigtig besluttet om jeg skal gå. Måske er der nogen som kan give mig råd, hvilken slags job jeg kan får som ”Diplompädagoge” med ”Universitätsabschluss”. Jeg lagte vægt på Sozialarbeit/Sozialpädagogik (som det hedder på tysk) i mit studium. Jeg vil ikke så gerne arbejde med handicappede eller de unge, men særlig gerne med små børn, måske i vuggestuen? Hvem har erfaring med arbejdsmuligheder som tysk Diplompädagoge i Danmark?
Men det er ikke min eneste grund at være tilmeld her nu. Jeg ønsker mig også nogle gode venner med lignende interesser, som er for mig i hvert fald: dansk og Danmark, tage fotos, løbe alpin ski, cykle eller løbe på ruleskøjter, møde venner... Du skal helst være en lesbisk, som mig, men alle andre er lige så godt inviteret, hvis sympatien stemmer!
Og nu er det tid at springe ud med en anden idee, jeg er lidt bange for at skrive det helt offentligt her: Er der nogen som kunne forstille sig, at være far til et barn, som er født af en lesbisk? Du skulle være mellem 28 og 40, sund, helst bøsse, og ønske dig regelmæssigt men ikke så tit kontakt med barnet. Der skal være ingen forpligtelse for faren, men barnet skal vide hvem faren er og møde ham flere gange om året.
Jeg er nu 30 år gammel og for tiden uden forhold, men det skal en gang være en kvinde, jeg lever sammen med! Jeg vil ikke øjeblikkelig være mor, men planlægger nu at opfylde mig ønsket engang i fremtiden. Så kan vi allerede komme i kontakt med hinanden

Måske er der også nogen, som vil hjælpe mig at forbedre mit dansk? Jeg ved godt, at teksten her er fejlagtig, men vil hellere skrive på dansk end tysk. Der er så få muligheder at gøre det!
Nu venter jeg spændt på svar.