hej, jeg har et fag på handelskolen, hvor vi skal exporter nogle var til et land, jeg har så fået tyskland og jeg mangler nogle oplysniger som er :værdier, normer og vaner, om kulturen i landet er dynamisk eller statisk? Hvilke formelle regler gælder i tyskland, håber i kan give mig nogel gode svar
hilsen moz-ze
hey, ich habe eine FAG in der HandelSchule, is haldelt über kulter ich brauche einige Informationen über: Werte, Normen und Gewohnheiten von der Kultur des Landes ist dynamisch oder statisch? Welche formalen Regeln in Deutschland,
Gruß moz-ze
sprog og kultur
Et land med statistik kultur findes ved ikke!?
I de seneste 10(?) år er der sket en drastisk forhøjelse af erhvervsdeltagelsen blandt mødre til små børn i Tyskland. Der er åbenbart sket et større værdiskift, kræftigt skubbet derudaf af arbejdsmarkedreformerne. "Arbeitslosenhilfe" und "Sozialhilfe" heisst jetzt oft "Arbeitslosengeld II". Men det er vel næppe lovsproget med disse udtryk, men værdiskift og pisk der har ændret på erhversdeltagelsen.
I de seneste 10(?) år er der sket en drastisk forhøjelse af erhvervsdeltagelsen blandt mødre til små børn i Tyskland. Der er åbenbart sket et større værdiskift, kræftigt skubbet derudaf af arbejdsmarkedreformerne. "Arbeitslosenhilfe" und "Sozialhilfe" heisst jetzt oft "Arbeitslosengeld II". Men det er vel næppe lovsproget med disse udtryk, men værdiskift og pisk der har ændret på erhversdeltagelsen.
Zuletzt geändert von MichaelD am 21.04.2009, 09:49, insgesamt 1-mal geändert.
,MichaelD hat geschrieben:Et land med statistik kuktur findes ved ikke!?
I de seneste 10(?) år er der sket en drastisk forhøjelse af erhvervsdeltagelsen blandt mødre til små børn i Tyskland. Der er åbenbart sket et større værdiskift, kræftigt skubbet derudaf af arbejdsmarkedreformerne.
Generelt vil jeg anbefale dig at se på statistikker over sociale data; disse leverer nogle facts, som man så kan fortolke på.
hej har du en hjemme sid ejeg kan finde det på?
Hvis du trenger informasjon om kultur og normer saa anbefaler jeg Geert Hofstede, en nederlandsk forsker som har jobbet veldig mye med kulturen og normer i forskjellge land og har ogsaa utarbejdet en klassifikasjonskema. Dette tror jeg vil hjelpe deg aa faa en först inntryk av Tyskland i forhold til Danmark.
http://www.geert-hofstede.com/
Hvis du trenger mer informasjon saa ville det vare hjelpsom hvis du blir mer presis i din spörgsmal. Trenger du informasjon om kultur og normer i arbejdslivet, familielivet, politikk of samfund, eller i kulturlivet? Jeg vil gjerne hjelpe deg, men spörgsmalen din er jo litt for kompleks naa.
http://www.geert-hofstede.com/
Hvis du trenger mer informasjon saa ville det vare hjelpsom hvis du blir mer presis i din spörgsmal. Trenger du informasjon om kultur og normer i arbejdslivet, familielivet, politikk of samfund, eller i kulturlivet? Jeg vil gjerne hjelpe deg, men spörgsmalen din er jo litt for kompleks naa.