Tyskerne skal lære at tænke positivt
Kampagnen ”Du bist Deutschland” skal lære tyskerne at tænke positivt, handle på nye måder og være stolte af deres land. Reklamekampagnen kører frem til slutningen af januar 2006 i tysk tv, radio og avisannoncer.
Baggrunden er flere års økonomisk krise, massearbejdsløshed, manglende reformer og sortsyn. Nogle af de slogans der vises er f.eks.: 'Du er Albert Einstein' eller 'Du er Ludwig van Beethoven'. Disse tidligere store tyske landsmænd skal inspirere tyskerne til selv at tænke på nye måder.
Kampagnen koster 30 millioner Euro (223,5 mio. kr.) og har skabt en del debat i de tyske aviser, bl.a. omkring nye nationale tænkemåder i forhold til tidligere historiske erfaringer
Kampagnekontorets leder, Lars-Christian Cords, udtaler: "Vores mål er at få Tyskland ud af den kollektive jammerdal"
Kilde: Urban og Ritzau 28.12.2005
------------------------------------------
Links:
Hjemmesiden for kampagnen
www.du-bist-deutschland.de
Tysksproget debat om kampagnen her i forumet:
www.dk-forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=4830
At der er brug for sådanne kampagner – viser de nye alarmerende høje udvandringstal fra Tyskland:
www.dk-forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=5162
Godt positivt nytår

Martin